Audi a anunţat că modelul de segment mediu A4 va primi începând cu aceasta toamnă o nouă cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Potrivit constructorului german, aceasta va fi singura cutie de viteze manuală cuplată în standard la un model 4x4 din segmentul premium, în timp ce pachetul Sport plus va oferi designul şi performanţă unui model din gama S în cadrul unei versiuni entry-level.
În urma acestor noutăţi, dar şi a utilizării unor materiale precum magneziul şi a unui ambreiaj de dimensiuni mai mici, masa trenului de rulare este cu circa 15 kg mai mică. Acest lucru are un efect direct asupra performanţelor, întrucât motorul TFSI de 2.0 litri, 252 CP şi cuplu de 370 Nm permite acum modelului să ajungă de la 0-100 km/h în numai 5.7 secunde, o îmbunătăţire de 0.7 secunde comparativ cu actualele performante.
Interesant este că versiunea de echipare Sport plus este disponibilă exclusiv cu noua cutie de viteze manuală, care include printre altele şi jante de 18 inch, interior cu piele, suspensie sport adaptiva şi o reducere a gărzii la sol de 23 mm.
Via Leftlane News
Exista pe Golf GTI varianta Clubsport S de 310 cp tot din 2.0l
Kuga mea are suspensie Multi-link la fel ca toate modelele incepand cu Focus . Acum fuguta si cumpara-ti un Audi cu osie ca pe microbuze la 4jj de mii .....ah stai ca nu ai bani nici de entry-level.
Ca sa existe caldura, trebuie sa fie si frig; altfel nu le-ai putea constientiza.
Oricum eu imi iau masina pt mine, pt sofer; nu ma intereseaza locurile din spate; atunci mi-as lua un monovolum.
Prietene draga. Iti suna ceasul, fuguta la culcarica de dupa-masa ca nu-i de tine aici. E vorba de feelingul propriu-zis in cazul suspensiei care reprezinta 98% din tinuta de drum al unui autoturism ( restul de 2% - 1 % reprezinta izolarea fonica 1%- sunetul motorului in rulare). Nu cred ca am facut o comparatie vreodata cu SUV vs sedan ( sunt clase diferite ) . Am comparat doar Multi-link vs Punte rigida conventionala pe clase aseamanatoare . Chiar si asa , un Suv cu Multi-Link va avea un comportament superioar d.p.d.v al confortului fata de un sedan ''biznis'' cu punte . In ceea ce priveste centrul de greutate este exclus aici. Conteaza trasa ideala . La punte rigida: rotile sunt fixate intre ele pin intermediul unei grinzi rigide .....cand iei o curba, distanta dintre roti si caroserie se modifica.....intr-o parte ai distanta mai mica, iar in cealalta parte ai distanta mai mare. La independenta: rotile sunt fixate de sasiu prin diferite sisteme de brate , care permit unei roti sa se ridice sau sa coboare independent de cealalta roata, adica permite ca masina sa stea pe trasa ideala. Daca le comparam pe ambele pe un traseu accidentat sau virajat : In cazul puntii rigide masina va derapa cu puntea spate in curba, deoarece toata puntea se va misca, evident ca nu cu aceeasi intensitatea, dar derapajul se va face simtit foarte bine de la 60-70 km/h. In cazul suspensiei multi-link NU va misca toata puntea spate, facand posibil ca cealalta roata sa fie in permanenta lipita de sosea si sa mentina traiectoria corecta. Ma indoiesc ca ti-a intrta la taraboanta.
Din care film vorbesti ? Compari mere vs pere . Ce treaba are Seat Leon de performanta cu un SUV ? Cine a vorbit ceva de acceleratii ? Mergi prin RO cu 230 la ora ? Iar nu ti-ai facut temele ?
Tu chiar ai impresia ca te tii de mine pe curbe? A mea a fost special creata sa fie hot-hatch cu suspensie sport, nu tractor inaltat.
Tu ai comparat mere cu pere. SUV cu Sedan; Kuga cu A4
Daca ma aberam, asa fi zis 300km/h.
Mai informeaza-te si o sa vezi ca un Seat Leon de 220cp prinde lejer 250km/h.
0-100
@someone. CNA-ul nu are nici o legatura cu com-urile auto, ba chiar incurajeaza libertatea de exprimare . Nu cred ca a jignit nimeni cu nimic la acest topic, ba chiar nu stiam ca feedback-ul negativ la adresa unui brand auto inseamna jignire sau acuzatie injurioasa. Dar fiecare crede ce vrea ;)
Lasă punțile și suspensiile (ne-ai făcut creierii franjuri) și lămurește-ne odată de ce Lexus ES 350 pierde bătălia “cifrelor” cu Buick LaCrosse sau de ce Nissan GT-R a avut nevoie de niște americani (ETS) – și ȋncă de două ori – pentru a putea doborȋ recordul pe sfertul de milă al altor americani (Buick Regal Grand National). Cât să mai aștept ca să-mi oferi aceste două explicații solide (musai cu o osie ȋntre ele :D) ? După aceea, poți să fii nu Leo Rusu, ci Leo Messi al mecanicii, măi “nou-venitule” (logat chiar astăzi), fost Madalescu Georgian, pilot profesionist de Lexus la venerabila vârstă de 17 ani (cel puțin așa reieșea din declarațiile sale / tale).
PS: Și cam repede ai făcut 27 de ani; cumva tu crești (inclusiv d.p.d.v. telectual) ȋntr-un an cât restul ȋn zece?
Sau ce zici de următoarea imagine:
http://modernolds.net/wp-content/uploads/2012/09/olds-toronado-1986-interior.jpg
Parcă ar fi fost o mașină special proiectată pentru profesori din universități tehnice, ingineri și genii ale informaticii. Nota bene, ȋn urmă cu 30 de ani, ȋn zorii epocii “crappy cars”, deci ȋți dai seama de ce erau ȋn stare americanii ȋn deceniile ȋn care puneau mai mult preț pe calitate decât de la jumătatea anilor ’80 ȋncoace.
Ia și de-aici, că, slavă Domnului, avem destule surse la dispoziție:
http://autosofinterest.com/wp-content/uploads/2012/06/1991-Oldsmobile-98-interior-buck-b1.jpg
Apropo, un exemplar al inestimabilului tău Lexus l-am văzut parcat lângă platforma de gunoi a unei piețe; probabil că vreun meltean a cărat pepeni cu acest “luxury sedan”. Sau: o pipiță s-a dat jos dintr-un RX ca să-și facă “șopingăreala la mol”. Numai oameni cu vază…
http://www.ebay.com/itm/9-Ford-Housing-Axle-Package-Fox-Body-Mustang-9-Inch-Rearend-/221901998813?fits=Model%3AMustang%7CSubmodel%3AGT
Asa arata, bah "hormonis pausa" , un diferential spate de mustang. Unde plc. vezi tu , punte rigida?
Si mai zici ca esti si mare expert in fenomenul auto! Vai de capul tau, fericitule! Tot ce exista pe masinile japoneze, a fost inventat de americani si europeni. QED. "Quod Erat Demonstrandum" in caz ca nu pricepi. Nu este punte rigida.......
Hai să-ți zic, n-ai cultură, stai jos și ia o berică (aia pe care n-a terminat-o Zărne). Ȋn vara asta, stând eu tolănit ȋn poiană, deodată ce-mi văzură ochii prin apropiere? Un Chevrolet K5 Blazer. Era aievea și, totuși, rămăsesem tâmp: Blazer ȋn rromanika?! Adevărat Chevy, nu Chewoolet sau Chevropel. Măiculiță, cum putea să arate…Crezi că m-a interesat tipul de suspensie? Când a pornit motorul și a ȋnceput monstrul să urce, exact la structurile de “dedesubt” mă gândeam, ȋți dai seama.
Dacă ai fi fost isteț, te-ai fi legat de un alt aspect, care indispune deseori, adică ai fi formulat astfel: “Cum, măi, nemții tot nu pot obține pe A4 un 2L turbo mai potent decât cel al Lanciei Delta Integrale de acum 25 de ani? Bua-ha-ha, good job, Audi!”. Ar fi sărit unii și alții cu explicații, mai mult sau mai puțin pertinente, dar, ȋn optica mea, ai fi fost mai credibil ȋn maniera asta.
Bun, am ȋnțeles ideea la care ai trudit de-o viață: “ghermancele” și “americanele” sunt de tot râsul, dar japele…”mamăăă, meseriașe rău”. Ȋn atare condiții, ți-ar plăcea să vezi un parc auto național constituit numai din jape & coreence? Dar transporturile (și de persoane, și de mărfuri) le iei ȋn calcul? Pe ce oferte clare ȋn domeniu ar miza companiile nipone? De pildă, vehiculele grele Mercedes-Benz, Volvo, MAN & Scania cunosc o răspândire incontestabil de mare ȋn Europa. Sau să rămână situația așa la mașinile mari și la cele mici să-ți clătești ochii numai cu “asiatice” ? Din motive de calitate sau doar pentru satisfacția ta personală? Democrația pe care ne-o dorim cu toții presupune doar prevalarea criteriilor (subiective) de aptitudine / competență / performanță, nu și libera manifestare a intențiilor fiecăruia și a…concurenței? De fapt, nu ȋnțeleg ce…ȋnțelegi tu prin pasiune auto; cumva să urinezi pe a altora?!
Mă opresc aici…Prea multe tentative din partea mea de a te (re)aduce ȋn perimetrul cugetărilor și simțirilor firești. Măcar mai schimbă placa; ai lăsat “stâlcirea” mărcilor germane (Marsadas Banz, Folțfagan, Haudi, Biemdabăliu) și acum te axezi pe mania punților “ieftine”, dar gata, ȋncearcă și altceva, căci – de la maestrul Einstein zicere – Universul și ………….. (completează tu) sunt infinite…
Salut ''expertule'' . De diferential nu am auzit, decat pe ARO IMS si cateva offroadere care ce sa vezi au tractiune 4X4 si au punte rigida chiar si pe fata . Unde o fii ascuns diferentialul la IMS cu suspensie tip; punte rigida ? Te las pe tine sa ghicesti, esti meserias.
@kacatlasnikov. Multumesc pentru complimente . Nici mama nu-i atat de grijulie precum esti tu . Nu stiam ca Sandero si Logan au Multi-link ..... dar deh ........
Salutare don' inexorabil. Apreciez prezenta dvs si devotamentul din comentarii. In ceea ce priveste industria auto americana, nu stiu cand am zis eu ca hulesc marcile lor auto. Oricum, te-ai delectat ? Chevy Blazer suspensie cu osie spate in entry-level, Mustang la fel, Dodge CHARGER 2.7 benzina la fel......mai vrei ? Acum te-as ruga sa-mi prezinti cateva modele premium japoneze sau Coreene cu punte rigida ( suspensie low-cost pe spate ) sau de volum. Astept !
PS : Raspuns la intrebarea ta :
Nu stiu eu , dar Lexus nu are suspensie low-cost pe dedesubt :)))))))
Faine erau masinile lui Flintstone.Alea chiar ca aveau tractiune 4x4= 16. La alea puteai sa vezi diferentialul spate. Esti degeaba. Ba nu. Esti doar cu moara pe Siret. Bah, osie, eu am lasat-o balta. Pe unde este planeta ta mama? Moron planet, stii tu!
Mecanicule. Nu mi-ai raspuns la intrebare : Aro IMS unde avea diferentialul cu toate ca masina utiliza suspensie tip punte rigida inclusiv pe fata ?
In ceea ce priveste Suzuki. Pe bune ? Mai ''expertule'', Swift foloseste o suspensie spate tip : punte semi-rigida, adica semi-independenta , adica o suspensie cu un COST suplimentar fata de puntea rigida conventionala a la' ''Ghermany'' .
27. Suspensie faţă Tip MacPherson
28. Suspensie spate Punte semirigidă şi arcuri elicoidale
Citat de pe site-ul oficial Suzuki ( Swift )
In ceea ce priveste Baleno, el DA , foloseste o punte rigida conventionala, fiindca este un model inferior lui Swift .
27. Suspensie faţă Tip MacPherson cu arc elicoidal
28. Suspensie spate Punte rigidă cu arc elicoidal
Citat de pe site-ul Suzuki ( Baleno )
Nu, n-o să-mi bat capul nici cu căutarea, nici cu divinizarea modelelor asiatice “ireproșabile” din punctul tău preferat de vedere. Nu ți-ai dat seama: eu sunt boem de felul meu; nu mă interesează perfecțiunea și nici cine o ȋntruchipează (persoană fizică sau juridică). De n-ar fi ȋn vigoare enormitatea de impozit ȋn funcție de cilindree, mi-aș procura un “puturos” V8 american sub 200 CP, din anii ’80. Ar râde și curcile de mine, dar…nu mi-ar păsa câtuși de puțin. Iar confortul mi l-ar asigura ceea ce aș simți sufletește, nu fizic!
Tu…pedalează ȋn continuare pe acest “punct forte” al suspensiilor multi-link și abordează-l ȋn orice articol, chiar dacă s-ar vorbi acolo, de exemplu, despre interzicerea fumatului la volan (e și normal, la urma urmei: se formează o punte rigidă de comunicare ȋntre fumători și nefumători).
''cineva care are ceva cunostiinte in suspensiile auto(asa ca matale) ,in vecii vecilor nu ar scrie " Suspensie faţă Tip MacPherson cu arc elicoidal " .Pe ce lume traiesti ? Tu nu vezi mai ''maiastrule'' ca este citat de pe website-ul Suzuki Romania ? Nu este copy-paste ci un citat . Tu esti mai ''destept'' ca cei care au scris asta pe site-ul Suzuki vad :)))) .Suzuki Baleno a renascut fiindca clientii vroiau un Swift mai mare si mai accesibil, asa a aparut Baleno.
Citat de pe web site-ul suzuki romania? Punte conventionala rigida la baleno? Si suspensie mac phesson cu arcuri elicoidale? Oau! Ce de experti sunt la suzuki romania! Vai de capul lor. Si al tau.
The Baleno rides on a new platform that enhances body rigidity by about ten percent and reduces vehicle weight by about 15 percent. Suzuki also managed to reduce in-car vibrations and noise, while also improving comfort. The new suspension system feature MacPherson struts and coil springs at the front and a torsion beam and coil springs at the rear.
http://www.topspeed.com/cars/suzuki/2016-suzuki-baleno-ar170763.html
Asa este prezentat in toata lumea. Vad ca cei de la suzuki romania i-au pus punte rigida conventionala. Iar tu ai pus botul rau de tot. Ca doar iei novox, nu? Ham, ham, ham :DDD !
Bah, tu tot neodihnit esti! Mai ai timp de copilarit? Moron Planet!
Cund ai sa-mi raspunzi la intrebarea de mai sus, mai vorbim. Inca odata : unde se afla diferentialul la Aro IMS cand acesta ofera suspnsie fata+spate tip : punte rigida ? Nu stii. Stiam asta. Dar dc mai vorbesti prostii daca nu stii, eu asta nu pricep ? Aceeasi aberatie ai comis-o si la stirea cu CC , acolo unde ziceai ca un 4Motion nu poate avea punte rigida ca doar el are diferential de cuplu si putere. In sfarsit ! Am sa-ti zic eu unde este situat diferentialul in cazul tractiunii 4x4 sau RWD . Cu siguranta cei cu un dram de cultua auto au vazut ca pe sub unele masini, de obicei 4x4, este o punte rigidda , cu diferentialul mare pe mijloc sau intr-o parte. In acest caz, planterele sunt in interiorul acestei punti metalice si in capat au cruci cardanice (in cazul puntilor fata pentru bracare) sau fuzete normale in cazul rotilor spate.
Masini cu punti rigide pe ambele axe:
- jeep cherokee
- wrangler
- Land Rover defender
- Aro IMS
- Mercedes G-Klass
Adica niste modele LOW-COST , cu toate ca Marsadas Batz GE classe este premium, dar si scump pe deasupra.
Masini care au punte rigida doar pe spate (pe fata au independenta):
- Nissan Terrano mk1
- Isuzu Trooper mk.2
- Lada Niva mk3
- Mitsubishi Pajero mk.1
- Aro mk.2
Asadar ia zii ''maiestre'' cum se foloseste puntea rigida cand au tractiune 4x4 ?
Asa arata o punte rigida cu diferential pe mijloc ( cu ar pe foi )
http://www.dezmembrarimasini.ro/media/images/original/punte-spate-completa--cYKi8o.jpg
Dobitocule, ar trebui sa vezi cu adevarat suspensia spate la un grand cherokee. Daca tu gasesti acolo o punte rigida, jur ca am sa te las in pace si am sa recunosc ca esti o somitate in puntzi rigide . Pana atunci......Sao yey onara !
Probabil ai sarit asta. Foarte ''delicat'' limbajul. Altceva mai stii ? Sa zici mersi ca am bagat in seama un descreierat ..... multi vad ca te ocoloesc cu desavarsire.