În ultimele 9 luni ale lui 2024, Grupul Audi, care cuprinde mărcile Audi, Bentley și Lamborghini, a raportat o scădere de 10.9% a vânzărilor de mașini la nivel mondial. Marca Audi a avut o scădere de 9.8% în Europa, de 16.8% în Statele Unite și o scădere de 8.5% pe piața din China. În același timp, Bentley a vândut cu peste 35% mai puține mașini față de același interval din 2023.
Noul raport financiar dezvăluie, însă, o problemă mult mai serioasă. Recent, Grupul Audi a anunțat că va închide fabrica sa de la Bruxelles la începutul lui 2025. Din această cauză, precedată și de costuri suportate legate de această uzină, profitul operațional al Grupului Audi s-a prăbușit cu 91% în al treilea trimestru. Astfel, grupul german a reușit să obțină un profit operațional de 106 milioane euro.
Singurul brand care a raportat o creștere a vânzărilor în acest an a fost Lamborghini. Constructorul italian a reușit să vândă 8411 mașini în această perioadă, un record pentru marcă, iar asta înseamnă și o creștere de 8.6% față de aceeași perioadă din 2023.
via Audi
Eu credeam ca Volvo intra in faliment ca a renuntat la dieseluri:))
Ia sa vedem ce zice piata:
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/volvo-inchide-gura-adversarilor-propulsiei-electrice-crestere-de-40-in-octombrie-in-europa-21826057
Hopa? Nu se cauta electricele? Mai vrea lumea Mild hibrid si diesel?
100% electric nu se poate ca nu se vrea: sunt alte interese si nu pot tine pasul germanii cu asta, de aia nu se investeste in infrastructura, deci nu ai cum sa vinzi daca nu poti folosi!
Nu poate Volvo sa dezvolte si infrastructura.
Cat despre vanzari, mai bine mai putin si bun decat mult si prost ca germanii.
Acum se vede de ce sunt in stare cu adevarat.
Momentul adevarului!
Voi puteti sustine softuri ilegale si CEO corupti!
https://www.cnn.com/2023/06/27/cars/rupert-stadler-audi-volkswagen-emissions-scandal/index.html
Continuați băiețași, continuați, viitorul sună foarte "promițător" pentru UE și SUA
Dar guvernele au interese sa ia bani din amenzi pe care sa ii faca disparuti si sa nu investeasca.
De aia de la anul ii ard pe mai multi producatori, in loc sa bage bani in infrastructura.
Desigur ca sunt interese mari si cu industria farmaceutica, asa cum a fost si pandemia. Daca se imbolnavesc mai multi de cancer, boli cardio, se vand mai multe medicamente.
Deci baietas, sunt multe interese si multi limitati.
Alti idioti sunt prin Anglia unde soferii dau in judecata primariile si iau o gramada de bani ca sa isi repare masinile stricate prin gropi. Deci primariile in loc sa investeasca in infrastructura si sa acopere gropile, dau banii la soferi sa repare masinile ( banuiesc ca multi primari au service auto si fac bani frumosi).
Nu stiu cum ganditi voi, dar eu prefer aer curat, nu poluare cancerigena.
Dar fiecare cu judecata lui. Unii dau spagi ca sa treaca troacele obosite ITP si vad Volvo ca masini cu probleme :))
Scăderea cea mai mare este în SUA, unde Tesla ia păpat cu fulgi cu tot pe toţi germanii: Mercedes, BMW, Audi.
BMW a reuşit puţin mai bine, dar tot pe scădere, că au avut ix şi i4 full electrice.
Dar dezastru pe piaţa auto cea mai importantă din lume, SUA, pentru germani, va continua.
Până nu vin cu maşini electrice care să nu arate urâte şi să fie eficiente ca Tesla, germanii nu vor opri prăbuşirea.
Sunt insa sigur ca o sa-i propulseze printre stele noua nava spatiala Q6 e-tron.