Nu, nu este o greșeală de redactare sau o glumă. Audi tocmai a anunțat că a înființat o marcă nouă care poartă exact același nume: AUDI. Noua marcă este rezultatul unei înțelegeri între producătorul german și chinezii de la SAIC. Audi spune despre noul brand că „este format 100% în jurul ADN-ului mărcii germane.” Cu această ocazie, noua marcă a dezvăluit și primul său concept, un break electric.
Noul concept este botezat AUDI E Concept și anunță un viitor model electric creat special pentru piața chineză. Înainte să vorbim mai în detaliu despre conceptul în sine, ar fi mai bine să notăm cele două diferențe dintre Audi pe care îl cunoaștem cu toții și noul AUDI, cu identitate chineză. Așa cum putem observa, numele noii mărci cu același nume este scris cu litere mari. De asemenea, aceasta primește o siglă nouă, total diferită față de Audi cel german. Și pentru că am pomenit de sigle, noua marcă AUDI nu primește deloc sigla cu 4 inele unite.
Acum că am clarificat diferențele dintre Audi și AUDI, să vorbim acum despre noul E Concept. Acesta este un break electric cu un design destul de simplu și minimalist. Partea frontală a primului concept AUDI este caracterizată de o grilă acoperită mare, înconjurată de o suprafață luminoasă sub forma unor pixeli.
Aici putem vedea o pereche de faruri LED subțiri în ambele părți laterale, precum și noua siglă AUDI iluminată. Bara de protecție are o formă aerodinamică, datorită unui spoiler întrerupt la mijloc. Inclusiv capota are o formă aerodinamică.Aripile laterale sunt evazate pentru a oferi o notă mai dinamică, iar jantele de dimensiuni mari sunt desenate într-o formă aerodinamică. Plafonul se curbează ușor către partea din spate. Profilul dinamic al conceptului este ajutat și de un eleron care pare că se extinde din plafon, chiar dacă este într-o poziție fixă. Tot în părțile laterale putem vedea și mânere retractabile, precum și camere video subțiri în locul unor oglinzi.
Partea din spate are un aspect asemănător cu cea din față. Și aici avem o suprafață înconjurată de lumini, iar stopurile LED primesc o semnătură luminoasă sub forma a mai multor triunghiuri. Designul este completat și aici de sigla AUDI iluminată.
Ca dimensiuni, noul concept măsoară 4870 milimetri în lungime, 1990 milimetri în lățime și 1460 milimetri în înălțime. Ampatamentul are o lungime de 2950 milimetri.
Interiorul conceptului adoptă un design tipic futurist, cu un ecran care se întinde pe toată lățimea bordului.
Pe acest ecran sunt afișate instrumentarul digital, sistemul multimedia, dar și imaginile redate de camerele video laterale. Habitaclul este dominat de iluminare ambientală, vizibilă în special în zona portierelor, iar aici putem vedea și suprafețe finisate în lemn, prezente la tunelul central și la panourile portierelor. Sigla AUDI de pe volan este și aceasta iluminată.Noul concept AUDI E Concept este propulsat de două motoare electrice de 775 de cai putere și 800 Nm. Am menționat mai devreme faptul că noua marcă AUDI este formată în totalitate în jurul mărcii germane. Asta se vede în adoptarea sistemului de tracțiune integrală quattro. În această configurație, conceptul accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.6 secunde.
Propulsorul electric este alimentat de o baterie de 100 kWh, ceea ce asigură o autonomie de 700 de kilometri în regim CLTC. Conceptul este bazat pe noua arhitectură Advanced Digitized Platform, de 800 de volți. Cu privire la încărcare bateriei, o încărcare de 10 minute garantează o autonomie de 370 de kilometri.
Primul model de serie al noii mărci AUDI va fi lansat pe piața chineză în 2025.
via Audi
In acest fel, Audi se pune la adapost de eventualele masuri coercitive avand tinta directa companii cu capital integral strain din ciaina.
Sau stai, ca toate marcile germane fac cele mai mari vanzari datorita chinezilor.
Deci marcile germane sunt Made in China de zeci de ani, dar unii ne tin noua morala despre alte marci ca ar fi chinezarii.
Sa readucem aminte:
1. Volkswagen Said produce in China de 39 de ani
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
2. BMW Brilliance produce in China de 21 de ani.
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance
3. Beijing Benz (Mercedes) produce in China de 19 ani.
https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Benz
Deci germanii au vandut Europa si tot ei sunt tari in gura si vor taxe pe masinile electrice chinezesti.
Astia par la fel de prosti ca romanii care importa troacele obosite diesel de la germani.
O fi poluarea care le afecteaza gandirea si la germani si la romani?
Esti in eroare.....nemtii NU VOR taxe pe masinile chinezesti.
https://www.automarket.ro/stiri/seful-volkswagen-producatorii-chinezi-ar-trebui-sa-evite-taxele-vamale-119867.html
fix aceeasi problema o va avea si viitoarea administratie americana, daca v-a merge pe aceeasi logica extrema. Chestiunea e ca taxele marite se vor reflecta in pretul final al produsului si ghici cine v-a suporta cresterea pretului?
Si mai zic unii ca sunt mai prosti chinezii decat germanii :))
https://youtu.be/3JSFjlkkNto?si=vQ0Ey7AD8WtSGAqj
https://youtu.be/w2GMaU9PDKE?si=yett5KsVZqHSV3j_
Initial ideea a apartinut UE condusa de cine??? Von Leyen care tine partea Germaniei (chipurile proteja industria auto!!!)
Apoi si-au dat seama prostii ca ii afecteaza mai mult pe ei taxele.
Deci ideea a apartinut germanilor si francezilor si apoi s-au schimbat.
Preturile marite ii afecteaza pe CLIENTI, dat cand ai Dorei ca dan_grc sau Dutz care cred ca taxele sunt bune, sufera toti clientii.
Ei cred ca daca iau troace obosite diesel nu vor fi afectati ca nu iau ei masini electrice noi, dar treaba nu e chiar asa. Daca creste pretul la masinile noi VOR CRESTE IMPLICIT SI LA SH!