Audi a oferit în această săptămână primele detalii cu privire la vânzările înregistrate de SUV-ul electric e-tron, care a devenit disponibil în Europa în luna martie.
Fără să anunțe câte unități au fost vândute în total la nivel european, constructorul german a menționat că cele mai mari piețe pentru e-tron au fost Norvegia cu 621 de unități și Germania cu 490 de unități.
În total, Audi trebuie să onoreze peste 20.000 de comenzi pentru e-tron, dintre care aproximativ o treime au provenit din Norvegia. Presa internațională susține că Audi poate produce în prezent doar circa 150 de unități e-tron la uzina din Bruxelles, în urma unor probleme de aprovizionare cu baterii de la furnizorul LG Chem.
Totuși, Audi își menține angajamentul de a începe livrările lui e-tron în Statele Unite în luna mai, în timp ce pe piața din China va fi disponibil din a doua jumătate a anului. Pe piața din România, Audi e-tron are un preț de pornire de aproximativ 81.500 de euro.
SUV-ul electric este echipat cu două motoare electrice capabile să ofere un maxim de 408 cai putere și 664 Nm. Aceste resurse sunt disponibile doar pentru 10 secunde și doar în modul Sport. În modul normal Drive, resursele celor două motoare electrice ajung până la 355 CP și 561 Nm. Între timp, autonomia bateriei de 95 kWh este de circa 417 kilometri.
Via Audi, Electrive
E și f. confortabil, ceva mai ieftin decât Model-X deși departe de dinamica americanului, plus mai bine finisat/conceput ca interior
Chiar dacă, din păcate, e-Tron e *campion* absolut (în sens negativ) printre toate BEV-urile la consumul specific kWh/km, iar autonomia EPA (204 miles=328 km) e departe de cea anunțată-n Europa:
https://insideevs.com/audi-e-tron-disappoints-on-energy-consumption-is-now-last-among-bevs/
Interesant de văzut oricum întreg clasamentul.