Audi va actualiza motorul său cu cinci cilindri în linie pentru a răspunde la noile propulsoare AMG cu patru cilindri în linie. Constructorul din Ingolstadt are două motive importante pentru această actualizare: introducerea obligativităţii normei Euro 6 începând cu septembrie 2014 şi faptul că noul motor cu patru cilindri în linie de la AMG dezvoltă 350 CP. În prezent, cel mai puternic motor cu cinci cilindri în linie de la Audi dezvoltă 340 CP, cu zece în minus faţă de cel de la Mercedes-Benz AMG.
"Motorul cu cinci cilindri în linie va avea un viitor cu noi. Dar valorile pe care le văd de la motorul AMG sunt enorme pentru o unitate cu patru cilindri de 2.0 litri.", a declarat Stephan Reil, şeful diviziei quattro de la Audi, responsabilă pentru dezvoltarea acestei motorizări. Şeful acestui departament a specificat faptul că actuala unitate nu respectă normele Euro 6, fiind necesară schimbarea catalizatorului şi modificarea hărţilor de injecţie.
Noua versiune a motorizării cu cinci cilindri în linie de la Audi va echipa viitoarele TT-RS şi RS3.
Cea mai puternică versiune a motorului cu cinci cilindri în linie de la Audi comercializată vreodată dezvoltă 360 CP şi echipează versiunea TT-RS Plus. Versiunea cu transmisie S Tronic a lui TT RS Plus are nevoie de 4.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce versiunea cu transmisie manuală are nevoie de 4.3 secunde pentru a atinge aceeaşi viteză. Audi a limitat viteza maximă a lui TT-RS Plus la 280 km/h atât pentru versiunea Coupe, cât şi pentru versiunea Roadster a acestui model.Via Motorauthority
aici e de fapt greseala