Salonul Auto de la New York are loc în fiecare an în luna aprilie și a reprezentat în mod tradițional o oportunitate pentru marii constructori auto europeni pentru a prezenta în special modele comercializate la nivel global sau concepte inedite.
Cu toate acestea, marii producători auto germani au renunțat treptat la prezența la evenimentul, pe măsură ce interesul pentru astfel de evenimente a scăzut.
Audi a devenit acum ultimul mare producător german premium care confirmă că nu va fi prezent la eveniment, în ciuda faptului că New York este statul american în care are cele mai mari vânzări.
"Este important să revizuim modul în care aducem la viață experiența Audi și introducem noile noastre produse și inovații care presă și clienți", a explicat Tara Rush, șeful departamentului de comunicare al Audi pentru piața nord-americană.
O decizie similară a fost luată anterior și de Mercedes-Benz și BMW, astfel că cei mai mari constructori auto premium din lume nu vor avea standuri la New York.
Marii constructori au început să renunțe la participarea la unele saloane auto inclusiv în Europa la Paris, Frankfurt sau Geneva, în funcție de modul în care corespund principalele lor lansări de modele.
De asemenea, numeroși constructori preferă să-și lanseze noile modele în cadrul unor evenimente dedicate pentru a avea parte de o expunere mediatică mai generoasă.Via Motor1
Sa vina americanii ca sa ne salveze! Ei au stiut intotdeauna ce este mai bine. Vezi Yugoslavia, Irak si chiar si acum in Iran.
Mi-au “picat” pe mână multe ghermane în viaţa aceasta (aparţinând tuturor celor trei mari constructori – considerând Porsche SE acţionarul majoritar al lui VAG şi, deci, unul dintre membrii Triadei) şi elementul lor comun pe care l-am constatat eu, cel puţin, s-a numit…ţinuta de drum de înaltă clasă. De fapt, aceasta mi se pare calitatea nr. 1 a tuturor maşinilor germane.
De regulă, Triada nu-şi realizează singură cutiile de viteze (precum Toyota sau, parţial, companiile americane), dar una anume cred că merită amintită întotdeauna: ZF, tiptronic, cu 6 trepte. Mai ales asociată cu sistemul quattro, te unge pe inimă…
Despre motoarele lor pe benzină părerile sunt împărţite (judecând strict după ceea ce am manevrat eu, nu mă pot declara mulţumit…dimpotrivă), în schimb nimeni nu le poate contesta priceperea la Diesel…Ba încă într-atât li s-a înrădăcinat acest modus pensandi/operandi/vivendi, încât nici măcar pustiitorul eco-trend nu le poate scoate din suflet nostalgia D-ului (de aceea ne pomenim cu jurăminte de dragoste sinceră din partea dânşilor faţă de MAC-uri, întinsă chiar pe decenii viitoare…caz în care nimeni n-ar fi mai fericit decât @PMC).
PS. În concepţia-standard a Triadei, nu există “clienţi”, ci doar “oportunităţi” cu două picioare (şi i-ar părea “ideal” ca acestea să se prezinte fără…cap) de care vrea să profite ori de câte ori este invitată s-o facă. Aceeaşi atitudine o îmbrăţişează însă şi “verticalii” cu Codul Bushido tatuat pe limbă. Doar Occidentul original/originar (SUA) a rămas codaş, suferind cea mai dramatică tranziţie: de la Vestul Sălbatic la Vestul Amorţit…
Pentru cei care vor si stiu sa aprecieze o mostra de istorie, proaspat de la tipar:
https://www.youtube.com/watch?v=DNuI65dT4Ck
Pe scurt, 320 CP, 7.0L kompressor, si aproape 250km/h. Anul 1932.
Cred ca e unul din episoadele care mi-au placut cel mai mult pana acum. Linistea de la sfarsit, cand a oprit motorul mi s-a parut asurzitoare :) Sincer, sunt mandru ca am avut 2 SLK-uri pana in prezent. De CLK nu mai vorbesc :):)
Ma uitam cum li se intindea pielea pe fata si pe gat la 100km/h si-mi aduc aminte de asta vara cand a venit @mip la mine si la 100km/h, fiind pe bancheta din spate, l-am intrebat cum se simte vantul. Eu n-am fost niciodata pe bancheta din spate si n-am nici cea mai mica idee. Si cum nu i se clatina nici un fir de par in cap, mi-a zis: "Uita-te la urechile mele" Atunci mi-am dat seama, ca desi urechile erau nemiscate, loburile ii fluturau cu salbaticie. Da, trebuie sa fi fost destul de nasol :):):):)
Iti dai seama cum se simte vantul in fata pe un monstru din asta cand n-ai absolut nimic sa te protejeze.
Oricum, New York sau nu, vremurile de azi sunt cum sunt, iar schimbarile vor fi tot mai numeroase si mai accentuate. Cu bune si rele.
Mi-a relatat @mip episodul “cinetic” cu MB-ul tău. Da’ ce vă invidiez, gagiilor: voi cu V8 şi V6, eu cu un amărât de i4 şi acela Diesel :)
Da, a fost odată ca niciodată, că, de n-ar fi, nu s-ar povesti…Creatorul însă nu S-a îndurat să ne zămilească atunci, în epoca (irepetabilă prin definiţie) a Adevărului şi a Realului, ci acum, în plină dictatură a Hipnozei şi a Imitaţiei…Oricum, bucuroşi le-om duce (suporta) toate (inclusiv nostalgia imposibil de înăbuşit în noi şi de către noi a unei perioade…netrăite pe viu), indiferent care ar fi voia Lui în privinţa noastră. Fiindcă viaţa este darul de Sus vrednic de preţuit din prima până în ultima secundă…nu a timpului nostru personal, ci a celui universal!
Apropo, ai pomenit de “bune şi rele”, cu referire la viitor…Bune însă vor fi şi/sau se vor întâmpla numai pentru cei (alde rara avis) dispuşi să înfrunte relele, căci altceva bun nu se va insinua pe traiectul devenirii lor…eterne. Axiomatic, cine poate să înţeleagă…să înţeleagă!