Audi A7 Sportback ajunge la a doua generație: exterior conservator, butoanele fizice de la interior dispar, iar tehnologia e la ea acasă

de Mircea Meşter
Vineri, 20.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Audi A7 Sportback le va oferi clienților care se orientează spre coupe-ul german cu patru uși un nivel tehnologic greu de egalat chiar și de către rivalii premium. Design-ul rămâne în mare același, dar modificările apar la nivel tehnologic.

Audi a prezentat oficial astăzi cea de-a doua generație a unuia dintre cele mai apreciate modele din propria gamă. Coupe-ul cu patru uși Audi A7 Sportback revine astfel în reflectoare la 7 ani de la lansarea primei generații și profită la maxim de înrudirea la nivel de platformă cu noul A8 pentru a împrumuta de la limuzina gamei majoritatea elementelor tehnice și tehnologice de ultimă oră lansate în primăvara acestui an pe nava-amiral Audi.

Exterior: conservator, dar cu modificări tehnologice majore

La nivel estetic, noul A7 nu surprinde major, chiar dacă dimensiunile sale exterioare și interioare sunt îmbunătățite (+2.1 centimetri în habitaclu, dimensiune transferată complet în folosul pasagerilor locurilor posterioare). Vorbim despre același coupe cu patru uși cu linii elegante și tușe dinamice pe care-l știam încă de la prima generație. Designerii Audi au umblat însă la detalii: grila frontală Single Frame se modifică și e mai lată și mai coborâtă decât în cazul fratelui mai mare Audi A8, scopul fiind acela de a imprima un aspect dinamic. Blocurile optice se modernizează și primesc trei variante de "prezentare", cea de top fiind denumită HD Matrix LED.

În rest, modificări substanțiale apar mai ales în spate, acolo unde o bandă LED unește stopurile al căror joc de lumini este format acum din 13 segmente verticale individuale. Centrul de interes al zonei posterioare rămâne însă hayon-ul imens care le oferă clienților acces la un portbagaj imens: 535 de litri în varianta de bază și 1390 de litri dacă scaunele posterioare sunt rabatate. Hayonul se termină cu un eleron dinamic care se activează la viteze de peste 120 de kilometri pe oră, jucând un rol aerodinamic funcțional. 

Nu trecem peste exterior fără să notăm faptul că Audi pune la dispoziția clienților o paletă de 15 nuanțe pentru caroserie, iar jantele au dimensiuni de până la 21 de inch.

Interior: adio, butoane și comenzi fizice!

Interiorul este un pas înainte față de generația anterioară, modificarea majoră fiind realizată la nivel ergonomic.

Audi mizează pe digitalizare și a eliminat în versiunile superioare toate butoanele de pe planșa de bord, acestea fiind înlocuite de două ecrane centrale plus cel care ia locul ceasurilor analog de bord (Virtual Cockpit). 

Ecranul superior are 10.1 inch în diagonală și este cel principal, prin care șoferul acționează prin pachetul MMI orice element personalizabil și orice funcție a mașinii. Designerii germani au evitat să marșeze pe moda ecranelor "plutitoare", din ce în ce mai des întâlnite la rivali și nu numai, utilizând o așezare prin care display-ul "se pierde" în liniile bordului atunci când este oprit. 

Sub acest display apare un altul, ceva mai mic (8.6 inch diagonală) care găzduiește comenzile sistemului de climatizare și de confort. Digitalizarea interiorului noului Audi A7 este completată de un Head-Up Display color de rezoluție ridicată disponibil opțional.

Un motor în momentul lansării și patru variante de suspensii

La nivel tehnic, Audi A7 le oferă viitorilor clienți nu mai puțin de patru opțiuni când vine vorba de arhitectura și complexitatea suspensiilor: de la suspensii convenționale trecând prin unele sport (-10 milimetri), prin cele cu amortizoare dinamice și ajungând la opțiunea suspensiilor pneumatice. Evident, Audi pune la dispoziție un sistem de tracțiune integrală. O altă apariție notabilă este cea a direcției integrale, denumită oficial Dynamic All-Wheel Steering în cazul Audi.

Singurul motor disponibil în momentul lansării lui Audi A7 - modelul va ajunge oficial în showroom-uri în februarie 2018 - va fi un TFSI V6 de 3.0 litri care dezvoltă 340 CP și 500 Nm cuplat unei transmisii S Tronic cu 7 trepte. Acesta va fi cunoscut în noua nomenclatură a versiunilor Audi sub denumirea oficială Audi A7 55 TFSI (citește aici mai multe despre schimbările de nume din gama Audi).

În această versiune, Audi A7 va accelera de la 0 la 100 km/h în 5.3 secunde, iar consumul mediu mixt în ciclul de testare european NEDC este de 6.8 litri/100 km.

Apropo de consum, toate versiunile de motorizare ale noului Audi A7 - între care se vor număra mai târziu în 2018 motoare cu 4 și 6 cilindri, diesel și pe benzină - vor beneficia de un sistem de propulsie micro-hibrid (Mild Hybrid) care folosește o baterie Litiu-Ion de dimensiuni reduse pentru a înmagazina energie la frânare și o refolosește printr-un alternator/demaror la accelerații și pornirea de pe loc, economisind până la 0.7 litri/100 km. În plus, motorul intră în stand by dacă șoferul nu apasă pedala de accelerație la viteze între 55 și maxim 160 km/h (la croazieră pe autostradă, de exemplu). Funcția Start-Stop se activează și ea încă de la 22 de km/h atunci când mașina "simte" că urmează să se oprească la semafor, de exemplu.

39 de sisteme de asistență a șoferului

Tehnologic, Audi A7 devine unul dintre cele mai avansate modele existente pe piață la ora actuală. Modelul german beneficiază de nu mai puțin de 39 de sisteme de asistență activă a șoferului care se folosesc de 5 radare, 5 camere, 12 senzori ultrasonici și un scanner laser. Printre acestea se numără și posibilitatea de a parca automat mașina cu ajutorul unei aplicații dedicate pentru smartphone, pachetul denumit de germani Audi AI urmând să fie activat în cursul anului 2018. 

Comentarii (29)

  • da, exact asta imi doream. o masina noua care sa arate ca una veche. vecinul care are a7 vechi sau second, o sa rada de mine ca am dat atat de multi bani ca sa iau aceeasi masina...
    lasand gluma la o parte, interiorul arata fantastic.
    18 33
  • De data asta exteriorul pare mai "digerabil" decat la versiunea precedenta. Spatele nu mai lasa atat de mult senzatia aia e "fund tarat" si nici nu mai seamana atat de mult cu o testoasa. Le-a iesit mai bine in sfarsit.
    16 11
  • Octavian
    5 ani de la prima lansare? A fost lansat in 2010 :)
    12 1
  • Conservatoare sau nu, adevarul e ca masina arata bine si la exterior si la interior. Si totusi nu pot sa fiu de acord cu folosirea touchscreen-ului pentru systemul de climatizare :( Ba chiar mi se pare dezamagitor ca tot mai multi constructori recurg la aceasta metoda. Parca prefer varianta de la Peugeot in care se foloseste acelasi ecran pt climatizare (la nivel de design, e clar ca este loc de imbunatatire si la ei). Aici se adauga un ecran in plus ca sa ce? Eliminu butoane ca sa adaugi la loc butoane... doar ca nu fizice. Un pas prea departe din punctul meu de vedere.
    4 variante de suspensie mi se pare din nou excesiv. Acele variante au costat bani sa fie dezvoltate si vor impacta pretul masinii chiar si la nivelul standard.
    Imi place masina, as mintii sa zic ca nu, si totusi imi da impresia ca cei de la VAG incep sa nu mai stie exact ce vor sa faca cu masinile, asa ca trantesc in ele orice idee le vine, indiferent daca e buna sau proasta.
    21 6
  • Interior exceptional, semnatura posterioara de efect
    14 11
  • In lume sunt mai multi producatori auto. Primii sunt nemtii, restul sunt restul.....la fundul putinii cum s-ar spune aici in Timis la noi .
    6 29
  • sa vezi cand va trebui sa schimbi masina ca nu mai este la zi tableta, adica anual...
    18 5
  • Arată foarte bine, în special din spate, interioř spectacuĺos. Să vedem " ce va spune " noul CLS în câteva luni, urmat de seria 8 GC mai târziu, într-un segment exclusivist 100% german.
    13 7
  • Subscriu - și că stilistic e un pas înainte mai clar observabil ca-n alte cazuri de noi modele VAG (p-afară dar și înăuntru), și că mutarea tuturor funcțiilor pe ecrane comportă riscuri majore în caz de stricări ale defectului :-) vreunor electroni amețiți.
    ...Și nu-i vreo temere teoretică asta (am deja doi amici care au pățit-o, ce-i drept cu mașini mult mai ieftine, dar tot recente.)

    La fel și cu intrarea-n stand-by a motorului - caz în care nu știu (doar eu poate) cum stă treaba cu servo-asistările unor sisteme vitale? (frîne, direcție.)
    Chiar dacă nu luăm în calcul ceasu rău- pisica 13. Mai clar, ne-REpornirea motorului, c-așa vrea el (inutil de reamintit funcționarea cu toane a multor sisteme Start-Stop.)
    21 3
  • Arogantul
    draga Audi, Volvo iti ureaza bun venit in era stupizeniei digitale, unde masinile nu mai sunt masini ci sunt gadgeturi tactile, pt ca deh, ochii nu trebuie sa stea fixati la drum ci pe ecrane tampe , vanand pokemoni la semafor.
    20 8
  • mircea
    @Octavian
    Evident. Mulțumesc de sesizare.
    4 0
  • Completări necesare: A7 55 TSFI quattro S tronic (unica versiune disponibilă la debutul comercial din februarie 2018) va costa 67.800 euro - în Germania. Cu ce anume dotări, rămîne de aflat.

    PS: Inutil de repetat opinia (nu doar a mea) ref. la ciudățenia derutantă a noului sistem de numire a versiunilor tuturor modelelor Audi.
    21 0
  • Arata mult mai bine fata de precedenta generatie, mai ales la partea cu interiorul. Imi plac mai mult combinatiile de bej cu aluminiu. Exteriorul este discutabil, oricum concurent pentru A7 nu prea mai exista deocamdata.


    off topic : Acum vine @madalescu si ne spune cum Coyota cu piele adica Lexus e mai bun ca A7 :)))
    12 12
  • @zoso...madalescu e acum fan electrice
    9 3
  • Sa aprind si eu instalatiile de lumini in bradul de Craciun...Interiorul este mai mult decat OK, exteriorul este cam `trist`, fara prea multe noutati....iar la banii ceruti, iti cumperi masina!!!
    5 4
  • Intr-adevar, spatele arata mult mai bine acum, Imi place stilul american al stopurilor, pe toata bara din spate. Fata de generatia precedenta e in mare pas inainte.

    Totusi, inca nu sunt total convins de profilul masinii, in special la partea din spate. Are inca aceeasi alura ca si Gen1, si poate inca nu sunt eu obisnuit cu caroseria asta. ... Poate nici farurile fata nu ma incanta foarte tare. In fine, nu vreau sa par negativist, pentru ca per total masina mi se pare fabuloasa.

    Interiorul este tipic Audi, adica high class atat la materiale cat si design. La fel ca si ceilalti, nu stiu daca chiar imi place renuntarea totala la butoanele fizice. Senzatia tactila la actionarea unui buton cromat, de calitate, este (inca) de neinlocuit. Ca sa nu spun ca m-ar indispune sa nu-mi ia comanda din prima sau mai rau, dupa cateva incercari sa nu poti face ceea ce vrei. Asta in timp ce conduci. Poate la viteza mare, in trafic sau intr-un oras aglomerat.

    Oricum, e genul de masina care imi face placere s-o vad pe strada, dar eu nu ma vad in postura de client.

    Sunt curios cu ce o sa vina CLS.
    8 3
  • Zosălău
    Ledul ăla roşu, ca un băţ, pe toată lăţimea porcbagajului e absolut, da' absolut hidos! Ţigănie de-a dreptu pur şi simplu.
    Zici că-i o coadă de mestecat în vomitoriu!
    9 15
  • va trebui sa ne (re)obisnuim cu stopurile de tip bara. Pun mana in foc ca urmatorul constructor de volum pe care le va aborda va fi...Ford
    5 3
  • Interiorul un picut inspirat de pe lexus
    4 3
  • CRISTIAN
    Cu siguranta ca va intoarce multe capete pe strada o asemenea aparitie (la fel ca si prima generatie), unele de admiratie , altele de invidie... sigur nu va trece neobservata... si asta se va vedea si in vanzari (sper)...
    E adevarat ca gusturile nu se discuta (exterior/interior), dar se vede ca au depus ceva efort si designeri de la Audi...
    Iar tehnologiile si inovatiile sunt necesare chiar daca pe unele le digeram mai greu la inceput... dar automobilul evolueaza (altfel toti ar striga ca e invechit)... trebuie sa tinem si noi pasul cu noile trenduri.... sau sa ne indreptam spre alceva (exista si producatori mai conservatori)...
    Deviza AUDI: "progres prin tehnologie" (parca asa era).
    6 3
  • Faza cu stand-by la motor e inutila, doar de ochii lumii, pentru ca atunci cand motorul are sarcina zero (pedala acceleratiei libera), injectoarele sunt complect inchise, si are un consum ZERO, si chestia asta nu e de acum 2-3 ani...ci de vreo 10.
    5 2
  • Coupe cu patru usi? In conditiile in care portbagajul se deschide cu tot cu luneta? Incurcati borcanele.

    Coupe cu patru usi au aia din Stuttgart si Munchen. Astia din Ingolstadt au cu totul si cu totul altceva.
    1 3
  • someone
    cei de la audi se laudau ca noul A7 va fi ceva nemaivazut in ceea ce proveste design-ul . dar in afara de interiorul fabulos " made by audi " si de noul spate , eu nu vad nimik extraordinary.
    si in plus, cu asa debara plina de motoare, mi se pare inacceptabil ca la lansare sa fie o singura motorizare disponibila. si nici macar altceva despre celelalte posibilitati motrice
    3 2
  • Adrian C
    O evolutie evidenta tehnologic...se apropie de A8. Ca design, personal imi place mai mult ca modelul vechi. In segment era nevoie de altceva .... iar acel altceva ca design este A7. Oricum tot in umbra lui Porsche Panamera va ramane indiferent cat de bun este. Noua Panamera e fabuloasa si pare ca a atins perfectiunea in segment. Asteptam si CLS_ul nou si viitorul seria 6. Momentan A7 si Panamera sunt noii lideri.
    ps.
    Sa nu uitam nici de Aston Martin Rapide S...la pret dublu e drept. Nu e concurent direct cu ele din cauza pretului. Chiar daca ii lispeste monitoarele sclipicioase si tehnologia excesiva, are un as in maneca si anume V12-le de sub capota. Nu stiu daca Panamera Turbo S il poate bate la performante...nu cred.
    8 0
  • inexorabil
    Zărne, observ că te ȋncearcă nostalgia farurilor și a stopurilor realizate cu artă. Ȋn acest sens, cea mai bogată marcă (o varietate de forme și configurații) mi s-a părut ȋntotdeauna…Oldsmobile. Chiar și după ce a ȋnceput să-și piardă identitatea & calitatea și până la colaps, Racheta tot a mai zămislit modele care “arată ȋntr-un mare fel” (distinct, chiar frapant), senzație generată, ȋn mare parte, de blocurile optice.

    Mă declar solidar cu cei care și-au exprimat opinia referitoare la design-ul exterior. Din punctul de vedere al producției de serie, n-a fost niciodată țipător la Audi (dar…viitorul poate fi plin de surprize) – toată lumea este de acord ȋn această privință. Cu alte cuvinte, germanii nu s-au remarcat prin excentricitate (fie că recunoaștem, fie că nu, excentricitatea reprezintă cuvântul-cheie atunci când avem primul contact vizual cu o generație nouă, iar dacă nu constatăm imediat această calitate “vitală”, strâmbăm din nas, “nu s-a schimbat nimic”, “stagnare ȋn imaginație”, “ce-o fi ȋn capul designerilor?”, “ar fi putut măcar să vină cu niște linii și muchii ȋmbinate nu știu cum” etc.). Mă rog, modele futuriste care să atragă atenția orișicui ȋnseamnă altceva; apropo, strict după părerea mea, conceptul Audi Prologue a propus cea mai spectaculoasă parte frontală din istoria celor patru inele (deși, ȋn primă instanță, am criticat “cârdășia” dintre utilitarism și tehnologism – apropo, ȋmi mențin poziția cu riscul de a fi blagoslovit cu vopsea roșie – am afirmat atunci că grila aceea deosebită ȋl ȋnarmează pe Audi cu tupeu de musclecar ), dar, deocamdată, se va aplica doar pe noul A8. Totuși, parcă și bara cu leduri din spatele lui A7 ar fi inspirată de la Prologue (la fel ȋn cazul lui Q8).

    De fapt, ȋncă o evoluție considerabilă a aspectului exterior ar fi de relevat: acea “ascuțime” tipică lui Lamborghini (front splitter). Nu la fel de pronunțată ca a “italiencei”, dar, orișicum, merită menționată. Tentative au mai fost la conceptele Quattro, Sport Quattro și Prologue, dar la Q8 a ieșit cel mai expresiv, de altfel acesta din urmă prezentând, ȋmpreună cu A8, cele mai izbutite caroserii dintre modelele Audi destinate producției de serie, privind atât din față, cât și din spate (o notă ȋn plus lui Q8 pentru originalitatea grilei). Precizez: așa consider eu.

    Despre interior…cunoașteți deja ceea ce cred eu, așa că…nu este cazul să abordez subiectul.

    Ȋn final, doresc să vă invit la contemplare:

    https://i.ytimg.com/vi/InpU5vWGSng/maxresdefault.jpg
    7 4
  • Imi place faptul ca, cei de la Audi tin pasul cu tehnologia... sunt unii care spun ca, de ce trebuie touchscreen la climatizare.
    Pai trebuiau sa elimine butoanele fizice ca sa tina pasul cu tehnologia si ca sa intoduca elemente noi si mai moderne, daca tot au scos o noua generatie.
    Unii sunt greu de multumiti, daca ar fi lasat climatizarea cu butoane, atunci unii ar fi spus ca degeaba au scos un nou model daca totul este asemanator cu modelul vechi... Cand un constructor vine cu ceva mai nou si mai modern, unii comenteaza si sunt nemultumiti... cand un constructor scoate un model nou dar acel model seamana prea mult cu modelul anterior iarasi nu-i bine... pe unii nu-i poti multumii nicidecum.
    Imi place foarte mult interiorul, ofera un aspect modern...
    Imi place foarte mult si exteriorul, chiar daca sunt si asemanari cu modelul vechi, dar sunt si diferente...
    Sunt diferente chiar si pe partea laterala, unde d.p.m.d.v. seamana cel mai mult cu vechiul model.
    Apoi se vede o schimbare semnificativa la partea din spate, spatele are o forma mult mai frumoasa decat modelul precedent si aici nu ma refer neaparat la blocurile optice, ci la fundul masinii care are o forma mult mai "digerabila".
    Chiar si la fata sa produs o schimbare in bine, fata masinii este mult mai dinamica, mai agresiva... si imi plac liniiile de pe capota.
    Cred ca este cel mai frumos coupe cu 4 usi la ora actuala... chiar daca unii hateri o sa spuna ca nu este un coupe pt ca potbagajul se deschide cu tot cu luneta. Da, chiar daca portbagajul se deschide astfel, tot un coupe cu 4 usi ramane... mai bine zis este o masina 2 in 1, adica este si un coupe si un avant.... imi place ca portbagajul se deschide asa, pt ca in portbagaj intra si lucrurile mai mari.
    1 0
  • Imi place foarte mult atat interiorul cat si exteriorul. Imi mai place si faptul ca, cei de la Audi tin pasul cu tehnologia, si ca au introdus touchscreen si la climatizare.
    Stiu, unii sunt greu de multumiti... daca acum cei de la Audi au ales sa tina pasul cu tehnologia si au introdus un sistem de climatizare fara butoane fizice, acum vin unii si se stramba din nas...
    Daca un constructor, atunci cand scoate o noua generatie nu vine cu ceva nou, unii il critica pt ca si modelul nou seamana cu modelul anterior... iar daca constructorul introduce noi tehnologii, iarasi unii sunt nemultumiti si comenteaza... orice ai face, unii tot gasesc ceva de comentat si nu poti sa-i multumesti pe toata lumea.
    Imi place interiorul pt ca ofera un aspect contemporan, modern...
    Imi place si exteriorul, sunt multe diferente si la exterior fata de modelul precedent.
    Si la partea laterala se observa diferente, chiar daca d.p.m.d.v. partea laterala seamana cel mai mult cu vechiul model.
    Apoi la partea din spate este o diferenta enorma fata de vechiul model, spatele arata mult mai bine, este mai frumoasa si ofera un aspect mult mai "digerabil".
    Si fata masinii a fost imbunatatita fata de modelul precedent, este mult mai agresiva si mai dinamica, imi plac dungile de pe capota.
    Cred ca este cel mai frumos coupe cu 4 usi in momentul de fata.
    Chiar daca unii considera ca nu este un coupe cu 4 usi, pt ca portbagajul se deschide cu tot cu luneta. Da, chiar daca portbagajul se deschide astfel tot un coupe este, atat timp cat, are forma unui coupe... prectic este o masina 2 in 1, este si coupe si avant in acelasi timp. Imi place ca portbagajul se deschide asa, pt ca ai posibilitatea sa intra si obiecte mai mari...
    0 0
  • Imi place foarte mult atat interiorul cat si exteriorul. Imi mai place si faptul ca, cei de la Audi tin pasul cu tehnologia, si ca au introdus touchscreen si la climatizare.
    Stiu, unii sunt greu de multumiti... daca acum cei de la Audi au ales sa tina pasul cu tehnologia si au introdus un sistem de climatizare fara butoane fizice, acum vin unii si se stramba din nas...
    Daca un constructor, atunci cand scoate o noua generatie nu vine cu ceva nou, unii il critica pt ca si modelul nou seamana cu modelul anterior... iar daca constructorul introduce noi tehnologii, iarasi unii sunt nemultumiti si comenteaza... orice ai face, unii tot gasesc ceva de comentat si nu poti sa-i multumesti pe toata lumea.
    Imi place interiorul pt ca ofera un aspect contemporan, modern...
    Imi place si exteriorul, sunt multe diferente si la exterior fata de modelul precedent.
    Si la partea laterala se observa diferente, chiar daca d.p.m.d.v. partea laterala seamana cel mai mult cu vechiul model.
    Apoi la partea din spate este o diferenta enorma fata de vechiul model, spatele arata mult mai bine, este mai frumoasa si ofera un aspect mult mai "digerabil".
    Si fata masinii a fost imbunatatita fata de modelul precedent, este mult mai agresiva si mai dinamica, imi plac dungile de pe capota.
    Cred ca este cel mai frumos coupe cu 4 usi in momentul de fata.
    Chiar daca unii considera ca nu este un coupe cu 4 usi, pt ca portbagajul se deschide cu tot cu luneta. Da, chiar daca portbagajul se deschide astfel tot un coupe este, atat timp cat, are forma unui coupe... practic este o masina 2 in 1, este si coupe si avant in acelasi timp. Imi place ca portbagajul se deschide asa, pt ca ai posibilitatea sa intra si obiecte mai mari...
    0 0
  • "Butoane fizice" - daca dispar inseamna ca nu mai exista :))). Alea sunt butoane cu actionare mecanica (prin contact).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru