Heinz Hollerweger, directorul Quattro GmbH, a dezvăluit o serie de informaţii despre potenţiala gamă de performanţă echipată cu motoare diesel din viitorul mărcii Audi. În cadrul unui interviu acordat americanilor de la Car&Driver, Hollerweger a declarat că nu a fost luată încă o decizie în privinţa hotărârii de a produce modele diesel care să poarte denumirea RS, în ciuda prezentării concernului RS5 TDI. Cu toate acestea, directorul diviziei Quattro nu exclude posibilitatea unor diesel-uri de performanţă în viitorul mărcii din Ingolstadt, dar acestea nu vor purta denumirea RS.
Audi RS5 TDI Concept - dovada că performanţa se poate face şi diesel
Audi RS5 TDI Concept reprezenta o versiune specială a coupe-ului german care sărbătorea 25 de ani de existenţă ai motoarelor TDI. Conceptul respectiv demonstra şi noile tehnologii ale mărcii Audi, fiind echipat cu un motor V6 TDI twin-turbo, căruia îi era aplicată o turbină electrică şi un sistem hibrid care opera la 48 volţi pentru a putea angrena respectiva soluţie tehnologică.
Cei de la Audi anunţau o putere de 385 CP şi un cuplu maxim de 750 Nm pentru motorizarea cea nouă. Datorită resurselor respective, modelul putea să accelereze de la 0 la 100 km/h în patru secunde şi realiza sprint-ul 0-200 km/h în mai puţin de 16 secunde. Modelul capabil de o viteză maximă de 280 km/h avea un consum mixt de 5.3 litri la sută.Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric
Audi vrea să folosească sistemul hibrid al lui RS 5 TDI, singurul echipat cu instalaţie electrică de 48V, şi pe modelele de serie
Încă de la prezentarea respectivului concept, Audi a refuzat să confirme pentru producţie motorizarea expusă de RS5 TDI. Dar tehnologia turbinei electrice ar putea să-şi facă apariţia în gama nemţilor în anii ce vor urma, după cum explică Ulrich Hackenberg, directorul departamentului de dezvoltare al mărcii germane. Această turbină este posibilă doar prin folosirea de sisteme electrice de 48 volţi, care sunt în lucru pentru adaptarea la vehiculele de serie.Via Car&Driver
Comentarii (2)