Volkswagen a avut nevoie de aproape doi ani pentru a închide scandalul Dieselgate, însă problemele grupului german sunt departe de a se încheia. Autoritățile germane acuză Audi că a trucat testele de emisii în cazul modelelor premium A7 și A8 construite în perioada 2009-2013 cu motoare Euro 5.
Potrivit Ministerului Transporturilor din Germania, aceste modele sunt echipate cu un sistem prin care emisiile de oxid de azot sunt de două ori mai mari decât limitele legale atunci când volanul este învârtit cu cel puțin 15 grade.
În plus, Germania a impus celor de la Audi ca până în 12 iunie să anunțe un plan concret pentru remedierea problemelor.
Reacția constructorului german nu s-a lăsat însă așteptată: Audi a anunțat un recall de 24.000 de unități A7 și A8, dintre care circa 14.000 sunt înmatriculate în Germania, și a anunțat un program de update-uri software care va demara în luna iulie. Această reacție promptă sugerează că acuzațiile autoritățile sunt reale, întrucât Audi nu a negat informațiile.
În paralel, publicația germană Wirtschaftswoche anunță că autoritățile germane suspectează și Porsche de aceeași metodă de trucare a emisiilor.
Totuși, producătorul din Stuttgart a negat prompt utilizarea unor astfel de dispozitive.
"Putem confirma pentru toate modelele Porsche: nu folosim mișcarea volanului pentru a detecta testele de laborator și pentru a reacționa la ele", au precizat oficialii Porsche.Via Automotive News, Motor1
Păi cum crezi că ar fi vag-ul în top încasări fără mânăreli, sclipci și multă reclamă că e marfă super, nemțească ?!