Audi A3 Sportback e-tron a devenit în 2014 primul model plug-in hybrid oferit de constructorul de la Ingolstadt, însă acesta a fost eliminat recent din ofertă.
Producătorul german a confirmat că modelul nu mai este disponibil pentru achiziție din cauza faptului că nu respectă noul standard de emisii WLTP, însă acesta va reveni în ofertă după lansarea noii generații, în următoarele 18 luni.
"Vom introduce noi motoare pe parcursul schimbărilor de generații sau a update-urilor pentru modele actuale. Nu este economic să le introducem acum în ciclul de producție", a explicat un purtător de cuvânt al Audi.
În urma acestei decizii, Audi nu mai are niciun model PHEV în oferta actuală. De altfel, o analiză realizată la scurt timp după intrarea în vigoare a standardului WLTP în luna septembrie arată că nouă dintre cele mai vândute 10 modele plug-in hybrid în Europa au fost scoase temporar de la vânzare pentru că nu respectau noile cerințe.
Unele dintre aceste modele nu vor reveni la vânzare decât după lansarea noilor generații, întrucât pentru constructori nu este rentabil din punct de vedere economic să investească bani pentru îmbunătățirea unor motoare care vor fi înlocuite la lansarea actualizărilor în gamă.
Via Autocar
Acest model era destul de scump si .....nu prea bine vandut...
s-ar zice abia le respecta si pe alea vechi....in ce au bagat miliardele alea? in R&D sau in marketing?
Omologarea WLTP NU-i deci vreo nouă normă anti-poluare (fie ea cu sub-sub-standarde gen Euro-6dTEMP), care să necesite adaptări /reproiectări majore ale motoarelor cu combustie internă. Nici măcar vreun filtru de particule-n plus nu cere, fiindcă măsoară exclusiv emisia de CO2 în condiții de rulare reale.
...De unde însă întîrzierile mai tuturor producătorilor? - Simplu:
1. Centrele de evaluare/omologare a CONSUMULUI fiecărui model cu TOATE versiunile lui (că asta reprezintă de fapt emisia de CO2) au fost... și încă mai sînt supra-solicitate de numărul enorm al cererilor.
2. Estimările inițiale ale diferențelor valorilor WLTP / NEDC (de cca. 8%) se dovedesc prea mici, realitatea indicînd +10-12%. D-aici deciziile unor producători europeni de-a tăia irevocabil unele modele/variante din gamă, care le-ar faulta major targetul de emisii medii impus de UE (BMW M3 e doar un exemplu.)
QED: de ce coreo-japii n-au probleme d-astea?
3. Pe de altă parte, la unele (puține) modele/versiuni f. profitabile (v. Porsche, Bentley, Audi etc.) se încearcă și o reducere efectivă a emisiilor de CO2 - implicit a consumului mediu.
Nu însă prin reproiectarea motoarelor, care ar costa sute de milioane, ci prin diverse remapping-uri ale motormanagementului - evident cu consecințe *castratoare* asupra răspunsului la accelerare etc.
Unii comentatori mai răutăcioși sugerează totuși despre renunțările de către VAG la unele modele post-WLTP c-ar fi decizii luate după ce n-au reușit să mișmășească pentru ele oareșce softuri *pricepute*. ;-)
din ce zici tu eu inteleg asa:
1.Reglementarile UE referitoare la emisiile medii pe producator nu s-au schimbat.
2.Diferenta intre NEDC si WLTP este variabila.
3.Asiaticii nu au probleme cu omologarea modelelor odata cu trecerea la WLTP.
Din punctele 1, 2 si 3 reiese ca unii europeni (mai blonzi de felul lor) preparau motoarele special sa treaca de NEDC si nu-i interesa consumul real.
O impresie personala (care necesita unpic de studiu pentru a fi data ca fapt) spune ca asiaticele care aveau consumul mai mare in fisa (decat suratele europene), erau de fapt doar mai apropiate de realitate, lucru confirmat de noul standard WLTP.
Eu sunt un comentator rautacios (mai ales la adresa hotului prins), dar managementul motorului se face de catre un soft, deci incercarea de a reduce consumul emisiile motorului fara schimbari hardware se face din soft. Ilegal devine doar daca softul respectiv incearca sa faca diferenta intre testarea pe banc si functionarea de zi cu zi.
Evident că unii *eco-talibani* obiectează susținând că și CO2 e un poluant și implicit WLTP ar fi o nouă normă anti-poluare, cele 10-12 procente de creștere a consumului mediu echivalînd și cu aceeași creștere pe suta de km a NOx, particule ori monoxid de carbon.
Trecînd peste faptul că și pădurile ar fi poluante-n cazul ăsta (noaptea), cele 8-10-12 procente de creștere a consumului ȘI poluanților de la NEDC la WLTP sînt la majoritatea modelelor *acoperite* din vremurile NEDC + Euro-6-TEMP.
...Fiindcă marja de siguranță luată de constructori era de obicei mai mare de 20% (conform ADAC de ex., care testează emisiile *la sînge*.)
În fine, discuția și mai generalizatoare pe tema încălzirii globale+ efectului de seră e mult mai complicată -- și încă netranșată decisiv de niciuna din taberele pro/contra.
Fiindcă și Golful GTE a fost tăiat din liste. OK, și el și actualul A3 mai au sub un an de viață, așa că-i posibil ca și costurile mari de adaptare la teste cu rulare reală -- și, achtung!, nu cu bateria mereu încărcată ;-) -- să fi dus la decizia nemților.
La orizont se vede clar ca lacrima un singur lucru: EV-ul este calea!