Conform planurilor sale de electrificare, Audi va lansa ultimul model nou cu motoare termice în 2026. Acest moment va fi urmat de retragerea tuturor modelelor cu motoare convenționale și hibride în 2033, anul în care constructorul de la Ingolstadt urmează să devină o marcă pur electrică.
Chiar dacă acest plan rămâne în picioare și după vânzările în scădere ale mașinilor electrice din acest an, Audi se așteaptă ca tranziția completă către electromobilitate să fie mai lungă decât era anticipată anterior.
Gernot Dollner, șeful mărcii cu 4 inele, a declarat pentru publicația britanică Autocar că Grupul Volkswagen se va concentra mai mult pe dezvoltarea unor modele hibride noi. „În cadrul Grupului Volkswagen, am recunoscut din timp că hibridele plug-in erau o tehnologie relevantă, iar acum putem vedea că tranziția durează mai mult decât credeam inițial”, a declarat Dollner.
Audi se angajează, totuși, să ducă la bun sfârșit planul său de electrificare.
Însă, pentru a ușura această tranziție, constructorul german va oferi modele cu 3 tipuri de motoare: termice convenționale foarte eficiente, hibride și, bineînțeles, electrice. La final, Dollner a mai spus că prima generație de modele electrice Audi va fi finalizată în 2027.via Autocar
https://www.cleanenergywire.org/news/german-govt-must-amend-inadequate-clean-air-programme-following-court-ruling
https://www.bbc.com/news/science-environment-63012180
Cica se platesc amenzi:
https://www.breeze-technologies.de/blog/how-much-did-eu-cities-states-pay-in-air-pollution-fines/
Si nu gasim printre ele statele care au mers pe electrice: Olanda .... Desi are o densitate de populatie destul de mare, are multe electrice, multe puncte de incarcare si se descurca bine.
Aaaa si au limita de viteza de 100 km/h pe autostrazi intre orele 7:00-19:00 ca sa nu puta prea tare.
La polul opus se situeaza germanii fara limita de viteza pe autostrazi si care fac reclame la masini puternice indemnand la viteza si condus agresiv.
Si ca sa zica ei ca sunt eco, au bagat niste softuri ilegale mincinoase.
Tu ai prietenă ?
P.S. Încearcă să fii onest cu tine însuți !
Bună asta! Atunci gama e-tron, ce e?
Așadar, Mihai si Matei sunt acelasi user.
Pe cale de consecinta, fă-ţi o viaţă!
Tu chiar nu realizezi ca, nu doar te-ai metamorfozat intr-un despot gol de continut, ca sa nu mai afirm ca plictisesti teribil tot *salvand* planeta 24/7.
Iar cand ai decis sa te sacrifici pentru supremul *ideal*, nici oboseala n-are cum sa-si mai faca simtita prezenta, nu-i asa ?!? :)
Paranoia asta cu userii multipli e comună pe aici. În mintea voastră voi sunteți multi și noi, sau eu, unul singur. Sunteți prea nesiguri pe voi ca să vă exprimați propriile păreri, trebuie să fie părerea gloatei - unde-s multi prostia creste și dușmanu' nu sporește.
Ăștia sunteți.
Curaj baieti, curaj, hai hai, si aia mai din spate, nu va ascundeti, veniti si marturisiti.
Cat despre BMW si cocalarii care le cumpara, e caz studiat international si toti au ajuns la acceasi concluzie: marca se adreseaza unora mai putin luminati, face reclama la viteza si agresivitate.
Iar tranzitia se face greu pentru ca nu se vrea.
Daca guvernele ar fi triplat pretul la motorina prin accize si ar fi investit banii in infrastructura pentru electrice, atunci se putea face ceva.
Dar mai au germanii de vandut motoarele diesel de pe stoc, ca au investit prea mult in ele ca sa le piarda asa repede si usor.
Deci daca tarile vor miscare rapida: triplat pretul la motorina si apoi discutam.
Foarte multi producatori au pe stoc in Romania masini Diesel. Noi. Ar pune mai multe, dar n-au coloana vertebrala, se tem, de guralivi isterici cu gargauni incalziristi in cap. Asa cum esti si tu. De ex exista Clio 1.5 dCi, legendarul motor fiabil si economic, care n-are moarte. Exista si Focus cu Diesel, nou noute. Eu am urmarit stocurile: se vand f bine. Si ei aduc altele. :) Daca nu ar exista niste creaturi ca tine care fac istericale, plus daca nu ar exista agenda ideologica incalzirista, repet, Diesel s-ar vinde ca painea calda in continuare. Electricele s-au dus in cap peste tot IN CIUDA promovarii exasperante din media si IN CIUDA banilor publici bagati in ele sub forma de subventii. Aceasta informatie e suficienta pentru un om lucid. Capetele seci nu inteleg in ciuda evidentelor.
Citam pentru mamcatorii de ciocolata care dezinformeaza:
Decline of Diesel: Diesel vehicle registrations dropped by 11% YoY, holding only 12% of the market. The decline of diesel is evident and suggests a phasing out well before the 2035 internal combustion engine (ICE) ban.
Deci se pare ca dieselul moare inainte de 2035, cum era si normal.
Nu mai manca c...ca iti pute gura.
Concluzie: vanzarile se duc in cap pentru electrice si dieselul se vinde ca painea calda.
...Stan si Bran...
Se misca multe in directia buna.
Numai limitatii raman in urma si imput.
Mai si mint si distrag atentia publicului de la ce se intampla in lume.
https://www.weforum.org/agenda/2022/12/swedish-electric-regional-airliner/