Chiar dacă unii le vor dispărute, motoarele diesel au încă fanii lor, care nu sunt deloc puțini. Biocombustibilii pot fi văzuți ca o soluție pentru supraviețuirea acestui tip de propulsoare, iar marii producători caută modalități de a le integra în portofoliul actual.
Spre exemplu, Audi anunță că motoarele sale V6 diesel, cu puteri de până la 286 de cai putere, sunt acum compatibile cu biocombustibilii HVO (hydrotreated vegetable oil). Producția acestor unități a început la mijlocul lunii februarie.
Momentan pot fi regăsite pe modele ca A4, A5, A6, A7, A8, Q7 și Q8. Luna viitoare, în lista de mai sus va fi inclus și Q5, iar în vara acestui an va urma A6 Allroad.
Potrivit constructorului din Ingolstadt, motoarele alimentate cu biocombustibili emit cu 70% - 90% mai puține emisii, comparativ cu un agregat pe motorină. În plus, HVO îmbunătățește combustia.
Acest biocombustibil poate fi regăsit în aproximativ 600 de benzinării din Europa, cele mai multe fiind localizate în Peninsula Scandinavă.
via Audi
Unde sunt Mihai, Mircea Badea si Edikk?
Nu ziceati ma voi ca electricul e viitorul? Si ca diesel nu mai scoate nimeni?
Ba, baiete, daca ajungi sa compari poluarea produsa de motorina "clasica" cu cea produsa biocombustibil, io zic sa mai pui mana pe chimia de a saptea, o carte, ceva si apoi sa-ti dai cu parerea. Baga bine la devla!
succes in peninsula scandinava cu ele! :)
motorinul isi aseaza ultimele lumanari..iar tractoristii baga din ce in ce mai multa tuica la bord ca sa nu vada realitatea..
Oricum articolul este imprecis, ca şi cel original,...
Este vorba de o reducere de noxe.... oxizi de azot !! NO, NO2, ăştia NOx !
dar la COx îi dă la greu.
Minciună germană ca să prindă la unii cumpărători, care vor să se mintă singuri că maşina lor este "verde" deşi....
Mda
Si acum sa vorbim serios: este asa o mare vrajeala cu indoctrinarea asta ca autoturismele sunt cel mai mare eau planetar... Voi chiar nu realizati ca masinile sunt una din cele mai mari surse de supt bani ptr guvernele lumii (taxe de poluare, acize pe combustibili, impozite etc)? Voi nu vedeti ca in toata afacerea asta cu electrificarea veti ajunge sa platiti mai mult pe masini si acestea vor deveni un lux accesibil doar celor bogati? Si ptr ca totusi aveti nevoie de o masina, va veti indatora din ce in ce mai mult ca sa o cumparati si sa o detineti?
Voi nu vedeti ca nu intereseaza pe nimeni de megatonele de plastic aruncate in natura si in oceane, dar doar masinile pe combustie ucid planeta?
Poate ca la un moment dat veti intelege ca sunteti manipulati, dar va fi poate prea tarziu...
nu-ti place poluarea>iei electrica
nu-ti plac taxele>iei bicla/autobuzul..
In USA merg aia cu v8, v10, v12 de 100 de ani si nu au deranjat pe nimeni, s-au gasit toti homosexualii pensati din Ro ca sunt deranjati de poluarea de la masini, nu pot ei sa mearga pe strada, absolut penibil.
https://www.automarket.ro/stiri/bmw-vrea-sa-lanseze-anul-viitor-un-x5-propulsat-cu-hidrogen-103835.html
Domnule ofiţer Mafănikkk, sigur nu ţi s-a fracturat logica? Cum adică “iei autobuzul” ? Păi tocmai ce spuseseşi mata’ că “maşinile împut”. Dar autobuzul ce-o fi? Nu tot autovehicul???
Aaa, da, îţi trece autobuzul pe la geam şi – sfântă minune strict selectivă – nu simţi chiar nimic în neregulă cu el, că doar stăpânii voştri din prea înalte (şi inaccesibile) sfere v-au băgat în sfeclă inepţia pură şi incomparabilă conform căreia exclusiv autoturismele (cică doar cele personale, nicidecum ale instituţiilor!) poluează pe planeta asta, dar staţi, că tot n-am terminat cu aplicarea criteriilor emolare “obiective” : doar autoturismele produse de nemţi!! Chiar şi cele care respectă normele Euro 5/6!!!
Cu alte cuvinte, se pot perinda milioane de Volvo-uri tributare M.A.I. pe sub fereastra germanofobului nostru jurat, că nu s-ar intoxica, dimpotrivă, ar jubila: “Volvo, calitate adevărată, fratziwear!”.
Apropo, te-am mai avertizat că te-ai hazardat pe un teren minat, recte pe cel al “poluării” atribuite exclusiv maşinilor mici germane.
in multe orase din romania transportul in comun este foarte ok, de exemplu oradea, timisoara, cluj, arad, sibiu, anumite rute din iasi si bucuresti, ultimul suplinind si cu metroul. daca e praf (si chiar este) in orase precum ploiesti, craiova, constanta, braila sau buzau nu inseamna ca asa e peste tot in toata tara.
PS. “Dujmanii” sunt încercuiţi acum de un nou “Antifaschistischer Schutzwall” (astfel încât să fie izolaţi), numai că nu mai este unul material, palpabil, ci unul realmente perfid, extrem de greu de dărâmat: mainstream media.
PPS. Măi, ce coincidenţe – iarăşi am un cod “suspect” de tastat pentru apariţia acestui text: 9666. Ce să pricep de aici? Că, peste vreo nouă ani…?
Eh, şi de-ar fi doar atât. De acum încolo, pe fondul (premeditat) înrăutăţirii generale a condiţiilor de trai, vor fi posibile mai des greve (şi) ale angajaţilor din transporturile de persoane. Automat, în atare condiţii, lumea va coborî la metrou. Dar nu va fi cea mai fericită soluţie, din moment ce, în mod previzibil, se vor crea îmbulzeli pe peroane, pe culoare de tranzit şi în trenuri; deoarece vor nesocoti spiritul de ordine şi disciplină, vitele citadine se vor călca în picioare.
Asta e! Descumpăniţi, stăpânitorii acestei lumi nu văd altă cale de ieşire din belea decât să continue planul ocult de contracarare a exploziei demografice – deocamdată, prin provocarea de boli (prin intermediul “alimentaţiei” şi “medicaţiei”) şi prin sterilizare forţată (ghici ghicitoare ghicitorică). Pe urmă, nu se vor mai complica (adică evitând consumuri inutile de bani, timp şi nervi), mizând pe cea mai simplă, rapidă, sigură şi eficientă metodă: pustiirea atomică (WW3). Eh, în prealabil vor avea grijă să se pună pe ei înşişi la adăpost. Axiomatic, niciun conducător (modern) nu se va sacrifica pe sine, de dragul sau spre binele supuşilor săi.
apoi, camioanele si masinile grele de transport nu se pot interzice, pentru ca ele sunt baza unei economii, ele cara alimente, materie prima si multe altele, cam tot de fapt, si nici nu prea circula pe strazile din interiorul oraselor, deci poluarea lor ar fi justificata, sunt un rau necesar.
dar faptul ca tu si alti terchea-berchea va fataiti cu dieselele prin orase ca va e lene sa luati un autobuz pt cativa km, asta nu e de baza, asta e un moft, o inutilitate daunatoare tuturor si sper sa fie interzis cat mai curand sau taxat foarte aspru plimbatul de-ampulea cu masina goala prin orase si prin orice zone unde exista pietoni si locuinte, pentru ca, cel putin la mine acasa, dimineata si seara nu poti tine deschis geamul casei nici 2 minute, e numai otrava in aer.
si optica ta este iar gresita: nu mijloacele de transport in comun fac ambuteiaje si te fac pe tine sa pierzi timp cand te dai cu dieselul catre nicaieri, ci voi produceti ambuteiajul, cireada de vite motorizate din cauza careia autobuzul nu poate inainta.
pana acum, cel putin in bucuresti, am avut numai primari slabi, care nu au avut curajul sa taie fasii din strada sa faca culoare unice pentru autobuze. ce e asa greu sa copiezi de la altii, ca doar strazile principale sunt suficient de largi si noi: din 3-4 benzi pe sens doar maxim una mai trebuie sa ramana pentru masini mici, si aia cu plata, nu mocangeala, deci: tramvai pe mijloc, apoi banda pentru masini mici, apoi banda pt autobuze si apoi pista de biciclete, langa trotuar (nu pe trotuar!!). daca latimea strazii nu permite atatea benzi, prima care este eliminata trebuie sa fie cea a masinilor.
numai prin descurajare si taxare se pot civiliza si orasele romaniei. prioritatea in orase trebuie sa o aiba pietonii si ciclistii, apoi mijloacele de transport in comun si abia la urma, daca mai ramane loc, auto/moto, desigur, dupa ce isi achita taxa de congestie, care actioneaza ca un filtru natural: cei care au realmente nevoie de deplasarea cu masina in ziua respectiva, garantat vor plati ca sa isi rezolve treaba, cine doar iese la plimbat/agatat pe centru cu geamul jos si maneaua urland sa simta acut arsura la buzunar, cam cum simt vitele cand sunt marcate cu fierul incins.
Eu, unul, am senzaţia unui “déjà vu”…Păcat că nu ni s-a transmis purul adevăr în dec. 1989: “Măi fraierilor, au căzut doar nişte pioni din poziţiile Puterii oricum controlate de noi, că tot în aceeaşi stare vă vom aduce, mai devreme sau mai târziu, doar că un pic de libertate de exprimare şi de prosperitate importată şi semănată de ochii lumii şi de care aţi fost sistematic privaţi sub bolşevism vă vor împiedica să sesizaţi realitatea care, de fapt, nu s-a schimbat niciodată…Este precum în caricatura aceea în care omul zdrenţăros închis în celulă întinde mâna hotărât printre gratii către pâine, deşi cheia eliberării se află chiar lângă pâine, văzând-o şi el prea bine. Aşa şi voi, limbrici abulici şi temători, majoritatea covârşitoare veţi alege pâinea, iar noi vom avea permanent grijă să vă cucerească prospeţimea, rumeneala, aroma, aspectul ei comercial”.
Am mai auzit de la tine (de! – memorie de elefant, ce să-mi faci?!) enormitatea asta greu comparabilă: “dacă ceva nu circulă în oraş, atunci poluarea nu afectează oraşul”. Presupunând (a N-a mia oară) că poluarea ar exista, Centura s-ar afla prea departe de oraş?? Dar platformele industriale??? Dar când autovehiculele grele parcurg atâtea şi atâtea localităţi de tranzit (zilnic, fără îndoială), acelea n-ar fi poluate, măi cap de gumă?
Ah, da, am înţeles, finalmente: te (ultra)sensibilizează (până la lacrimi – de crocodil…frankfurtian, fireşte) doar “poluaţii” din/de oraş. Tu însuţi fiind unul dintre ei. La tine însă, poluarea s-a extins şi la “mansardă”. Tot mai intens, bag de seamă.
Păi, dragule, nu putem califica lucrurile după cum ni-i hatârul (şi interesul), recte avem “poluare dăunătoare” şi “poluare tolerabilă”. Cu alte cuvinte, nu vă mai încurcaţi în scornituri convenabile vouă, băieţilor cu irisuri albastre. Fiindcă o să vă picăm cu Adevăr precum cu ceară.
si vere, tocmai ca centurile sunt si anti-poluare, nu doar timpi mai buni, gizas!
in alta dezordine de idei, ai vazut ce cer albastru au nord coreeni?
Hei, când ne prezinţi nişte acte medicale care să ne indice “avariile” pe care le-a suferit corpul tău de pe urma “poluării” de care te tot sforţezi să ne convingi că ar fi responsabile doar sedanurile nemţeşti Diesel? Mai mult, aşteptăm radiografia pulmonară a unui copilaş oficial declarat decedat din cauza “noxelor auto” (eventual cu menţiunea “confirmăm cauza decesului: intoxicare de la TDI/CDI/d/CDTI”, după caz). Păi n-ai “adeverit” mata’ pe-aici că meleoane de pământeni sucombă anual din cauza (micro-) “putorii Diesel”, repet, exclusiv nemţeşti? Vino cu documente exprese!!!
PS. Să ştii că şi D.G.S.P. poate avea o utilitate pentru ţară, dar una singură: îngrăşământ.
PPS. Cică a început răzbelul. Ce-mi doresc personal? Păi ce altceva decât…revenirea Bucovinei de Nord şi a Basarabiei de Sud la patria-mumă.