Audi A6 Allroad - debutul oficial al noii generaţii

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 11.01.2012
Audi a publicat oficial primele imagini şi informaţii ale noii generaţii A6 Allroad. Bazat din nou pe A6 Avant, noul Allroad vine cu un motor pe benzină, trei dieseluri şi suspensie pneumatică.

Esential

310 de cai putere oferă motorul TFSI pe noul A6 Allroad.
313 cai putere oferă cel mai puternic diesel disponibil pe noul A6 Allroad.

În vreme ce toată presa auto îşi concentrează atenţia către Detroit şi cel mai mare salon al începutului de an, Audi decide să fure puţin din interesul publicului cu o nouă premieră. Constructorul din Ingolstadt extinde gama modelului A6 cu un nou derivat, deja cunoscutul A6 Allroad, un succes în cazul generaţiilor precedente.

A6 Allroad vs A6 Avant - gardă la sol cu 60 mm mai mare

Cu o lungime de 4.94 metri, o lăţime de 1.90 metri şi o înălţime de 1.47 metri, noul A6 Allroad este doar cu câţiva milimetri mai mare decât varianta break a lui A6. Cu toate acestea, garda la sol a noului Allroad este cu 60 de mm mai mare, favorizând accesul acestuia pe diferite tipuri de teren.

Clientul primeşte în standard un set de jante de 18 inch, cu pneuri de 235/55, însă poate opta şi pentru jante de 19 şi 20 de inch. Principala diferenţă între A6 Allroad şi A6 Avant este însă suspensia pneumatică adaptivă, care poate coborâ garda la sol cu 15 mm la viteze mari şi o poate ridica cu 35 de mm doar prin apăsarea unui buton.

În situaţii excepţionale, aceasta poate fi ridicată cu încă 10 mm.

Trei dieseluri şi un V6 TFSI

Pe piaţa din Europa vor fi disponibile patru motorizări, dintre care trei dieseluri şi un benzinar TFSI. Acesta din urmă, un V6 de 3.0 litri, dezvoltă 310 cai putere şi 440 Nm, resurse ce-i permit break-ului off-road să atingă 100 de km/h în doar 5.9 secunde. Având în vedere că şi masa a scăzut cu 70 de kilograme comparativ cu vechea generaţie, consumul mediu este şi el redus, atingând doar 8.9 litri/100 de kilometri.

Toate cele trei versiuni diesel au la bază motorul V6 de 3.0 litri. TDI-ul livrează 204, 245 şi 313 cai putere în versiunea bi-turbo. Acesta din urmă, oferit împreună cu o transmisie automată cu 8 trepte, permite un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.6 secunde, până la o viteză maximă de 250 km/h.

54.600 de euro în Germania

Noul Audi A6 Allroad va debuta pe piaţa europeană în primăvara acestui an, imediat după expunerea sa în cadrul Salonului de la Geneva. Preţul de pornire pentru versiunea diesel de 204 cai putere a fost fixat la 54.600 de euro pe piaţa din Germania.

Comentarii (9)

  • So Nice!
    13 3
  • Originalul
    Poti sa cumperi Passat Alltrack, A4 Allroad, sau in viitor Insignia crossover toate sunt ok, dar nici una dintre ele nu se apropie de originalul Allroad. Puterea, rafinamentul si suspensia reglabila sunt lucrurile care diferentiaza Allroad de celelate variante.Intradevar pretul este deasemenea diferit de cele 3, dar daca as avea banii necesari as cumpara una fara ezitare. Si acum un Allroad din prima generatie impune respect pe strada, are acel ceva pe care A4 allroad nu il are.numai bine
    19 6
  • Allroad
    Modelele Allroad au fost si sunt printre cele mai reusite masini din gama Audi, in special daca ne referim la seria A6 Allroad. In ceea ce priveste noul model, nu pot sa spun decat ca este ireprosabil.

    P.S.: @Bogdan Mirica, pe site-urile oficiale ale celor 3 mai constructori premium au aparut fatele oficiale cu vanzarile totale pe 2011:

    1. BMW - 1.380.384 (+13%)
    2. Audi - 1.302.650 (+19%)
    3. Mercedes - 1.260.912 (+8%)
    11 3
  • the king is back
    Masina esta e o poezie pe roti! Incantatoare! N-as ezita nici o secunda daca as avea resursele necesare.....
    5 2
  • A6 ALLROAD
    garda la sol mi se pare mica fata de prima si a 2 a generatie
    2 4
  • grigore
    ALLROAD
    Dar nici un allroad nu va fi ca cel din prima generatie...
    Cunoscatorii stiu de ce...
    1 7
  • andy.s
    Audi a6 allroad :)
    o iubesc cel mai tare in lumea audi nr.1...!!!
    3 2
  • @grigore
    De ce mah?
    3 0
  • intr-adevar cum zicea cineva prima generatie de audi a 4 allroad este superb si ceva mai rara ceea ce il face mai deosebit . am condus un a 4 allroad 2.5 tdi si masina era delicioasa. insa ca si design in momentul asta desi nu are nici traditia nici tehnologia audi insignia allroad mi se pare cea mai frumoasa . insignia break e frumoasa si stock daca mai alegi si o varianta alltrack sau cum se va numi o sa fii incantat. dar nici o secunda nu neg diferenta de pedigree si de clasa.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru