Presa internaţională a anunţat marţi că Audi va fi nevoită să reducă drastic costurile alocate pentru dezvoltarea tehnologiilor, ca urmare a scandalului Dieselgate.
Printre măsurile anunţate ar urma să se numere amânarea investiţiilor în concepte, fabrici de baterii pentru maşini electrice, dar şi cele prevăzute pentru construirea unui circuit de teste pentru maşini autonome. În plus, proiectul care prevedea construirea unui parc tehnologic în Ingolstadt a fost de asemenea amânat pe termen nelimitat.
Cu toate acestea, veştile proaste nu se opresc aici pentru constructorul de la Ingolstadt. Publicaţia Der Spiegel afirmă că Audi va renunţa inclusiv la platforma MLB, cea pe baza căreia sunt dezvoltate modelele A4, A5, A6, A7 şi A8, dar şi SUV-urile Q5 şi Q7. În locul acesteia, constructorul german ar urma să folosească platforma MSB a colegilor Porsche din cadrul Grupului Volkswagen, dezvoltată pentru modele cu tracţiune spate şi integrală. Cu alte cuvinte, Audi A4 şi Audi A5 ar urma astfel să fie disponibile pentru prima oară cu tracţiune spate.De asemenea, este posibil ca Audi să renunţe inclusiv la platforma pe care a dezvoltat R8, ceea ce ar însemna fie renunţarea la acest model, fie împrumutarea platformei pe care a fost realizat şi Porsche 911.
Via Carscoops
Si care e vestea proasta? MSB e mai performanta/avansata ca MLB, ceea ce e un lucru bun, negativ ar fi doar costurile de intretinere pt cei ce cumpara sh de 10 ani si cam atat.
Daca nu aveti jurnalisti competenti puneti si voi o pagina cu locuri vacante pe site, cel putin sa puteti argumenta gafele de genul.
Cum in gama lux din toata lumea asta doar Audi are tractiune fata, pardon, si Volvo, s-a decis sa se preia ce-i mai bun si economic in acest moment fara sa mai piarda vremea cu o noua dezvoltare.
caci acum, cu MLB, la orice a4 si a6, motorul e in fata puntii fata ( nu vb de a8 caci nu m-am uitat sub capota unuia )
De ce n-ar împrumuta platforma Cayman / Boxster?
@LR, actualul R8 e pe platforma de Huracan iar anterior pe platforma de Galardo.
Dar e ilogic ce scrie in articol, de ce sa renunti la o platforma din grup pentru alta tot din grup. Plus ca 911 foloseste motoare boxter, doar daca pe viitor Lamborgini nu o sa vina cu inlocuitor pt. Huracan, ceea ce ar fi ciudat. Unica ipoteza logica poate fi renuntarea la R8 cu scop de a mai taia din bugetul de dezvoltare si cam atat.