Audi pregăteşte un A8 capabil să se conducă singur la viteze de până la 60 km/h

de Sebastian Toma
Miercuri, 07.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Audi, a confirmat într-un interviu faptul că marca lucrează la un A8 capabil de conducere autonomă la viteze de până la 60 km/h pe care îl vor prezenta până în 2016.

Audi A8 va primi o nouă generaţie până la finalul anului viitor, iar printre funcţiile noii nave amiral a producătorului se va număra şi conducerea autonomă la viteze de până la 60 km/h. Veştile vin de la Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare de la Audi, care a afirmat că un A8 semi-autonom este foarte apropiat de producţie în cadrul unui interviu acordat celor de la Autoweek. Prin semi-autonom, Hackenberg se referă la posibilitatea ca vehiculul să se conducă singur în anumite situaţii, dar şoferul trebuie să fie prezent la volan pe tot parcursul călătoriei. După cum au explicat şi rivalii de la BMW şi Mercedes-Benz, deşi tehnologia actuală permite implementarea maşinilor autonome în trafic, legislaţia nu asigură toate normele aferente acestora. Aşadar, constructorii sunt nevoiţi să se asigure că şoferul are cel puţin o mănâ pe volan atunci când maşina rulează în modul semi-autonom pentru a evita situaţiile neplăcute.

Cei de la Autoweek au prezentat informaţii venite de la surse din cadrul mărcii germane care au refuzat să-şi dezvăluie public identitatea care anunţă un mod de conducere autonom la viteze de până la 60 km/h pentru noul A8.

Cu toate că viteza maximă de funcţionare a acestui sistem nu este mare, Scott Keogh, şeful diviziei americane a mărcii Audi, afirmă că este mai mult decât suficientă pentru naveta zilnică prin oraş a clienţilor. Audi nu este primul constructor din acest segment care introduce un mod de rulare semi-autonom în trafic aglomerat, dar sistemul mărcii din Ingolstadt ar fi primul care va oferi funcţia de conducere autonomă la viteze de până la 60 km/h în locul “asistentului de trafic aglomerat” disponibil opţional la mărcile rivale, care nu are aceleaşi capacităţi.

Urmareste Automarket
Viitorul Audi A8 este aşteptat să fie echipat cu un sistem de parcare autonom care să includă şi capacitatea de căutare a unui loc de parcare şi de parcare automată pe acela după ce primeşte acordul şoferului.
Dacă informaţiile prezentate de cei de la Autoweek se vor materializa la bordul viitoarei nave amiral a mărcii germane, viitorul A8 ar putea să se conducă singur în oraş şi să se parcheze singur fără ca şoferul să fie nevoit în vreun moment să preia comenzile. În declaraţia lui Ulrich Hackenberg, oficialul vorbeşte şi despre următorii paşi ai acestei tehnologii, care vor include şi un mod de conducere semi-autonom la viteze de autostradă, care va precede un mod de rulare complet autonom atunci când legislaţia va permite acest lucru.

Via Autoweek

Comentarii (4)

  • Acum așteptăm si un X6 capabil sa se conducă singur pana la 70 km/h pentru a-i asigura cocalarului de stepă confortul necesar scobitului simultan în nas/buric/ureche fără a fi nevoie de tinerea mâinilor pe volan (nu ca asta s-ar întâmpla prea frecvent oricum).
    14 10
  • mishazaitev
    Cand au aparut primele masini, infapt niste trasuri cu motor, au existat minti inguste care, in conservatorismul lor, au apreciat ca masina reprezinta o inventie stupida si ca atelajul tractat de animale reprezinta cel mai sigur si mai eficace mijloc de transport, pentru ca, pentru ei si trenul era prea modern. Ce sa-i faci? Fiecare perioada a avut parte de mintile ei inguste!
    7 0
  • Cum am spus, exista multe probleme nerezolvate pana sa ne batem capu cu astfel de masini. O intrebare care se tot invarte in capul meu este: cine e de vina daca masina face o eroare care devine un accident cu victime? cine va raspunde in fata legii ?
    4 3
  • @mowgli - daca astfel de tehnologii vor deveni realitate (asa se pare) atunci s-ar putea muta toata responsabilitatea pe umerii constructorilor. Practic constructorul va fi acela care-si va asigura masinile atata timp cat soferul (hm, soferul...) nu va mai interveni cu nimic asupra comenzilor. Asta chiar mi-ar place... :)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru