Audi anunță prețurile pentru încărcarea mașinilor electrice prin propriul serviciu e-tron Charging Service: minim 8 euro pentru fiecare încărcare

de Daniel Popescu
Vineri, 01.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Încărcarea unei mașini electrice Audi prin propriul serviciu e-tron Charging Service va necesita un abonament lunar de minim 5 euro și o plată de cel puțin 8 euro pentru fiecare încărcare.

Audi a anunțat în toamna anului trecut dezvoltarea unui serviciu propriu de încărcare pentru mașini electrice care în faza finală va cuprinde 72.000 de stații de încărcare din 24 state membre ale Uniunii Europene.

Constructorul german a oferit acum și primele informații cu privire la prețurile pe care vor fi nevoiți să le achite clienții Audi care folosesc acest serviciu. Astfel, vor exista două planuri tarifare.

Planul tarifar City este dedicat celor care folosesc mașina electrică preponderent în mediul urban pentru distanțe scurte. Aceștia vor plăti un abonament lunar de 5 euro, la care se adaugă 8 euro pentru fiecare încărcare la stații AC de până la 22 kWh sau 10 euro pentru fiecare încărcare la o stație DC de până la 50 kWh.

Între timp, abonamentul Transit este dedicat celor care efectuează drumuri mai lungi, iar acesta are un cost de 18 euro pe lună. Prețurile pentru o încărcare la stațiile de 22 kWh și 50 kWh sunt similare cu cele de la planul tarifar City, însă Audi oferă în plus acces la rețeaua europeană de stații Ionity de până la 150 kWh.

La stațiile Ionity, costul este de 8 euro pentru fiecare încărcare, la care se adaugă încă 0.33 euro pentru fiecare kWh încărcat.

În cazul unui SUV Audi e-tron, care are o baterie de 95 kWh, o încărcare completă va genera un cost fix de 8 euro la care se adaugă circa 32 de euro pentru cantitatea de energie încărcată. Astfel, clientul ar urma să plătească în total circa 40 de euro.

Cu excepția stațiilor din rețeaua Ionity, tarifele sunt valabile indiferent de cantitatea de energie încărcată sau de durata totală a încărcării.

Pentru moment, serviciul e-tron Charging Service este disponibil în 10 țări europene, la care se vor adăuga în curând încă 6 țări. În plus, serviciul va fi extins în următoarele luni în alte 8 state din Europa de Est, cel mai probabil și în România.

Clienții interesați trebuie să se înregistreze pe portalul myAudi și să primească un contract individual de încărcare. Ulterior, activarea încărcării se face printr-un card sau prin scanarea unui cod QR cu smartphone-ul, iar sumele de plată vor fi adăugate în contul myAudi și vor fi plătite o singură dată, la sfârșitul lunii.

Via Audi

Comentarii (4)

  • Daca stam sa ne gandim ...afacerea asta nu e rentabila deloc....chiar mai rau decat o masina cu ardere interna...
    Practic platesti 40 de euro sa circuli cu masina cam 350-400km(degeaba producatori promit autonomi de 500km pt. ca in utilizarea de zi cu zi autonomia scade semnificativ...)
    Si mai e problema cu timpul pierdut la statia de incarcare(2-3 ore per incarcare
    Mai bine iesi cu un motor conventional....cel putin la ora actuala..
    12 4
  • andrei
    nu mi se pare ca iesi mai bine conventional, ca un suv diesel de 2.5 tone iti ia garantat mai mult per/km. oricum nu sunt diferente imense. dar poti sa o incarci acasa, si atunci iesi clar mai ieftin.

    dar daca pui in calcul ca astea electrice sunt clar mai scumpe, ajungi sa te intrebi de ce atata stres. in final nu se rezuma totul la consum. poate pentru cineva cu flote de masini folosite numai in oras se schimba calculul. dar poate ar fi cazul sa inceteze cu atata masina in oras mai degraba.
    4 5
  • Eu unul as reciti articolul.

    Pentru Ionity plătești mai mult.

    Pentru stațiile lor plătești 8 sau 10 euro pentru o încărcare. La care se adaugă 5 euro sau 18 Euro în funcție de deplasările pe care le faci.

    Zic ca totuși nu este rău, dacă faci aproximativ 800 km (2 plinuri) - 20 Euro + 5 Euro lunar.

    Acum mulți își cumpără mașini de 80.000 euro ca ulterior să le dea după 2 ani cu 40.000 euro, așa că nu văd nici o economie de combustibil în afacerea lor.

    Dar fiecare are felia lui de tort!
    2 5
  • E clar, dupa ce ca suntem putini care abia asteptam un ev decent pret/performante, astia de la vag vor sa ne descurajeze din toate partile.
    Stati linistiti domnilor ca vom cumpara de la concurenta, oricum oferta actuala vag ev e praf. Mi-as fi dorit totusi din tot sufletul ca pe langa Kona sa fi existat un Sandero Stepway ZE40, mai ales ceva de genul urmatorului facelift Sandero 3. Poate chiar Sandero 3 ZE60.. Stiu ca visez, dar nu ma treziti, va rog..
    28 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru