Esential
4.1 | litri de motorina ii sunt necesari motorului TDI de 1.6 litri al lui Audi A3 pentru a parcurge 100 kilometri. |
4.1 | litri de motorina ii sunt necesari motorului TDI de 1.6 litri al lui Audi A3 pentru a parcurge 100 kilometri. |
Audi a introdus doua propulsoare TDI de 1.6 litri in gama A3. Noile propulsoare vor fi disponibile si pentru modelele A3 Sportback. Unitatile dezvolta 90 si 105 Cp si ofera atat un consum redus de carburant, cat si un nivel scazut de emisii CO2. Versiunea de 105 CP a motorului TDI de 1.6 litri are un consum mediu de carburant situat la nivelul de 4.1 litri la 100 kilometri. Emisiile de C02 se ridica la 109 grame per kilometru.
Versiunea mai puternica a motorului 1.6 TDI care echipeaza Audi A3 beneficiaza de sistemul start/stop si de un sistem de recuperare al energiei. Performantele nu au fost neglijate in favoarea unui consum scazut de carburant, noul motor TDI de 1.6 litri fiind capabil sa accelereze modelul A3 de la 0 la 100 km/h in 11.4 secunde si sa atinga o viteza maxima de 194 km/h.
Versiunea de 90 CP a unitatii TDI de 1.6 litri dezvolta 90 CP si ofera un cuplu motor de 230 Nm. Echipat cu acest propulsor, Audi A3 poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 12.9 secunde si sa atinga o viteza maxima de 180 km/h.
Desi nu este echipat cu un sistem start/stop si nici cu un sistem de recuperare al energiei, consumul mediu de carburant al acestei unitati este de 4.5 litri la 100 kilometri parcursi, in timp ce emisiile de CO2 ating pragul de 118 grame per kilometru.In Germania, noul Audi A3 1.6 TDI de 90 Cp are un pret de baza de 22.550 euro, pe cand versiunea de 105 CP are un pret de 23.550 euro. Pentru modelul A3 Sportback echipat cu una din cele doua unitati, clientii trebuie sa plateasca 900 euro in plus.
Via | Audi
- 1.9 TDI - 105CP - 250Nm/1750rpm - 5,1L% mediu - 135gCO2 - 100Km/h in 11.8 s - viteza maxima 192Km/h
- 1.6 TDI - 105CP - 230Nm/1750rpm - 4,1L% mediu - 109gCO2 - 100Km/h in 11.4 s - viteza maxima 194Km/h
Motivul 1) VW a creeat motorul de 2.0L ca sa nu forteze scoaterea de cai putere din motorul de 1.9.
Motivul 2) Golf GTD si Octi RS au deja motor CR in loc de TDI implicit.
T.D.I., C.R.D., C.R.D.i., T.D.C.i., De.Ce.Te.Duci.Inteligenta (la vale'n jos; n.a.) ? + alte "n"permutari luate cate 3 intre aceste litere sant doar niste litere de inox lipite pe hayon si brevetate la O.S.I.M.-ul lor. IMPLICIT.
Pacat ca sub capacul de plastic de pe motor frumos inscriptionat cu literele de mai sus in fata caruia te extaziezi ori de cate ori deschizi capota, se afla in principiu acelasi ....principiu de functionare...
P.S.: mi-a placut alintul "Octi" :D. E prima oara cand il aud.Pe Terra. :D
da' omu' cat traieste, invata...
In rest,numai de bine!
Pace!
Poate va referiti la diferenta dintre Turbocharged Direct Injection si CommonRail? Sau la diferenta dintre Mk4 Pumpe Düse si Mk5 BEW? Sau la diferenta dintre ALH si PD?
Cred ca v-am dat tot atatea acronime cate ati citit dumneavoastra "lipite pe hayon si brevetate la O.S.I.M.-ul lor."
Si eu sunt skodist ca si tine dar sa stii ca "yo man" are in mare masura dreptate...Aproape toate motoarele diesel din ziua de azi construite de VAG sunt TDI (la celelalte marci, tot felul de combinatii de litere din astea). TDI inseamna exact cum spuneai si tu, "Turbocharged Direct Injection". Ceea ce este si noul Common Rail. Adica cu turbo si cu injectie directa. Atat ca motorina nu mai trece ca pana acum printr-un pumpe duese ci printr-o rampa comuna + injector. Asta e toata smecheria. Spre deosebire de alti constructori, VAG nu a inclus in "eticheta" si tipul sistemului de injectie cum e cazul la Hyundai, cred ca, unde "eticheta" e CRDI...De-asta lumea n-are habar de schimbare pentru ca nu scrie nicaieri ca s-a produs o schimbare considerabila. Si cred ca stiu si de ce nu vor sa scrie nicaieri. Pentru ca n-au vrut sa renunte in ruptul capului la pumpe duese desi mai toata lumea o dadea pe CR. Nu da prea bine sa te sucesti...Si n-au vrut sa renunte din cauza faptului ca PD era intr-adevar superior CR. Cu 2 exceptii: nivelul de zgomot si normele de poluare...
Trecind peste partea pur tehnica, ca in general nu functioneaza decit la persoanele ce au habar mecanica and stuff, cum ar fi un mecanism mai complex, avind randament mai mic, superior unui mecanism mai simplu si mai eficient ?
TDI este un nume foarte popular, iar grupul VAG profita de acest lucru folosind-ul ca strategie de marketing. De aceea nu il schimba in ceva de genul CDTI sau TDCI sau alt acronim.
Bafta!
Asta poate acuma. Dar acu` vreo 8 - 10 ani, cand au introdus ei tehnologia asta, PD-ul dadea peste 2000 bar la injector pe cand CR nu sarea de 1600. Iar asta insemna arderi mai bune =>consum mai mic...
VW a renuntat la TDI pentru ca nu putea sa sustina cercetarea si dezvoltarea sistemului de unul singur, in timp ce toti ceilalti folosesc CR. Totul se reduce la bani.
Ti-am mai spus o data, TDI sunt si motoarele CR. VW a renuntat doar la PUMPE DUESE! Si probabil doar temporar. Nu se stie niciodata.
Sigur iti spun si ca renuntarea la tehnologia PD nu se datoreaza costurilor. VAG inca are bani sa sustina cercetarea pentru asa ceva. Motivele sunt, dupa cum iti spuneam, astea: nivelul de zgomot si normele de poluare...
Cat despre revenirea la PD, nu cred ca o sa se mai intample, pt ca CR din ziua de azi sunt mult mai performante, iar PD-ul nu poate "fi la fel de precis in controlul injectiei directe" asa cum face CR-ul.
Te cred ca esti fan PD, dar accepta si tu realitatea: CR-ul e mult mai performant astazi si reprezinta viitorul.
Nu am nici o problema sa accept realitatea. Poate ca nu vor mai reveni niciodata la PD. Poate ca vor renunta definitiv la motoare termice in favoarea celor electrice si atunci se duce si CR la groapa de gunoi. Doar lasasem o portita deschisa. Pentru ca au mai facut si altii din astea, desi pareau mari prostii.
De principiu, eu sunt fan al tehnologiei bune. Si intr-adevar, CR-ul din ziua de azi este mult mai bun decat acu` 10 ani si rezolva o problema "traditionala" de la VAG si anume zgomotul (care pe mine nu ma deranjeaza dar pe unii care s-au nascut pe la Monte Carlo ii deranjeaza de zici ca-si dau duhul). Acu` sa vad ce o sa mai zica astia despre "tractorase"...
Mai interesant este faptul ca si tehnologiile common-rail au implementari diferite chiar la acelasi asamblator de masini. Dupa ce se lanseaza si 1,2 TDI veti putea compara 3 feluri diferite de common-rail pe masinile VAG.
Oricum toate castiga la emisii si vibratii+zgomot reduse. Certific asta ca utilizator de PD dupa ce am testat TDI CR prima data pe Tiguan 2.0 TDI.