Vechea cursă de înarmare cu cât mai mulţi cai putere a fost treptat abandonată de constructorii germani premium. Disputa se mută acum în segmentul soluţiilor alternative de propulsie, unde fiecare încearcă să propună publicului motoare electrice sau hibride.
Până în prezent, lupta este condusă, surprinzător, de Tesla, constructorul american dedicat exclusiv dezvoltării unor modele pur electrice. Model S este piatra de temelie a companiei şi modelul care serveşte drept exemplu şi celorlalţi constructori.
De cealaltă parte a Oceanului, în Europa, BMW pare să fi luat un avans considerabil cu noua sa gamă de modele i. Noul i3 şi supercarul i8 reprezintă ofensiva bavareză cu emisii reduse, o ofensivă care se bucură deja de succes.
În acest context, ne-am aştepta ca şi ceilalţi constructori auto premium să caute să ajungă din urmă Tesla sau BMW. Audi preferă în schimb o altă cale. Ceva mai pe placul publicului, după cum susţine însuşi Rupert Stadler.
Potrivit şefului Audi, constructorul din Ingolstadt nu va miza aşa mult pe dezvoltarea modelelor pur electrice şi va încerca să se concentreze asupra vehiculelor hibride alimentate la priză.„Am testat şi noi tehnologiile electrice, dar este foarte clar că, din perspectiva clientului, soluţia hibridă alimentată la priză este cea mai potrivită momentan.” Stadler susţine chiar că a discutat cu mai mulţi clienţi Tesla, care ar fi cumpărat un Audi Q7 alimentat la priză în locul modelului american.
Invitat de către publicaţia britanică What Car să discute despre avantajul celor de la BMW în ceea ce priveşte designul inteligent al şasiului din fibră de carbon, Stadler s-a arătat din nou rezervat.
„Audi are un avantaj pentru că poate produce modelele hibride alimentate la priză în orice fabrică. BMW, în schimb, este limitat, fiind nevoit să se rezume doar la uzinele create special pentru i3 şi i8. Flexibilitatea este foarte importantă în optimizarea costurilor de producţie.”Rupert Stadler a confirmat totodată lansarea unor versiuni hibride alimentate la priză pentru modelele A8 şi A6, dar şi pentru viitorul Q7.
via wcf
Atat au mai mancat rahat cu masinile alea electrice de la Audi ca acum ne serveste ghiveciul asta cum ca hibrizii plug-in sunt chiar interesanti. SI asta din perspectiva...clientului. Adica sa vezi cum se gandeste el la bietu' client.
Inteleg cateva lucruri:
- tehnologia electrica e scumpa nu numai pentru client dar si pentru constructor. Deci E-tron mucles!
- audi a pierdut tren(dul) electricelor si cu toate MILIARDELE concernului de la care suge banii se vede depasit de un constructor insignifiant (ca putere financiara si umana - TESLA) si de unul mic dar extrem de valoros (care tace si face - BMW).
- hibrizii sunt brusc ...buni. Toyota a copt placinta asta americana vreme de 16 ani, timp in care - concurenta, presa si fanatici de pe net - deopotriva au injurat-o si au balacarit-o in fel si chip. Dar...deodata "solutia hibrida alimentata de la priza e cea mai buna momentan". Ca la Ploiesti, mon cher.
- Audi inteleg ca va deveni port drapelul tehnologiei hibride de la priza ceea ce imi spune ca solutia asta trebuie scumpa pentru oricine dealtfel trebuie sa sa aduca bani cat mai multi. SI nu o poti vinde supraevaluat decat daca ii pui 4 cercuri (si ele supraevaluate) pe bot.
Tesla si solutia lor este un viitor mult mai palpabil si mai bun decat hibridele.
Asa ca VAG si ceilalti sa faca masini ca lumea si o sa creasca putin in ochii mei cel putin.
http://www.youtube.com/watch?v=BQpX-9OyEr4
In postura de posibil client, doresc sa le comunic constructorilor auto ca as fi ales si eu o masina zburatoare cum avea Bruce Willis in Al 5-lea element daca ea ar fi lansata.
Cat despre Audi... penibili, dar nu ma surprind.
P.S
El saracu nu stie care e + si - la o baterie dar ne da lectii!!
Cat despre flexibilitatea productiei pt a reduce costurile, Bmw va implementa noile materiale folosite pt i8 si i3 pe multe modele de serie mare in viitor, pt ca impreuna cu partenerul SGL Group isi vor tripla productia de fibra de carbon la uzina din SUA, devenind cea mai mare fabrica de fibra de carbon din lume, oare isi vor reduce costurile pe termen lung si vor fi eficienti? Binenteles.
Tesla, BMW, Toyota sunt jucatorii importanti cand vine vorba de propulsie alternativa. Majoritatea, precum VAG, incearca sa vanda diesel-uri reesapate (mai adauga 10-20 cp si 40-50 nm maxim de la o generatie la alta) numind asta avant tehnologic. Pana in 2020 se duce si moda turbo pe benzina care e alta gaselnita stupida tinand cont ca vorbim de masini normale nu de curse, unde fiabilitatea in timp e importanta.