Audi a prezentat oficial astăzi cea de-a doua generație a unuia dintre cele mai apreciate modele din propria gamă. Coupe-ul cu patru uși Audi A7 Sportback revine astfel în reflectoare la 7 ani de la lansarea primei generații și profită la maxim de înrudirea la nivel de platformă cu noul A8 pentru a împrumuta de la limuzina gamei majoritatea elementelor tehnice și tehnologice de ultimă oră lansate în primăvara acestui an pe nava-amiral Audi.
Exterior: conservator, dar cu modificări tehnologice majore
La nivel estetic, noul A7 nu surprinde major, chiar dacă dimensiunile sale exterioare și interioare sunt îmbunătățite (+2.1 centimetri în habitaclu, dimensiune transferată complet în folosul pasagerilor locurilor posterioare). Vorbim despre același coupe cu patru uși cu linii elegante și tușe dinamice pe care-l știam încă de la prima generație. Designerii Audi au umblat însă la detalii: grila frontală Single Frame se modifică și e mai lată și mai coborâtă decât în cazul fratelui mai mare Audi A8, scopul fiind acela de a imprima un aspect dinamic. Blocurile optice se modernizează și primesc trei variante de "prezentare", cea de top fiind denumită HD Matrix LED.
În rest, modificări substanțiale apar mai ales în spate, acolo unde o bandă LED unește stopurile al căror joc de lumini este format acum din 13 segmente verticale individuale. Centrul de interes al zonei posterioare rămâne însă hayon-ul imens care le oferă clienților acces la un portbagaj imens: 535 de litri în varianta de bază și 1390 de litri dacă scaunele posterioare sunt rabatate. Hayonul se termină cu un eleron dinamic care se activează la viteze de peste 120 de kilometri pe oră, jucând un rol aerodinamic funcțional.
Nu trecem peste exterior fără să notăm faptul că Audi pune la dispoziția clienților o paletă de 15 nuanțe pentru caroserie, iar jantele au dimensiuni de până la 21 de inch.
Interior: adio, butoane și comenzi fizice!
Interiorul este un pas înainte față de generația anterioară, modificarea majoră fiind realizată la nivel ergonomic.
Audi mizează pe digitalizare și a eliminat în versiunile superioare toate butoanele de pe planșa de bord, acestea fiind înlocuite de două ecrane centrale plus cel care ia locul ceasurilor analog de bord (Virtual Cockpit).Ecranul superior are 10.1 inch în diagonală și este cel principal, prin care șoferul acționează prin pachetul MMI orice element personalizabil și orice funcție a mașinii. Designerii germani au evitat să marșeze pe moda ecranelor "plutitoare", din ce în ce mai des întâlnite la rivali și nu numai, utilizând o așezare prin care display-ul "se pierde" în liniile bordului atunci când este oprit.
Sub acest display apare un altul, ceva mai mic (8.6 inch diagonală) care găzduiește comenzile sistemului de climatizare și de confort. Digitalizarea interiorului noului Audi A7 este completată de un Head-Up Display color de rezoluție ridicată disponibil opțional.
Un motor în momentul lansării și patru variante de suspensii
La nivel tehnic, Audi A7 le oferă viitorilor clienți nu mai puțin de patru opțiuni când vine vorba de arhitectura și complexitatea suspensiilor: de la suspensii convenționale trecând prin unele sport (-10 milimetri), prin cele cu amortizoare dinamice și ajungând la opțiunea suspensiilor pneumatice. Evident, Audi pune la dispoziție un sistem de tracțiune integrală. O altă apariție notabilă este cea a direcției integrale, denumită oficial Dynamic All-Wheel Steering în cazul Audi.
Singurul motor disponibil în momentul lansării lui Audi A7 - modelul va ajunge oficial în showroom-uri în februarie 2018 - va fi un TFSI V6 de 3.0 litri care dezvoltă 340 CP și 500 Nm cuplat unei transmisii S Tronic cu 7 trepte. Acesta va fi cunoscut în noua nomenclatură a versiunilor Audi sub denumirea oficială Audi A7 55 TFSI (citește aici mai multe despre schimbările de nume din gama Audi).
În această versiune, Audi A7 va accelera de la 0 la 100 km/h în 5.3 secunde, iar consumul mediu mixt în ciclul de testare european NEDC este de 6.8 litri/100 km.Apropo de consum, toate versiunile de motorizare ale noului Audi A7 - între care se vor număra mai târziu în 2018 motoare cu 4 și 6 cilindri, diesel și pe benzină - vor beneficia de un sistem de propulsie micro-hibrid (Mild Hybrid) care folosește o baterie Litiu-Ion de dimensiuni reduse pentru a înmagazina energie la frânare și o refolosește printr-un alternator/demaror la accelerații și pornirea de pe loc, economisind până la 0.7 litri/100 km. În plus, motorul intră în stand by dacă șoferul nu apasă pedala de accelerație la viteze între 55 și maxim 160 km/h (la croazieră pe autostradă, de exemplu). Funcția Start-Stop se activează și ea încă de la 22 de km/h atunci când mașina "simte" că urmează să se oprească la semafor, de exemplu.
39 de sisteme de asistență a șoferului
Tehnologic, Audi A7 devine unul dintre cele mai avansate modele existente pe piață la ora actuală. Modelul german beneficiază de nu mai puțin de 39 de sisteme de asistență activă a șoferului care se folosesc de 5 radare, 5 camere, 12 senzori ultrasonici și un scanner laser. Printre acestea se numără și posibilitatea de a parca automat mașina cu ajutorul unei aplicații dedicate pentru smartphone, pachetul denumit de germani Audi AI urmând să fie activat în cursul anului 2018.
lasand gluma la o parte, interiorul arata fantastic.
4 variante de suspensie mi se pare din nou excesiv. Acele variante au costat bani sa fie dezvoltate si vor impacta pretul masinii chiar si la nivelul standard.
Imi place masina, as mintii sa zic ca nu, si totusi imi da impresia ca cei de la VAG incep sa nu mai stie exact ce vor sa faca cu masinile, asa ca trantesc in ele orice idee le vine, indiferent daca e buna sau proasta.
...Și nu-i vreo temere teoretică asta (am deja doi amici care au pățit-o, ce-i drept cu mașini mult mai ieftine, dar tot recente.)
La fel și cu intrarea-n stand-by a motorului - caz în care nu știu (doar eu poate) cum stă treaba cu servo-asistările unor sisteme vitale? (frîne, direcție.)
Chiar dacă nu luăm în calcul ceasu rău- pisica 13. Mai clar, ne-REpornirea motorului, c-așa vrea el (inutil de reamintit funcționarea cu toane a multor sisteme Start-Stop.)
Evident. Mulțumesc de sesizare.
PS: Inutil de repetat opinia (nu doar a mea) ref. la ciudățenia derutantă a noului sistem de numire a versiunilor tuturor modelelor Audi.
off topic : Acum vine @madalescu si ne spune cum Coyota cu piele adica Lexus e mai bun ca A7 :)))
Totusi, inca nu sunt total convins de profilul masinii, in special la partea din spate. Are inca aceeasi alura ca si Gen1, si poate inca nu sunt eu obisnuit cu caroseria asta. ... Poate nici farurile fata nu ma incanta foarte tare. In fine, nu vreau sa par negativist, pentru ca per total masina mi se pare fabuloasa.
Interiorul este tipic Audi, adica high class atat la materiale cat si design. La fel ca si ceilalti, nu stiu daca chiar imi place renuntarea totala la butoanele fizice. Senzatia tactila la actionarea unui buton cromat, de calitate, este (inca) de neinlocuit. Ca sa nu spun ca m-ar indispune sa nu-mi ia comanda din prima sau mai rau, dupa cateva incercari sa nu poti face ceea ce vrei. Asta in timp ce conduci. Poate la viteza mare, in trafic sau intr-un oras aglomerat.
Oricum, e genul de masina care imi face placere s-o vad pe strada, dar eu nu ma vad in postura de client.
Sunt curios cu ce o sa vina CLS.
Zici că-i o coadă de mestecat în vomitoriu!
E adevarat ca gusturile nu se discuta (exterior/interior), dar se vede ca au depus ceva efort si designeri de la Audi...
Iar tehnologiile si inovatiile sunt necesare chiar daca pe unele le digeram mai greu la inceput... dar automobilul evolueaza (altfel toti ar striga ca e invechit)... trebuie sa tinem si noi pasul cu noile trenduri.... sau sa ne indreptam spre alceva (exista si producatori mai conservatori)...
Deviza AUDI: "progres prin tehnologie" (parca asa era).
Coupe cu patru usi au aia din Stuttgart si Munchen. Astia din Ingolstadt au cu totul si cu totul altceva.
si in plus, cu asa debara plina de motoare, mi se pare inacceptabil ca la lansare sa fie o singura motorizare disponibila. si nici macar altceva despre celelalte posibilitati motrice
ps.
Sa nu uitam nici de Aston Martin Rapide S...la pret dublu e drept. Nu e concurent direct cu ele din cauza pretului. Chiar daca ii lispeste monitoarele sclipicioase si tehnologia excesiva, are un as in maneca si anume V12-le de sub capota. Nu stiu daca Panamera Turbo S il poate bate la performante...nu cred.
Mă declar solidar cu cei care și-au exprimat opinia referitoare la design-ul exterior. Din punctul de vedere al producției de serie, n-a fost niciodată țipător la Audi (dar…viitorul poate fi plin de surprize) – toată lumea este de acord ȋn această privință. Cu alte cuvinte, germanii nu s-au remarcat prin excentricitate (fie că recunoaștem, fie că nu, excentricitatea reprezintă cuvântul-cheie atunci când avem primul contact vizual cu o generație nouă, iar dacă nu constatăm imediat această calitate “vitală”, strâmbăm din nas, “nu s-a schimbat nimic”, “stagnare ȋn imaginație”, “ce-o fi ȋn capul designerilor?”, “ar fi putut măcar să vină cu niște linii și muchii ȋmbinate nu știu cum” etc.). Mă rog, modele futuriste care să atragă atenția orișicui ȋnseamnă altceva; apropo, strict după părerea mea, conceptul Audi Prologue a propus cea mai spectaculoasă parte frontală din istoria celor patru inele (deși, ȋn primă instanță, am criticat “cârdășia” dintre utilitarism și tehnologism – apropo, ȋmi mențin poziția cu riscul de a fi blagoslovit cu vopsea roșie – am afirmat atunci că grila aceea deosebită ȋl ȋnarmează pe Audi cu tupeu de musclecar ), dar, deocamdată, se va aplica doar pe noul A8. Totuși, parcă și bara cu leduri din spatele lui A7 ar fi inspirată de la Prologue (la fel ȋn cazul lui Q8).
De fapt, ȋncă o evoluție considerabilă a aspectului exterior ar fi de relevat: acea “ascuțime” tipică lui Lamborghini (front splitter). Nu la fel de pronunțată ca a “italiencei”, dar, orișicum, merită menționată. Tentative au mai fost la conceptele Quattro, Sport Quattro și Prologue, dar la Q8 a ieșit cel mai expresiv, de altfel acesta din urmă prezentând, ȋmpreună cu A8, cele mai izbutite caroserii dintre modelele Audi destinate producției de serie, privind atât din față, cât și din spate (o notă ȋn plus lui Q8 pentru originalitatea grilei). Precizez: așa consider eu.
Despre interior…cunoașteți deja ceea ce cred eu, așa că…nu este cazul să abordez subiectul.
Ȋn final, doresc să vă invit la contemplare:
https://i.ytimg.com/vi/InpU5vWGSng/maxresdefault.jpg
Pai trebuiau sa elimine butoanele fizice ca sa tina pasul cu tehnologia si ca sa intoduca elemente noi si mai moderne, daca tot au scos o noua generatie.
Unii sunt greu de multumiti, daca ar fi lasat climatizarea cu butoane, atunci unii ar fi spus ca degeaba au scos un nou model daca totul este asemanator cu modelul vechi... Cand un constructor vine cu ceva mai nou si mai modern, unii comenteaza si sunt nemultumiti... cand un constructor scoate un model nou dar acel model seamana prea mult cu modelul anterior iarasi nu-i bine... pe unii nu-i poti multumii nicidecum.
Imi place foarte mult interiorul, ofera un aspect modern...
Imi place foarte mult si exteriorul, chiar daca sunt si asemanari cu modelul vechi, dar sunt si diferente...
Sunt diferente chiar si pe partea laterala, unde d.p.m.d.v. seamana cel mai mult cu vechiul model.
Apoi se vede o schimbare semnificativa la partea din spate, spatele are o forma mult mai frumoasa decat modelul precedent si aici nu ma refer neaparat la blocurile optice, ci la fundul masinii care are o forma mult mai "digerabila".
Chiar si la fata sa produs o schimbare in bine, fata masinii este mult mai dinamica, mai agresiva... si imi plac liniiile de pe capota.
Cred ca este cel mai frumos coupe cu 4 usi la ora actuala... chiar daca unii hateri o sa spuna ca nu este un coupe pt ca potbagajul se deschide cu tot cu luneta. Da, chiar daca portbagajul se deschide astfel, tot un coupe cu 4 usi ramane... mai bine zis este o masina 2 in 1, adica este si un coupe si un avant.... imi place ca portbagajul se deschide asa, pt ca in portbagaj intra si lucrurile mai mari.
Stiu, unii sunt greu de multumiti... daca acum cei de la Audi au ales sa tina pasul cu tehnologia si au introdus un sistem de climatizare fara butoane fizice, acum vin unii si se stramba din nas...
Daca un constructor, atunci cand scoate o noua generatie nu vine cu ceva nou, unii il critica pt ca si modelul nou seamana cu modelul anterior... iar daca constructorul introduce noi tehnologii, iarasi unii sunt nemultumiti si comenteaza... orice ai face, unii tot gasesc ceva de comentat si nu poti sa-i multumesti pe toata lumea.
Imi place interiorul pt ca ofera un aspect contemporan, modern...
Imi place si exteriorul, sunt multe diferente si la exterior fata de modelul precedent.
Si la partea laterala se observa diferente, chiar daca d.p.m.d.v. partea laterala seamana cel mai mult cu vechiul model.
Apoi la partea din spate este o diferenta enorma fata de vechiul model, spatele arata mult mai bine, este mai frumoasa si ofera un aspect mult mai "digerabil".
Si fata masinii a fost imbunatatita fata de modelul precedent, este mult mai agresiva si mai dinamica, imi plac dungile de pe capota.
Cred ca este cel mai frumos coupe cu 4 usi in momentul de fata.
Chiar daca unii considera ca nu este un coupe cu 4 usi, pt ca portbagajul se deschide cu tot cu luneta. Da, chiar daca portbagajul se deschide astfel tot un coupe este, atat timp cat, are forma unui coupe... prectic este o masina 2 in 1, este si coupe si avant in acelasi timp. Imi place ca portbagajul se deschide asa, pt ca ai posibilitatea sa intra si obiecte mai mari...
Stiu, unii sunt greu de multumiti... daca acum cei de la Audi au ales sa tina pasul cu tehnologia si au introdus un sistem de climatizare fara butoane fizice, acum vin unii si se stramba din nas...
Daca un constructor, atunci cand scoate o noua generatie nu vine cu ceva nou, unii il critica pt ca si modelul nou seamana cu modelul anterior... iar daca constructorul introduce noi tehnologii, iarasi unii sunt nemultumiti si comenteaza... orice ai face, unii tot gasesc ceva de comentat si nu poti sa-i multumesti pe toata lumea.
Imi place interiorul pt ca ofera un aspect contemporan, modern...
Imi place si exteriorul, sunt multe diferente si la exterior fata de modelul precedent.
Si la partea laterala se observa diferente, chiar daca d.p.m.d.v. partea laterala seamana cel mai mult cu vechiul model.
Apoi la partea din spate este o diferenta enorma fata de vechiul model, spatele arata mult mai bine, este mai frumoasa si ofera un aspect mult mai "digerabil".
Si fata masinii a fost imbunatatita fata de modelul precedent, este mult mai agresiva si mai dinamica, imi plac dungile de pe capota.
Cred ca este cel mai frumos coupe cu 4 usi in momentul de fata.
Chiar daca unii considera ca nu este un coupe cu 4 usi, pt ca portbagajul se deschide cu tot cu luneta. Da, chiar daca portbagajul se deschide astfel tot un coupe este, atat timp cat, are forma unui coupe... practic este o masina 2 in 1, este si coupe si avant in acelasi timp. Imi place ca portbagajul se deschide asa, pt ca ai posibilitatea sa intra si obiecte mai mari...