Esential
211 | CP va dezvolta versiunea entry-level a lui Audi A9. |
Audi va dezvolta un nou model de lux, intitulat A9. Modelul respectiv va fi "fratele coupe" al lui A8 şi ar putea fi dezvoltată şi o versiune cabrio. Astfel, producătorul din Ingolstadt va atinge o nişă asigurată de cei de la Mercedes-Benz încă din anii 1980, cu versiunea Coupe a lui S-Klasse W126. Generaţiile ulterioare ale lui S-Klasse au primit şi ele versiunile sale Coupe, iar modelul respectiv a început să poarte denumirea CL. Audi vrea să acopere rapid nişa coupe-urilor premium de clasă mare şi să genereze încă o nişă, care ar putea fi atinsă şi de Mercedes-Benz cu viitorul S-Klasse Cabrio.
Viitorul Audi A9 va primi un interior îmbunătăţit de A8 şi un exterior special. Modelul va oferi doar patru locuri şi va fi un coupe de lux veritabil. Noul A9 va fi construit la uzina din Neckarsulm, alături de A8 şi R9, iar prima generaţie de A9 este aşteptată să debuteze în 2014. Gama de motorizări va începe cu un V6 TFSI de 3.0 litri, de 211 CP, şi va fi "consolidată" de un V6 TFSI de 290 CP şi de un TFSI V8 twin-turbo, de 4.0 litri şi 420 CP.
V8-ul va primi şi o versiune de 520 CP, despre care se spune că va fi motorizarea viitorului S9. Fanii TDI-urilor nu au de ce să fie trişti, urmând să fie introduse două unităţi de acest gen: un 3.0 TDI de 250 CP şi un V8 TDI de 4.2 litri şi 350 CP.Sistemul de tracţiune integrală va fi oferit standard, iar transmisia automată cu opt trepte va fi oferită alături de un modul hibrid opţional. În ceea ce priveşte preţul viitorului A9, acesta va fi mai mare decât cel al actualului BMW Seria 6, dar mai mic decât preţul lui Mercedes-Benz CL. Debutul versiunii cabrio a lui A9 va avea loc la începutul anului 2015. Mercedes-Benz CL Cabriolet, principalul său rival, va debuta la şase distanţă de A9 Cabrio, deci cei de la Audi ar putea avea o premieră în segment.
Via | CarMagazine
Sa vedem, sa vedem ce-o sa iasa... :)
(este posibil ca cei de la BMW sa fi vazut ca nu prea se poate concura cu MB in aceasta zona . . . dar poate Audi va detrona MB)
- puterea e prea mica pentru un coupe bazat pe A8;
- puterea e prea mica pentru un 3.0 benzina supra-alimentat.
Parerea mea e ca aceasta versiunea s-ar putea sa fie baza unei versiuni hibride, in care motorul termic sa furnizeze doar 211cp, iar cel(e) electric(e) inca xx cai-putere. Si in acest caz, nu mai vorbim in mod sigur de varianta entry-level...
ceva este spookie pe aici
@celalat anonim - se pot scoate 850 de cai din 3,6l asa cum scoate Dusterul , motiv pentru care argumentul cu "eu am mai putini cilindri deci sunt mai bun" nu prea are valoare in realitate. Puterea unui motor este determinata si de alti factori, iar unii pot decide sa nu scoata totul dintr-un motor. Vezi te rog cum acel V12 de la Mercedes are 1000Nm si misca vaporul ala de 2245kg de la 0la100 in "doar" 4,4s ( cu 0,1s mai repede decat sepresupune in acest moment ca o va face M5, care va fi si cu cateva sute bune de kilograme mai usor).
avand in vedere cele de mai sus nu ma va mira daca acest comentariu va avea numai voturi negative ... ca am zis de rau de toti 3 producatorii :))