Audi ofera doua propulsoare 1.6 TDI pentru gama A3

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 02.06.2009
Inginerii Audi au adaugat doua propulsoare noi in gama A3. Cele doua unitati TDI au o cilindree de 1.6 litri si sunt disponibile in doua versiuni de putere.

Esential

4.1 litri de motorina ii sunt necesari motorului TDI de 1.6 litri al lui Audi A3 pentru a parcurge 100 kilometri.

Audi a introdus doua propulsoare TDI de 1.6 litri in gama A3. Noile propulsoare vor fi disponibile si pentru modelele A3 Sportback. Unitatile dezvolta 90 si 105 Cp si ofera atat un consum redus de carburant, cat si un nivel scazut de emisii CO2. Versiunea de 105 CP a motorului TDI de 1.6 litri are un consum mediu de carburant situat la nivelul de 4.1 litri la 100 kilometri. Emisiile de C02 se ridica la 109 grame per kilometru.

Versiunea mai puternica a motorului 1.6 TDI care echipeaza Audi A3 beneficiaza de sistemul start/stop si de un sistem de recuperare al energiei. Performantele nu au fost neglijate in favoarea unui consum scazut de carburant, noul motor TDI de 1.6 litri fiind capabil sa accelereze modelul A3 de la 0 la 100 km/h in 11.4 secunde si sa atinga o viteza maxima de 194 km/h.

Versiunea de 90 CP a unitatii TDI de 1.6 litri dezvolta 90 CP si ofera un cuplu motor de 230 Nm. Echipat cu acest propulsor, Audi A3 poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 12.9 secunde si sa atinga o viteza maxima de 180 km/h.

Desi nu este echipat cu un sistem start/stop si nici cu un sistem de recuperare al energiei, consumul mediu de carburant al acestei unitati este de 4.5 litri la 100 kilometri parcursi, in timp ce emisiile de CO2 ating pragul de 118 grame per kilometru.

In Germania, noul Audi A3 1.6 TDI de 90 Cp are un pret de baza de 22.550 euro, pe cand versiunea de 105 CP are un pret de 23.550 euro. Pentru modelul A3 Sportback echipat cu una din cele doua unitati, clientii trebuie sa plateasca 900 euro in plus.

Via | Audi

Comentarii (13)

  • Audi
    Asteptam un Audi A3 cu motor de 1.2 si 60 cai la 13.000 euro
    6 3
  • Dureros
    E ceva ciudat aici:
    - 1.9 TDI - 105CP - 250Nm/1750rpm - 5,1L% mediu - 135gCO2 - 100Km/h in 11.8 s - viteza maxima 192Km/h
    - 1.6 TDI - 105CP - 230Nm/1750rpm - 4,1L% mediu - 109gCO2 - 100Km/h in 11.4 s - viteza maxima 194Km/h

    Motivul 1) VW a creeat motorul de 2.0L ca sa nu forteze scoaterea de cai putere din motorul de 1.9.
    Motivul 2) Golf GTD si Octi RS au deja motor CR in loc de TDI implicit.
    2 1
  • yo man
    @dureros
    Buna ziua pe Terra! Stiu ca e prima dvs zi si e greu, deci e de inteles. Lectia 1: nu incerca sa te dai pamantean cand e evident k esti din universuri paralele...
    T.D.I., C.R.D., C.R.D.i., T.D.C.i., De.Ce.Te.Duci.Inteligenta (la vale'n jos; n.a.) ? + alte "n"permutari luate cate 3 intre aceste litere sant doar niste litere de inox lipite pe hayon si brevetate la O.S.I.M.-ul lor. IMPLICIT.
    Pacat ca sub capacul de plastic de pe motor frumos inscriptionat cu literele de mai sus in fata caruia te extaziezi ori de cate ori deschizi capota, se afla in principiu acelasi ....principiu de functionare...
    P.S.: mi-a placut alintul "Octi" :D. E prima oara cand il aud.Pe Terra. :D
    da' omu' cat traieste, invata...

    In rest,numai de bine!
    Pace!
    3 11
  • Neclaritati
    @yo man: Sunteti neclar, despre ce principiu de functionare vorbiti? Al motorului Diesel?
    Poate va referiti la diferenta dintre Turbocharged Direct Injection si CommonRail? Sau la diferenta dintre Mk4 Pumpe Düse si Mk5 BEW? Sau la diferenta dintre ALH si PD?
    Cred ca v-am dat tot atatea acronime cate ati citit dumneavoastra "lipite pe hayon si brevetate la O.S.I.M.-ul lor."
    3 3
  • george
    SAME SHIT MAN...
    @ cozappz

    Si eu sunt skodist ca si tine dar sa stii ca "yo man" are in mare masura dreptate...Aproape toate motoarele diesel din ziua de azi construite de VAG sunt TDI (la celelalte marci, tot felul de combinatii de litere din astea). TDI inseamna exact cum spuneai si tu, "Turbocharged Direct Injection". Ceea ce este si noul Common Rail. Adica cu turbo si cu injectie directa. Atat ca motorina nu mai trece ca pana acum printr-un pumpe duese ci printr-o rampa comuna + injector. Asta e toata smecheria. Spre deosebire de alti constructori, VAG nu a inclus in "eticheta" si tipul sistemului de injectie cum e cazul la Hyundai, cred ca, unde "eticheta" e CRDI...De-asta lumea n-are habar de schimbare pentru ca nu scrie nicaieri ca s-a produs o schimbare considerabila. Si cred ca stiu si de ce nu vor sa scrie nicaieri. Pentru ca n-au vrut sa renunte in ruptul capului la pumpe duese desi mai toata lumea o dadea pe CR. Nu da prea bine sa te sucesti...Si n-au vrut sa renunte din cauza faptului ca PD era intr-adevar superior CR. Cu 2 exceptii: nivelul de zgomot si normele de poluare...
    4 0
  • PD > CR
    Pompe Duse superior CommonRail ? Asta in universul nostru, sau unul paralel, paralel dpdv tehnic ma refer.
    Trecind peste partea pur tehnica, ca in general nu functioneaza decit la persoanele ce au habar mecanica and stuff, cum ar fi un mecanism mai complex, avind randament mai mic, superior unui mecanism mai simplu si mai eficient ?
    1 3
  • @ cozappz mwahahaha :))))
    Esti cam praf prietene. De unde stii tu ca au scos 2.0 ca sa 'nu forteze' 1.9-le. Hahaha, hai ca esti glumet de dimineata :D
    TDI este un nume foarte popular, iar grupul VAG profita de acest lucru folosind-ul ca strategie de marketing. De aceea nu il schimba in ceva de genul CDTI sau TDCI sau alt acronim.
    Bafta!
    0 0
  • george
    EFICIENTA MAI MICA?
    @ Gogu

    Asta poate acuma. Dar acu` vreo 8 - 10 ani, cand au introdus ei tehnologia asta, PD-ul dadea peste 2000 bar la injector pe cand CR nu sarea de 1600. Iar asta insemna arderi mai bune =>consum mai mic...
    2 0
  • R&D vs Marketing
    @george: Discutia TDI vs CR era asa cum spui aprinsa cu ceva vreme in urma, acum sunt comparabile.
    VW a renuntat la TDI pentru ca nu putea sa sustina cercetarea si dezvoltarea sistemului de unul singur, in timp ce toti ceilalti folosesc CR. Totul se reduce la bani.
    0 0
  • george
    VW NU A RENUNTAT LA TDI!
    @ cozappz

    Ti-am mai spus o data, TDI sunt si motoarele CR. VW a renuntat doar la PUMPE DUESE! Si probabil doar temporar. Nu se stie niciodata.

    Sigur iti spun si ca renuntarea la tehnologia PD nu se datoreaza costurilor. VAG inca are bani sa sustina cercetarea pentru asa ceva. Motivele sunt, dupa cum iti spuneam, astea: nivelul de zgomot si normele de poluare...
    0 0
  • Andrei
    @george
    Nu esti departe de adevar. Chiar daca motoarele se numesc TDI, ele sunt CR in realitate. E o strategie de marketing si e normal sa lase acelasi nume cu care s-a obisnuit lumea.
    Cat despre revenirea la PD, nu cred ca o sa se mai intample, pt ca CR din ziua de azi sunt mult mai performante, iar PD-ul nu poate "fi la fel de precis in controlul injectiei directe" asa cum face CR-ul.
    Te cred ca esti fan PD, dar accepta si tu realitatea: CR-ul e mult mai performant astazi si reprezinta viitorul.
    0 1
  • george
    NO PD FAN BUT GOOD TECH FAN
    @ Andrei

    Nu am nici o problema sa accept realitatea. Poate ca nu vor mai reveni niciodata la PD. Poate ca vor renunta definitiv la motoare termice in favoarea celor electrice si atunci se duce si CR la groapa de gunoi. Doar lasasem o portita deschisa. Pentru ca au mai facut si altii din astea, desi pareau mari prostii.

    De principiu, eu sunt fan al tehnologiei bune. Si intr-adevar, CR-ul din ziua de azi este mult mai bun decat acu` 10 ani si rezolva o problema "traditionala" de la VAG si anume zgomotul (care pe mine nu ma deranjeaza dar pe unii care s-au nascut pe la Monte Carlo ii deranjeaza de zici ca-si dau duhul). Acu` sa vad ce o sa mai zica astia despre "tractorase"...
    0 1
  • Da, noile motoare TDI au tehnologie CR cum Peugeot HDI , Fiat Multijet si Mercedes CDI exista demult. Altfel si 3.0TDI e CR de maimult timp decat 2.0 TDI (A6 astaa fost primul urmat de 2.o TDI 170 CP de pe GTD si Octavia RS).

    Mai interesant este faptul ca si tehnologiile common-rail au implementari diferite chiar la acelasi asamblator de masini. Dupa ce se lanseaza si 1,2 TDI veti putea compara 3 feluri diferite de common-rail pe masinile VAG.

    Oricum toate castiga la emisii si vibratii+zgomot reduse. Certific asta ca utilizator de PD dupa ce am testat TDI CR prima data pe Tiguan 2.0 TDI.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru