DESIGN
Noul A4 are un design complet nou și spectaculos. Aspectul generației B9 este cel mai sportiv de până acum pentru un A4, iar caroseria este și cea mai mare oferită până acum de Audi. Inginerii anunță cel mai bun coeficient aerodinamic din clasă, de 0.23 pentru berlină și 0.26 pentru Avant, alături de o reducere semnificativă a masei față de generația precedentă. Diferența de masă este de până la 120 Kg, în funcție de varianta aleasă.
Primul lucru care iese în evidență este grila frontală hexagonală, inspirată din cea a conceptului Prologue. Blocurile optice frontale sunt ascuțite și sunt oferite opțional cu două variante ale sistemului de iluminare cu LED, cea mai scumpă fiind cea cu matrice de LED-uri, care integrează și semnalizatoarele LED Matrix. Blocurile optice frontale au două benzi de LED-uri pentru luminile de zi și poziții (pentru farurile opționale LED Matrix) și una singură pentru variantele standard și LED. Banda superioară joacă și rolul de semnalizator și este completată de LED-urile din oglinzile laterale. Proiectoarele de ceață sunt integrate în partea inferioară a farurilor. În poziția convențională a luminilor de ceață, Audi a montat două radare, oferite opțional, care asigură mai multe funcții de asistență a șoferului.
Capota lui A4 are un design diferit de ce ne-au arătat până acum nemții și este prelungită în lateral peste zonele în care s-ar afla, la o altă mașină, aripile laterale. Zona din jurul geamurilor laterale are un aspect mai clasic, fiind cea mai conservatoare parte a noului A4, în timp ce posteriorul este la fel de modern ca partea frontală. Stopurile LED au o grafică interioară modificată și prezintă o semnătură luminoasă nouă pentru A4.
PLATFORMĂ ȘI CAROSERIE
Audi A4 B9 este construit pe platforma MLB EVO, împrumutată de la frații mai mari, Q7 și A8, și beneficiază de numeroase componente din aluminiu și diferite aliaje pentru a reduce pe cât posibil masa totală. Noua caroserie este mai ușoară cu 15 kilograme față de predecesoare, deși A4 are 4.73 metri lungime, 1.84 metri lățime, 1.42 metri înălțime și un ampatament generos, de 2.82 metri.
Suspensia lui A4 a fost reproiectată, la fel cum este și cazul direcției electromecanice. Începând cu motorizările de 190 CP, A4 B9 are în standard sistemul Audi drive select, cu amortizoare reglabile electric (opțional) și direcție dinamică (opțional). Optimizările aerodinamice ale caroseriei au mers mai departe de partea vizibilă și sunt aplicate și în partea dinspre șosea. Zona de sub compartimentul motor este acoperită complet, după cum este și secțiunea de sub celula pasagerilor, care are metalul ascuns complet pentru a estompa cât mai mult zgomotele exterioare. Brațele suspensiei spate multilink în cinci puncte sunt și ele ascunse, iar bosajele roților au canale de circulație a aerului pentru a ajuta aerodinamica.
MOTORIZĂRI ȘI TRANSMISII
Oferta de transmisii a lui Audi A4 B9 este compusă din unități manuale, S tronic și Tiptronic, toate fiind reproiectate pentru reacții mai bune și pentru un consum mai scăzut de carburant. În standard, A4 are tracțiune față, dar sistemul quattro de tracțiune integrală cu distribuire independentă a cuplului între roți este opțional pentru mai multe motorizări și standard pentru anumite propulsoare. Transmisia S tronic cu două ambreiaje este oferită în premieră și pentru versiunile cu tracțiune față, în locul vechilor Multitronic. Ambele transmisii automate au funcție "freewheeling", ceea ce înseamnă că motorul poate fi decuplat de la roți în mod automat și imperceptibil pentru șofer pentru a reduce consumul de carburant.
La nivel de motorizări, Audi A4 se bucură de o reducere a consumului de carburant de 21% în medie și de o creștere a puterii de 25% față de precedesorul său.
La momentul lansării pe piață, vor fi oferite trei TFSI-uri și patru TDI-uri. Varianta de caroserie Avant (break) a lui A4 va fi disponibilă și într-o versiune g-tron 2.0 TFSI de 170 CP, care poate să funcționeze cu gaz comprimat și cu benzina ecologică e-gas produsă de compania germană.MOTOARE PE BENZINĂ
Varianta entry-level este echipată cu o motorizare 1.4 TFSI de 150 CP, care anunță un consum mixt de 4.9 litri la sută. A doua motorizare pe benzină din ofertă este o unitate 2.0 TFSI de 190 CP, echipat cu o tehnologie de combustie regândită pentru eficiență maximă, de unde și consumul mixt de 4.8 litri la sută. Noua tehnologie de combustie scurtează faza de admisie a ciclului de combustie și a prelungește faza de expansiune pentru eficiență mărită la sarcini parțiale, cel mai comun mod de rulare pentru autoturismele de stradă. Secretul sistemului este închiderea anticipată a supapelor de admisie, ceea ce reduce pierderile de pompare. Nemții au mărit și raportul de compresie al acestei motorizări, de la 9.6:1 la 11.7:1, apropiat de ceea ce găsim la unitățile aspirate natural.
Cei de la Audi spun că motorizarea 2.0 TFSI de 190 CP are nevoie de la fel de puțin carburant ca unitatea 1.4 TFSI în faza de compresie a procesului de combustie. Alte modificări aplicate acestui motor includ creșterea presiunii de injecție la 250 de bari, reproiectarea canalelor de admisie, a camerei de combustie, a pistoanelor și a turbosuflantei. La sarcini mari, motorul deschide supapele de admisie mai târziu decât la un motor convențional.
Vârful gamei de unități TFSI pentru variantele standard ale lui A4 (vor exista și versiuni sportive S4 și RS4, lansate ulterior) dezvoltă 252 CP și este tot un motor 2.0, dar de 252 CP. Acesta promite un consum mixt de 5.7 litri la sută și un timp 0-100 km/h de 5.8 secunde în compania transmisiei S tronic cu șapte trepte și a tracțiunii integrale quattro.
MOTOARE DIESEL
Gama de diesel-uri din oferta A4 include motoare cu patru și cu șase cilindri. Motorizarea diesel entry-level (la momentul lansării) este un 2.0 TDI de 150 CP și 320 Nm. Fratele său de cilindree oferă 190 CP și 400 Nm. Ulterior, Audi va oferi și un 2.0 TDI de 122 CP în gama A4. Noul propulsor 2.0 TDI Euro 6 are frecările interne reduse și un sistem de injecție care operează la presiunea maximă de 2.000 de bari.
Un A4 Sedan 2.0 TDI 150 CP cu transmisie S tronic și tracțiune față are nevoie de 8.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Varianta de 190 CP cu aceeași configurație este cu o secundă mai rapidă până la sută. Ambele motoare 2.0 TDI vor fi oferite în versiuni "ultra", optimizate pentru un consum cât mai redus de carburant. În varianta cu transmisie manuală și tracțiune față, A4 2.0 TDI 150 CP anunță un consum mixt de 3.8 litri la sută și emisii CO2 de 99 grame pe kilometru. Versiunea "ultra" a acestei motorizări reduce consumul mixt la 3.7 litri la sută.
Noul A4 este oferit și cu diesel-uri V6 de 3.0 litri. Vorbim despre două variante, care asigură 218 sau 272 CP. Versiunea de 218 CP a TDI-ului V6 anunță un cuplu maxim de 400 Nm între 1.250 rpm și 3.750 rpm și promite un consum mixt de 4.2 litri la sută pentru versiunea cu tracțiune față, cea mai bună valoare pentru un motor diesel cu șase cilindri din această clasă.
Cel mai puternic diesel din oferta A4 anunță 272 CP și 600 Nm și vine standard cu transmisia Tiptronic cu opt trepte. Cuplul maxim este livrat între 1.500 și 3.000 rpm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este efectuată în 5.3 secunde (Sedan), în timp ce consumul mixt este de 4.9 litri la sută. Varianta Avant a diesel-ului de top al lui A4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde și are un consum mixt NEDC de 5.1 litri la sută.
INTERIOR
Noua generație a lui A4 vine cu cel mai spațios interior oferit vreodată de un model de clasă medie de la Audi. Spațiul pentru cap, umeri și pentru picioare la nivelul locurilor din față a crescut față de predecesor, iar reprezentanții Audi spun că au cele mai bune valori din segment. Ampatamentul mare permite un nivel superior de spațiu și pentru ocupanții locurilor din spate. La nivel estetic, interiorul lui A4 are o arhitectură concentrată pe linii drepte și pe simplitate.
Planșa de bord prezintă o secțiune lungă compusă din fantele de aerisire ale sistemului de climatizare, cum are și Volkswagen Passat, dar la A4 secțiunea este funcțională integral. Nemții au profitat de ocazie și au făcut un sistem de climatizare care să profite de acest aspect și să poată disipa aerul în habitaclu mai ușor, fără să-l sufle cu putere înspre ocupanți.Varianta standard are ceasuri de bord analogice care încadrează un ecran color de cinci inch, dar este oferit și sistemul Virtual Cockpit lansat pe TT, adică un ecran LCD de 12.3 inch. Dacă un client optează pentru sistemul de navigație, acesta vine sub forma unui monitor de șapte inch plasat la jumătatea bordului, nefiind încastrat în bord sau retractabil. Ecranul respectiv nu are comandă tactilă, fiind utilizat prin sistemul MMI și butonul său rotativ (oferit opțional și cu suprafață de comandă tactilă). Calitatea materialelor de la bord a crescut față de generația precedentă, iar comenzile sunt amplasate mai simplu. La bord nu mai sunt folosite becuri convenționale, ci doar LED-uri, iar sistemul opțional de iluminare ambientală are 30 de setări de culoare.
TEHNOLOGIE
Audi a introdus toate tehnologiile sale recente la bordul lui A4. Nemții au mers atât de departe încât oferă tablete proiectate și fabricate in-house pentru ocupanții locurilor din spate. Sistemele de asistență a șoferului au capacitatea să mențină banda de rulare la viteze de până la 65 km/h, iar această funcție, poate urmări coloana din față fără ca șoferul să aibă mâinile pe volan, cât timp mașina are transmisie automată și nu este depășită viteza de 12 km/h (restricție din motive legale). Sistemele de asistență includ și monitorizarea traficului la ieșirea cu spatele din parcări, cu avertizare și frânare automată în cazul unui impact iminent, iar parcarea poate fi făcută automat prin sistemele din dotare (opțional).
A4 are și sistem de comandă vocală capabil să înțeleagă comenzi complexe. De exemplu, asistentul vocal opțional poate să înțeleagă comenzi precum "Unde pot să fac plinul?", "Mi-e foame" sau "Vreau să-l sun pe Alex". Utilizatorului i se pun în față variante de răspuns pentru a comunica mai ușor cu sistemul după ce îi pune prima întrebare. Un sistem de încărcare wireless a telefoanelor mobile poate fi montat în cotiera centrală, iar unitatea multimedia suportă funcția de mirroring cu smartphone-uri.Grafica sistemului multimedia este asigurată de un chip quadcore Tegra 3 de la Nvidia. Noul A4 este oferit și cu sistem head-up Display, care afișează informații relevante pe o suprafață de 20x8 centimetri localizată pe parbriz. Sistemul MMI Navigation include și un hard-disk pentru stocarea fișierelor audio, poate fi comandat cu internet la viteze 4G și există chiar și o aplicație de smartphone dedicată mașinii. Cu aplicația, șoferul poate să-și amintească unde a parcat, să verifice poziția mașinii, dacă ușile sunt încuiate, să afle nivelul de carburant și să comande sistemul de încălzire staționară.
Daca luam in considerare si PREDECESORUL, Audi 80, acesta produce din 1966. Deci oricum ai lua-o, tot nu ies acei 43 de ani.
Nu mai lingeti atat cele 4 cercuri pentru ca deja a devenit gretos!
Focusul se produce de 47 de ani daca ar fi sa folosim logica voastra... sau nu, pentru ca asta nu are cercuri care se intersecteaza, deci predecesorul si succesorul nu sunt legati.
- "tablete proiectate și fabricate in-house".... aha, and my name is Tinkerbell :))
- "capota lui A4 are un design diferit ...este prelungită în lateral peste zonele în care s-ar afla, la o altă mașină, aripile laterale".....pentru inceput puteti incerca o Skoda Superb.
probabil ca modelul arata mai bine in realitate si interesante sunt carenajele din partea inferioara. In concluzie un Audi tipic, lucrurile bune si frumoase fiind in interior. Anul asta Mercedes si chiar BMW nu cred ca au de ce sa-si faca griji.
A4 B8 fara facelift ramane pt mine cel mai frumos model A4.
Ma intreb de ce nu pun motorul 2.0tdi de 240cp ? De ce nu pun atunci si pe Passat V6 3.0TDI, deoarece demult in anii 00, ambele aveau la dispozitie 2.5tdi v6.
din nefericie tocmai a castigat altul milioanele la joker asa a puteti sa va aratati dezinteresul
- cum v-ati gandit ca ar trebui sa arate noul A4?
- exact la fel! Dar sa facem tam tam ca defapt va fi complet diferit ... poate nu se prinde lumea.
- BRILIANT! catre productie!
Personal am un A6....este si normal sa fiu fan Audi....dar sincer...dotarile de pe noul A4 imi depasesc asteptarile....abia astept un test drive....By the way....discutand despre aspectul exterior....nu e rau...nici prea grozav.- pentru asta exista Prologue-...dar masina se conduce din interior fratilor...si asta se anunta cool....sic
daca masini gen seria 3 sau A4 sunt facute la un patron sau un bogatas mai tinerel atuncia nar strica un pic de aventura in design.......is prea boring masinile astea......
Cum sa crezi ca acele aberatii sunt reale?
@masina ... hmm, de vazut pe strada (nu comentez politica Audi de a folosi platforma comuna, componente si alte trebruri de la masinile mai ieftine)
cam plictisitor spatele.
frumoasa la interior, mai putin tableta. O data ca e tableta trista, a doua oara ca iti ocupa si din campul vizual. Nu ai nevoie de ea non-top acolo. Plus ca arata ca dracu'
si totusi, o masina colturoasa dar care per ansmalblu imi place !
nu stiu ce se intampla cu mine
Bravo Automarket... eram chiar inainte de sfarsitul programului si am observat zambetul de sub mustata sefului...
Aceasta clasa ar trebui sa fie animata si de noul XE si de Giulia, sunt singurii competitori europeni care pot pune probleme nemtilor, pe viitor poate si S60 cu-n nou model, in rest cu parere de rau in privinta regelui neincoronat al clasei, Lexus IS, ( sorry ivanoff), chiar si ATS, pentru ele singura piata in care arata ca exista cu adevarat este cea din SUA, dar si acolo se lovesc de concurenta germana, mai ales Cadillac.
Mercedes a crescut enorm spatial interior la ultimul C Class. Multi spun ca aproape nu se mai merita un E Class din punctual asta de vedere. Zilele trecute ma am trecut prin fata unui seria 3 in parcare si pe langa ca masina arata exceptional, m-a frapat spatiul interior. In condittile astea intreb si eu, Audi ar trebui sa ramana la aceleasi dimensiuni?
Un alt lucru care mi-a atras atentia si m-a facut sa zambesc este interiorul. Ca si Radu Vlase, mi se pare ca seamana foarte mult cu BMW. La treaba asta as adauga tableta fixa si mult hulita de la Mercedes si iata ca suntem in buna traditie care ne spune ca Audi este un mixt intre Mercedes si BMW.
Totusi, va mai intreb odata, chiar nu va place tableta aia? :):):) Imi vine sa rad pentru ca mie unul nici nu mi-a placut nici nu mi-a displacut pana cand am vazut-o in realitate, de pe scaunul soferului si am inceput sa-i inteleg rostul. Se pare ca si designerii Audi au trecut prin aceleasi faze. Cu toate astea, desi nu sunt clar un client Audi, imi pare rau pentru ca interioarele lor aveau intr-adevar ceva aparte.
Hai sa-l vedem intai in realitate si dupa aia sa dam cu parul.