Audi lansează un R8 pentru ”săraci”: motor V6 și viteză maximă de 300 de km/h

de Bogdan Mirică
Vineri, 11.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi R8 va avea și o versiune ceva mai modestă, propulsată de un motor mai mic. Este vorba despre un V6 de 3.0 litri, capabil să dezvolte aproximativ 450 de cai putere.

Urmareste Automarket
Audi R8 este o mașină exotică, fiind capabil să se dueleze de la egal la egal cu nume grele din segmentul supercarurilor: Ferrari 458 Italia, Porsche 911 Turbo și chiar Lamborghini Huracan. Audi R8 poate fi însă și un model sportiv cu care poți să trăiești zi de zi.

Tocmai de la această premiză pleacă și constructorul din Ingolstadt atunci când anunță planurile sale pentru un R8 ceva mai cuminte și accesibil.

Audi vrea să se adreseze unei mase cât mai mari de pasionați și plănuiește o versiune entry-level a lui R8, gata să ajungă pe piață în 2018.

Esential 450 de cai putere ar urma să aibă viitorul Audi R8 entry-level.
305 km/h ar urma să fie viteza maximă a celui mai modest Audi R8.
Potrivit publicației Car and Driver, care la rândul ei citează surse de încredere din interiorul Audi, noul R8 de bază va avea un motor V6 de 3.0 litri, bi-turbo. Este vorba despre un derivat al unității 3.0 TFSI de pe actualul Audi S4. În cazul lui R8 însă, el va livra ceva mai multă putere, primele estimări anunțând aproximativ 450 de cai.

Propulsorul va fi conectat la o cutie automată cu dublu ambreiaj, cu șapte rapoarte, și va păstra sistemul de tracțiune integrală quattro. Chiar dacă performanțele nu sunt încă publice, aceleași surse de încredere susțin că viteza maximă va ajunge la 305 km/h.

În prezent, noul Audi R8 este oferit cu un motor V10, disponibil cu două versiuni de putere: una de 540 de cai și 540 de Nm și una de 610 cai putere și 560 Nm, similară celei întâlnite pe Lamborghini Huracan.

Comentarii (14)

  • titlul vostru e o insulta pt .unul ca mine de ex. care nu-si permite nici macar o masina de 10 mii...chiar si cu ghilimelele de rigoare...o alta formulare n0ati gasit?...sau low cost era prea de prea pt.un R8...o lume de cacat e asta frate...daca intelegi ce vreau sa zic daca nu...da-mi o mana rosie, o sa inteleg.
    19 7
  • Începe iefteneaua la vag că le-a căzut sigla-n cap. O să devină și modelul asta mașina poporului.
    Oricum arată a mașină numai bună ptr. șoselele noastre, service-uri auto și chiar de tragedii.
    15 13
  • bla bla bla
    Vw AG parca acum cateva saptamani sustinea altceva.
    " Nuuu, noi nu ne mai concentram pe volume si vanzari pe banda, noi ne concentram pe calitate. "

    Sigur, sigur Pinocchio!
    14 3
  • @zexe, si saracia si bogatia sunt relative pentru ca ambele sunt enuntate prin comparatie cu niste repere variabile. Toti suntem bogati si toti suntem saraci. Important e sa stii sa pastrezi echilibrul intre a-ti dori sa ai mai mult si sa fii multumit de ceea ce ai, fara sa cazi in nici una din cele doua extreme.
    12 10
  • @stefi...imi place filosofia ta insa ramane doar un ideal...fiinta umana nu a cunoscut ,prin propriile sale resurse,inca echilibrul la care faci referire...asta lasand la o parte declaratiile duioase si moraliste.aspiratiile raman in continuare nu la supravietuire ci la....suprematie.
    6 8
  • @zexe - da, dar daca mereu stai cu gandul la ceea ce nu ai traiesti intr-o continua dezamagire. Din pacate avem doar cativa ani de existenta si e pacat sa ni-i pierdem astfel. Nu posesiile materiale sunt totul. Ca sa-ti dau un exemplu, incearca sa vezi cat de mult iti doresti un R8 cand ai o banala gripa... :)
    13 10
  • hai ca-mi place...ceea ce spui tu e frumos, e acea farama de speranta a omului ca fiinta inteligenta dar...priveste putin in jur si vazi ce sanse mai avem data fiind situatia la nivel mondial...crede-ma mi-ar place enorm sa bat campii dar din nefericire eu confirn,e adevarat intr-un mod cinic,o realitate cruda in care oameni muncitori cu bune intentiii mor cu milioanele in timp ce ,,saracii..cu R8 nici nu observa...hai ca am si uitat de subiect...o seara buna!
    6 6
  • Omul prin natura lui isi doreste sa aiba ce e mai bun, ce e mai scump sa fie el mai cu mot ca celalalt. Nu se va multumi niciodata. Daca ar avea banii toti din lume numai pt. el, nu ar spune nu. Asta e omul....egoist si nesimtit. 90%. Sa zicem ca 10% sunt altfel...de si nu cred ca daca r fi pusi in situatii de genul ar spune NU !
    4 5
  • inexorabil
    Băieți, de când au fost create lumea și pământul, fericirea materială a unuia s-a ȋntemeiat și ancorat pe agonia privațiunilor altor…mii/zeci de mii/sute de mii. O axiomă bătută ȋn cuie cu barosul…legilor (scrise și nescrise).
    Este “turnat” ȋn firea noastră ca toată viața să tânjim după ceva anume, pe care, desigur, l-am vrea la discreție exclusivă, iar dacă muncim “de ne sar capacele”, “zi de vară până-n seară”, bașca ne dovedim și cinstiți până-n măduva oaselor, chiar că ne revoltăm de mama focului observând limpede că obiectul (adică obiectele) tuturor caznelor noastre zilnice și…zadarnice (ȋn viziunea Creatorului nostru și pe bună dreptate) nu apare odată și odată ȋn fața ochilor noștri. Eu, de pildă, “salivez” de ani de zile după un Buick GN “din ăla adevărat, de la mama lui americană”, dar, numai când mă gândesc la cilindree, mă apucă pe loc groaza: de unde să plătesc 5000-5500 lei/an, cât este impozitul calculat pentru 3800 cmc? Există varianta “de avarie”, recte a ȋnmatriculării ca “vehicul istoric”, ceea ce te scutește de orice obligații fiscale, dar, totodată, te obligă să circuli cu el numai cu ocazia reuniunilor și paradelor organizate de asociații/cluburi retro autorizate, ceea ce nu m-ar ȋncânta, deoarece eu vreau să-l folosesc ȋn mod regulat.
    Ȋn condițiile date, n-am avut de ales decât să-mi iau gândul “forever and ever” de la bijuteria mea preferată, “grație” unor autorități adorabile, care taxează luxul, dar nu și sărăcia din capul lor...
    Totuși, un compromis acceptabil poate fi conceput: Oldsmobile Achieva SCX W41, tot un sport coupé, dar de “numai” 2.3 L și 190 CP (excelent pentru un motor natural aspirat, cu 4 cilindri ȋn linie). Ȋnsă, chiar și așa, credeți că mi-ar veni ușor să-l aduc ȋn Ro? Sunt șanse 51 % să se ȋntâmple asta, dar…”mai am de tras” (ȋn sclavia cea de toate zilele). Pe urmă, să tot…răcesc, @Stefi, dar inimii mele tot cald ȋi va fi :P

    PS: Dacă mi s-ar ȋmplini visul, atunci n-aș ezita să ȋmprumut mașina oricui care ar dori să “dea ture” cu ea, fără să mă așez, “din motive de siguranță”, pe scaunul din dreapta sau ȋn spate, cum ȋi mai știu eu pe unii (printre care și o rudă), care se tem că ai putea să provoci vreo daună bunului lor “neprețuit”.
    4 8
  • @inexo....
    Ce naiba iti place la Buick GN ? E urata cu crengi !
    3 4
  • @ scorpionul

    E misto Buick GN.
    Si mie imi place
    Si sigur e o masina pe planeta care tie iti place si altcuiva nu.
    Discutiile de mai sus nu isi au noima.
    Oamenii sunt diferiti, au gusturi, nevoi...diferite in momente diferite in functie de contexte diferite.....
    Despre ce se discuta pe aici e "neverending story""
    2 5
  • inexorabil
    Din punctul tău de vedere, Scorpionule! “Pocitania aia” mie ȋmi inspiră 100 % masculinitate (apropo, admir Buick-ul ȋncă de pe vremea “lu’ nea Ceașcă”, deși am realizat ulterior că, probabil, marca fondatoare de GM nu va trezi niciodată vreun interes pe aceste meleaguri...).
    Dacă nu ȋnțelegem alegerile altora, măcar să le respectăm, ceea ce sugerează @abc. Uitându-mă pe contul tău, remarc o mulțime de modele care te atrag, ȋnsă niciunul care să aparțină unei anumite corporații ;) Presupun că nu te-ar tenta un Corvette sau un Camaro.
    Oricum, respect opțiunile tale, dar n-o voi descrie pe niciuna ca fiind “urâtă”, cu atât mai puțin atașând expresii de efect precum “cu spume”, “cu crăci” etc. Precizez: manifest această atitudine din convingere, nu din politețe.
    4 4
  • @inexorabil
    De cumparat nu ! Nu m-ar tenta Vett-ul sau Camaro. Poate un Mustang din 68 ... asa sa il mai pornesc din cand in cand sa ascult sunetul ala inconfundabil. Mie imi plac masinile mai utile...mai normale. Nu m-as vedea in masini sport cu atat mai mult americane. Dar asta nu inseamna ca nu imi plac unele. Dodge Challenger sau Viper ala mai vechi din prima generatie , Camaro, Mustang, Corvette sunt preferatele mele de la americani. Dar cel mai probabil as alege un Dodge Ram. Mi se pare cel mai tare pick-up fabricat vreodata asta nou. Dar modelul de mai sus pe care am spus ca e urat, chiar nu imi place. E parerea mea cum si a ta este ca e o masina frumoasa.
    6 2
  • Lasind deoparte inadvertentza titlu/continut (300/305 km/h)... "Da' halatu'? cit costa halatu' R8 V6 Turbo?" - macar estimativ, ca de-i oferta anti-antipatie VAG cu discount 90% pentru saracutzi ma-nscriu si eu. :-)
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru