Audi a prezentat noul SUV electric e-tron. Evenimentul s-a desfășurat în San Francisco, iar constructorul german spune că e-tron este un vehicul orientat către performanță, dar în același timp promite să satisfacă toate nevoile zilnice ale clienților.
Noul Audi e-tron intră în competiție cu Model X sau Jaguar I-Pace, dar și cu proaspătul Mercedes-Benz EQC, model pe care producătorul din Stuttgart l-a prezentat în urmă cu doar două săptămâni. Conform repzentanților Audi, noul e-tron face parte dintr-o gamă care până în 2025 ar urma să integreze 12 vehicule electrice.
Audi e-tron: date esențiale
● Audi e-tron are o lungime de 4.902 mm, o lățime de 1.938 de mm și o înălțime de 1.664 de mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.923 de mm. În aceste condiții, noul e-tron se încadrează perfect între Audi Q5 și Audi Q7.
● La nivel estetic, noul e-tron mizează pe filozofia de design pe care deja o cunoaștem, însă aduce câteva elemente noi, dezvoltate special. Asemeni lui Mercedes-Benz EQC, noul SUV electric dezvoltat de Audi nu renunță la grila frontală caracteristică mărcii. Nemții au optat pentru grila Singleframe cu elemente poziționate pe verticală. Farurile full-LED sunt oferite standard și au o semnătură luminoasă nouă. În partea din spate, Audi a pregătit stopuri de dimensiuni generoase care sunt conectate cu o bandă luminoasă. Pentru a accentua caracterul sportiv, Audi oferă un eleron și un difuzor atent desenate. Standard, Audi e-tron primește jante de 20 de inch, iar opțional, clienții vor putea comanda camerele video laterale care înlocuiesc oglinzile tradiționale.
● Pentru interior, constructorul german a pregătit tot ce are mai bun atât în materie de finisaje, cât și din punct de vedere tehnologic.
În versiunea de top, Audi e-tron va integra 5 ecrane. Două dintre acestea au o diagonală de 7 inch, sunt poziționate în partea din dreapta-sus a portierelor din față și au rolul de a afișa imaginile surprinse de camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale.● Consola centrală găzduiește două ecrane de mari dimensiuni. Sistemul de infotainment va comunica cu ocupanții prin intermediul unui ecran cu diagonala de 10.1 inch, în timp ce comenzile sistemului de climatizare pot fi accesat mulțumită unui ecran de 8.6 inch.
● Instrumentarul digital de bord are acum o grafică nouă, specifică unui model electric, iar șoferul poate accesa trei teme. Pentru melomani, Audi a pregătit un sistemul Bang & Olufsen Premium Sound System.
● Audi e-tron va fi oferit cu o gamă generoasă de sisteme de siguranță. Punctul de atracție rămâne pilotul automat adaptiv capabil să te ajute în momentele în care traficul este sufocat. Sistemul oferit de nemți controlează accelerația, direcția și sistemul de frânare. Tot la acest capitol trecem și următoarele sisteme: Intersection Assist, Rear Cross Traffic Assist și Park Steering Assist.
● Portbagajul lui Audi e-tron măsoară 660 de litri, iar prin rabatarea scaunelor din spate, volumul crește până la 1.725 de litri.
● Anterior, Audi a anunțat că noul e-tron dispune de două motoare electrice, câte unul amplasat pe fiecare punte. În total, sistemul electric oferă 355 CP și 561 Nm. Totodată, prin comutarea selectorului din modul D în modul S, sistemul electric intră în modul "Boost" și oferă 402 CP și 664 Nm pentru maximum 10 secunde. Astfel, accelerația de la 0 la 96 km/h are loc în 5.5 secunde, iar viteza maximă se oprește la 200 km/h.
● Bateria lui Audi e-tron are o capacitate de 95 kWh.
În cadrul evenimentului de la San Francisco, Audi nu a anunțat autonomia lui e-tron, însă în trecut, nemții spuneau că SUV-ul electric va fi capabil să parcurgă peste 400 de kilometri, valoare măsurată conform noului standard WLTP.● Noul Audi e-tron mizează pe un sistem de recuperare a energiei extrem de complex. Conform oficialilor germani, sistemul de recuperare a energiei are trei moduri de lucru: recuperare prin frânare, coasting automat și coasting manual prin intermediul padelelor.
● SUV-ul electric dezvoltat de Audi poate fi încărcat de la stații cu o capacitate de până la 150 kW, iar în aproximativ 30 de minute bateriile se vor încărcat în procent de 80%.
Rivali actuali și viitori
Gama de SUV-uri electrice premium va deveni în scurt timp una dintre cele mai aglomerate și competitive nișe din industria auto. Dacă Tesla Model X era practic singurul reprezentant al segmentului la lansarea din 2015, Jaguar I-Pace a intrat în cursă în primăvara acestui an. În România, SUV-ul electric produs de britanici poate fi comandat pentru circa 78.000 de euro.
Mercedes-Benz EQC este al doilea reprezentat european în segment. SUV-ul constructorului din Stuttgart abia a fost prezentat, urmând ca producția să înceapă în cursul anului viitor. BMW dezvoltă în prezent iX3, un SUV electric care va fi produs exclusiv în China începând din 2020 pentru a fi exportat la nivel global. Bavarezii deja acceptă precomenzi din Norvegia. Volvo intră în această cursă din 2019. Suedezii vor lansa o versiune electrică a SUV-ului XC40. Ulterior, Volvo va oferi și o variantă electrică pentru vârful de gamă XC90.
- 473 km WLTP - EXCELENTA !!!!! Mai buna decat la MERCEDES BENZ EQC !
BRAVOS AUDI, la cat mai multe si frumoase masini ELECTRICE...
Evident si ...accesibile, daca se poate.....cu toate ca aici vorbim de un segment de lux si un model 4X$4...
https://insideevs.com/audi-e-tron-mercedes-eqc-bmw-inext/
- suspensia pneumatică e totuși de serie, spre deosebire de EQC, o țîră mai mic - 4,76 m - dar la fel de greu (Audi vb. de +/- 7,6 cm variație gardă la sol.)
- puterea max.*europeană* e de 300 kW / 408 CP pt 10 secunde, după care scade automat la 265 kW / 360 CP - nivel care nu poate fi însă nici el păstrat prea mult (doar un minut.)
- implicit, fostele ironii ale nemțălăilor VAG...escroci :-) apropo de superioritatea fantasmelor lor vs Tesla în caz de accelerări extreme repetate sînt NULE, și fiindcă...
- puterea max. livrabilă continuu după asemenea *boosts* e de numai 100 kW (136 CP).
Cauza: alegerea versiunii de baterii Li-Ion tip *pouch-cells* și pt E-Tron-ul greu de +2,5 tone (36 module a 12 baterii) care se răcesc mai greu decît cele mici / cilindrice tip 18650 (+7.000 la acumulatorii Tesla.)
*Vorsprung durch Technik* rămîne deci o lozincă aburitoare, utilizarea platformei normale MLB (pt motoare ICE amplasate longitudinal) ducînd - la fel ca-n cazul EQC - la un EV greu, cu design banal - greu diferențiabil d-un Q5-7 - și consum specific mare (spre 30 kWh/100 km în viața reală.)
...Dar nu și ieftin. ;-) - min. 80K € fără opțiuni.
Concluzie (strict personală): nemții au dormit degeaba-n izmene promițînd marea cu sarea... pe post de scuză a inacceptabilei lor întîrzieri pe felia EV.
Asocierea Audi cu Kia/Hyundai poate să schimbe situația, da-i prea recentă ca să dea rezultate deocamdată.