Audi ar putea lansa o gamă de diesel-uri de performanţă care să nu poarte denumirea RS

de Sebastian Toma
Joi, 09.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Odată cu prezentarea lui RS5 TDI Concept, zvonurile privind o gamă de diesel-uri de performanţă de la Audi au început să se intensifice. Reprezentanţii constructorului au răspuns voalat, explicând că o asemenea gamă nu va purta denumirea RS, dacă va exista.

Heinz Hollerweger, directorul Quattro GmbH, a dezvăluit o serie de informaţii despre potenţiala gamă de performanţă echipată cu motoare diesel din viitorul mărcii Audi. În cadrul unui interviu acordat americanilor de la Car&Driver, Hollerweger a declarat că nu a fost luată încă o decizie în privinţa hotărârii de a produce modele diesel care să poarte denumirea RS, în ciuda prezentării concernului RS5 TDI. Cu toate acestea, directorul diviziei Quattro nu exclude posibilitatea unor diesel-uri de performanţă în viitorul mărcii din Ingolstadt, dar acestea nu vor purta denumirea RS.

Audi RS5 TDI Concept - dovada că performanţa se poate face şi diesel

Audi RS5 TDI Concept reprezenta o versiune specială a coupe-ului german care sărbătorea 25 de ani de existenţă ai motoarelor TDI. Conceptul respectiv demonstra şi noile tehnologii ale mărcii Audi, fiind echipat cu un motor V6 TDI twin-turbo, căruia îi era aplicată o turbină electrică şi un sistem hibrid care opera la 48 volţi pentru a putea angrena respectiva soluţie tehnologică.

Cei de la Audi anunţau o putere de 385 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm pentru motorizarea cea nouă. Datorită resurselor respective, modelul putea să accelereze de la 0 la 100 km/h în patru secunde şi realiza sprint-ul 0-200 km/h în mai puţin de 16 secunde. Modelul capabil de o viteză maximă de 280 km/h avea un consum mixt de 5.3 litri la sută.

Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric

Motorizarea V6 TDI a lui RS5 TDI Concept livrează 385 CP şi 750 Nm. Din păcate, nu este confirmată pentru niciun model de serie.

Audi vrea să folosească sistemul hibrid al lui RS 5 TDI, singurul echipat cu instalaţie electrică de 48V, şi pe modelele de serie

Urmareste Automarket
Încă de la prezentarea respectivului concept, Audi a refuzat să confirme pentru producţie motorizarea expusă de RS5 TDI. Dar tehnologia turbinei electrice ar putea să-şi facă apariţia în gama nemţilor în anii ce vor urma, după cum explică Ulrich Hackenberg, directorul departamentului de dezvoltare al mărcii germane.
Această turbină este posibilă doar prin folosirea de sisteme electrice de 48 volţi, care sunt în lucru pentru adaptarea la vehiculele de serie.

Via Car&Driver

Comentarii (2)

  • Suleyman Cunoscatoru
    Benzina e sfanta.
    3 5
  • Cel mai inovativ aspect la aceasta masina mi se pare acea turbina electrica, cred ca acesta e viitorul
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru