Producătorii auto se confruntă din ce în ce mai frecvent cu dificultăți în aprovizionarea cu baterii pentru modelele electrice din gamă, iar cel mai nou exemplu este oferit de Audi.
Publicația belgiană L'Echo a dezvăluit că producătorul german va fi nevoit să reducă producția SUV-urilor electrice e-tron (foto) și e-tron Sportback la uzina de la Bruxelles ca urmare a întârzierii livrărilor unor componente pentru baterii, în special cele furnizate de compania sud-coreeana LG.
Oficialii Audi au confirmat informația, însă nu au oferit detalii despre modul în care va fi afectată producția.
"Este o tehnologie nouă și lucrăm cu 300 de furnizori. Prin urmare, colaborarea este complexă. Ne confruntăm cu o situație neașteptată și am luat măsuri pentru a stabiliza furnizarea de componente. Audi pune întotdeauna calitatea înaintea cantității", a explicat Peter D'hoore, purtătorul de cuvânt al uzinei Audi din Bruxelles.
L'Echo anticipează că, din cauza acestor probleme, Audi va produce cu până la 5.700 de unități e-tron și e-tron Sportback mai puțin în primele trei luni ale anului comparativ cu planurile inițiale ale germanilor.
Cu toate acestea, oficialii susțin că orice comandă primită în prezent pentru e-tron sau e-tron Sportback va fi onorată în două luni și jumătate."Dacă faceți o comandă astăzi, mașina va fi disponibilă în două luni și jumătate, adică în aprilie, ceea ce reprezintă un termen obișnuit", a precizat purtătorul de cuvânt al Audi Belgia.
Potrivit unor date publicate de compania de analiză Jato, Audi e-tron a fost comercializat în peste 4.000 de unități în Europa în luna decembrie.
Via L'Echo
Nu e clar ce nu ii copiaza si ei pe copiatorii coreeni, chinezi sau japonezi.
Nici Tesla nu îşi produce bateriile, ci Panasonic i le produce în Gigafactory.
Oricum 4000 maşini pe lună este o sumă frumoasă, mai ales un prim model electric de la Audi.