Esential
7% | este reducerea de combustibil anuntata de Audi, care poate fi indeplinita cu ajutorul noului sistem. |
7% | este reducerea de combustibil anuntata de Audi, care poate fi indeplinita cu ajutorul noului sistem. |
Audi a lansat un sistem inteligent de deschidere a supapelor. AVS – Audi Valvelift System a fost dezvoltat de constructorul german intr-o perioada de sase ani si va fi implementat pe motoarele V6 FSI de 2.8 si 3.2 litri cu injectie directa.
Noul sistem faciliteaza un raspuns mult mai spontan al acceleratiei si reduce consumul de combustibil cu pana la sapte procente. AVS se bazeaza pe un timp variabil de deschidere si inchidere a supapelor prin sistemul de came asimetrice corespondente aceluiasi cilindru.
Astfel, atunci cand un motor este utilizat la jumatate din sarcina maxima, sistemul permite supapelor sa se deschida cu 2.0 sau 5.7 mm. In conditii de sarcina maxima a propulsorului, supapele de admisie sunt deschise pana la 11 mm, permitand astfel masei de aer sa patrunda in cantitate cat mai mare in camera de ardere. Scopul este ca supapele sa se deschida si sa se inchida intr-un mod cat mai corect, astfel incat aerul sa se regaseasca in proportie optima in cilindri.
Functionarea noului sistem conceput de Audi se face remarcat la mersul motorului in regim de turatii 700-4.000 rpm si viteza constanta, atunci cand are cel mai mare potential de economisire a carburantului.
AVS este capabil sa functioneze in parametrii normali pana la 7.000 rpm.Via | WorldCarFans
Acest sistem este folosit de ceva ani buni de Honda care de altfel este si inventatoarea acestui sistem. Le-a luat cam mult nemtilor sa faca asa ceva.
Cineva zicea odata ca acest sistem este depasit moral si ca motoarele VAG TFSI sunt tha best iata ca ne e chiar asa si chiar ei au ajuns sa implementeze un sistem asemanator Vtec.
Dupa cum arata in poza cred sigur ca nu va fi la fel de fiabil ca si Vtec