După ce am văzut prototipul Audi e-tron quattro la Salonul Auto de la Frankfurt, în halele din Detroit vom face cunoștință cu versiunea pe hidrogen a conceptului. Informația a fost confirmată indirect și de un purtător de cuvânt, care susținea că vom vedea la salonul american un concept cu o alternativă nouă de mobilitate.
Dacă premiera din toamnă folosea baterii pentru a stoca energia electrică necesară propulsorului electric, în cazul conceptului așteptat la Detroit și botezat Audi h-tron quattro, funcționarea va avea la bază pile de hidrogen.
Denumirea h-tron înseamnă în nomenclatorul Audi maşini electrice care în loc de baterii îşi procură energia dintr-o reacţie chimică deşteaptă în urma căruia hidrogenul este transformat în apă şi energie electrică. Principiul este deja folosit pe Audi A7 h-tron Concept, un model alimentat cu hidrogen cu o autonomie de 500 kilometri.
În cazul SUV-ului h-tron quattro ne putem aștepta la performanțe similare, având în vedere că Audi va transplanta, cel mai probabil, ansamblul de propulsie al lui A7 Sportback h-tron.
Inginerii Audi acordă o atenție deosebită acestui tip de mobilitate, pentru că hidrogenul poate fi transformat ușor în combustibil. Dezvoltat pe platforma MLB a Grupului Volkswagen, conceptul h-tron quattro nu este așteptat să difere foarte mult de omologul său e-tron quattro la capitolul design. Aceleași forme futuriste și același pachet tehnologic avansat, care presupune înlocuirea totală a butoanelor cu suprafețe tactile și renunțarea la oglinzile laterale în favoarea unor camere video.
via autocar
de cativa ani zici ca-s desenate cu picioarele