Audi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treilea

de Tiberiu Safta
Joi, 07.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles.

În ultimele 9 luni ale lui 2024, Grupul Audi, care cuprinde mărcile Audi, Bentley și Lamborghini, a raportat o scădere de 10.9% a vânzărilor de mașini la nivel mondial. Marca Audi a avut o scădere de 9.8% în Europa, de 16.8% în Statele Unite și o scădere de 8.5% pe piața din China. În același timp, Bentley a vândut cu peste 35% mai puține mașini față de același interval din 2023.

Noul raport financiar dezvăluie, însă, o problemă mult mai serioasă. Recent, Grupul Audi a anunțat că va închide fabrica sa de la Bruxelles la începutul lui 2025. Din această cauză, precedată și de costuri suportate legate de această uzină, profitul operațional al Grupului Audi s-a prăbușit cu 91% în al treilea trimestru. Astfel, grupul german a reușit să obțină un profit operațional de 106 milioane euro.

Singurul brand care a raportat o creștere a vânzărilor în acest an a fost Lamborghini. Constructorul italian a reușit să vândă 8411 mașini în această perioadă, un record pentru marcă, iar asta înseamnă și o creștere de 8.6% față de aceeași perioadă din 2023.

via Audi

Comentarii (11)

  • Vai dar cum asa? Cel mai mare producator auto din univers a ramas fara softuri mincinoase?
    Eu credeam ca Volvo intra in faliment ca a renuntat la dieseluri:))
    Ia sa vedem ce zice piata:
    https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/volvo-inchide-gura-adversarilor-propulsiei-electrice-crestere-de-40-in-octombrie-in-europa-21826057
    Hopa? Nu se cauta electricele? Mai vrea lumea Mild hibrid si diesel?
    7 23
  • Iar dezinformezi, creșterea de 40% este la electrificate, adica electric, hibrid și mild hibrid, ia vezi plavane cat este electric, cum e cu 100% electric până în 2030 ? Iar Audi oricum vinde dublu față de Volvo .
    10 4
  • Cred ca daca citesti articolul pana la capat vei intelege ca nu prea vinde Mild hibrid, ci PHEV si full electrice.
    100% electric nu se poate ca nu se vrea: sunt alte interese si nu pot tine pasul germanii cu asta, de aia nu se investeste in infrastructura, deci nu ai cum sa vinzi daca nu poti folosi!
    Nu poate Volvo sa dezvolte si infrastructura.
    Cat despre vanzari, mai bine mai putin si bun decat mult si prost ca germanii.
    Acum se vede de ce sunt in stare cu adevarat.
    Momentul adevarului!
    Voi puteti sustine softuri ilegale si CEO corupti!
    https://www.cnn.com/2023/06/27/cars/rupert-stadler-audi-volkswagen-emissions-scandal/index.html
    3 10
  • Mare parte sunt hibride băiețaș, nu poate Volvo sa dezvolte și infrastructura ? Pai de ce ar dezvolta-o alții, nu sunt aceleași limitări pentru toți ? Pe la începutul anului când încă erau cu 100% electric până în 2030, se așteptau să investească cine în infrastructura ? Tot bani publici, tot subvenții ?
    10 5
  • Nu-i bai din 2026 Audi vor fi 100%… doar ca e-tron-utile nu se produc nici la jumate din planuri. Viitorul va fi… cu multe concedieri, pardon asta este deja prezentul.
    7 2
  • Trilulilu
    Normal când bagi bani în electrificare forțată pe care nu ți-o cumpără nimeni.
    7 4
  • Clique
    Foarte bine, foarte bine.
    Continuați băiețași, continuați, viitorul sună foarte "promițător" pentru UE și SUA
    2 1
  • nobody
    Au avut profit operational de doar 106 milioane Eur. Dupa ce au platit salarii compensatorii pe cel putin 6 luni celor concediati in Belgia. Asa "probleme" sa tot avem cu totii
    4 0
  • @dan_grc
    Volvo a sperat ca guvernele care se dau rotunde si dau subventii sa faca si ceva practic: sa dezvolte infrastructura.
    Dar guvernele au interese sa ia bani din amenzi pe care sa ii faca disparuti si sa nu investeasca.
    De aia de la anul ii ard pe mai multi producatori, in loc sa bage bani in infrastructura.
    Desigur ca sunt interese mari si cu industria farmaceutica, asa cum a fost si pandemia. Daca se imbolnavesc mai multi de cancer, boli cardio, se vand mai multe medicamente.
    Deci baietas, sunt multe interese si multi limitati.
    Alti idioti sunt prin Anglia unde soferii dau in judecata primariile si iau o gramada de bani ca sa isi repare masinile stricate prin gropi. Deci primariile in loc sa investeasca in infrastructura si sa acopere gropile, dau banii la soferi sa repare masinile ( banuiesc ca multi primari au service auto si fac bani frumosi).
    Nu stiu cum ganditi voi, dar eu prefer aer curat, nu poluare cancerigena.
    Dar fiecare cu judecata lui. Unii dau spagi ca sa treaca troacele obosite ITP si vad Volvo ca masini cu probleme :))
    4 5
  • Elektrikkk
    Cifrele nu mint !

    Scăderea cea mai mare este în SUA, unde Tesla ia păpat cu fulgi cu tot pe toţi germanii: Mercedes, BMW, Audi.

    BMW a reuşit puţin mai bine, dar tot pe scădere, că au avut ix şi i4 full electrice.

    Dar dezastru pe piaţa auto cea mai importantă din lume, SUA, pentru germani, va continua.

    Până nu vin cu maşini electrice care să nu arate urâte şi să fie eficiente ca Tesla, germanii nu vor opri prăbuşirea.
    3 5
  • Au luat forma apei si s-au dus la fund.
    Sunt insa sigur ca o sa-i propulseze printre stele noua nava spatiala Q6 e-tron.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru