Motoarele diesel sunt tot mai puțin căutate, mai ales în Olanda, acolo unde mașinile electrice sunt ca la ele acasă. Tocmai de aceea, Audi ar urma să oprească vânzarea de mașini noi diesel în această țară, susține presa olandeză.
Modificările în portofoliu vor fi făcute chiar începând cu data de 1 aprilie 2022. În consecință, modelele cu motor termic vor fi disponibile aici doar cu unități pe benzină, fie "simple", fie alăturate unei unități electrice (plug-in hybrid).
În ciuda acestei decizii, Audi va mai oferi o ultimă generație de motoare termice. Viitorul A4 ar urma să debuteze anul viitor cu motorizări clasice, desigur, cu o formă sau alta de electrificare.
Nici propulsoarele pe benzină nu sunt în deplină siguranță. Spre exemplu, unitatea V10 de 5.2 litri care echipează în prezent modelul R8 ar putea să nu mai prindă o nouă generație. La fel s-ar putea întâmpla cu celebrul agregat de 2.5 litri, cu cinci cilindri în linie.
via Autoblog.nl
Clientii cer electrice? Cum?
nu se mai otravesc pt 2 lei..
Sunt tari cu vânzări de milioane de masini pe an si nu exista diesel nici măcar la mini-bus-uri (maxi-taxi care fac lejer 60.000 km/an). Din câte știu eu doar Europa a “adoptat” motorul diesel pe scara larga, dar între timp s-au mai schimbat lucrurile si performanțele si la benzina, iar celebrul cuplu al motoarelor diesel nu mai este chiar așa de relevant. Încă cred ca la nivel de consum diesel-ul este mai economic, dar aduce cu adevărat plusuri doar dacă se conduce peste 25.000 km pe an.
Olanda are vreo 6,5 mil locuitori si este o țara cu o infrastructura foarte buna (bravo lor)… totuși nu sunt reprezentativi pentru piața auto, fac parte din acel 2-3% la nivel global (împreuna cu alte careva tari va si Norvegia etc.). Chiar si așa cifrele arată cum stau lucrurile in condițiile in care Electricele beneficiază de subvenție si la ei.
Mai jos copy/paste… creșterile sunt mici fata de 2021 iar Electricele 20% din total vânzări, adică chiar dacă ai cel mai mare IQ, tot cumpara majoritar “fosile”.
In 2021, about 95,464 new passenger plug-in cars were registered in the Netherlands, which is over 7% more than in 2020.
The market share improved to 30% (including 20% BEVs and 10% PHEVs), a full five percentage points above 2020 (25%).
Cum am spus, anul acesta și următorul vor arată cât de multe electrice se pot absorbi… încă cred ca planul de electrificare nu este realist si toate declarațiile astea in care se promovează obsesiv nimicul îmi susțin convingerea.
Mircea, tine doar de IQ sa dai cel puțin 40.000 de euro pe o masina electrică?
nu cred ca olandezii se deplaseaza mai putin decat restul.
Sa iei electrica nu tine doar de IQ, tine clar si de putere de cumparare si bunastare (astea vin la pachet cand ai IQ).
Zici ca se merita diesel daca faci peste 25000 km pe an??? Doar daca te gandesti la consum strict. Daca te gandesti cat poluezi in realitate e grav.
Studiile facute arata clar ca o masina electrica este mai rentabila si nepoluanta daca faci mai multi km.
S-au publicat si ceva studii facute de mai multi, iar Volvo a si zis dupa cati km o electrica este mai putin poluanta decat echivalenta ei pe benzina.
primeste te rog corectarea mea: Olanda are populatie de 17,5 nu de 6,5 mil.
Sunt niste parliti, vai de ei, stiu si multi olandezi care au venit la munca in Romania, ca la ei e rau tare.