Audi A3 Sportback e-tron, eliminat din gamă: modelul plug-in hybrid nu respectă noile standarde de poluare

de Daniel Popescu
Miercuri, 21.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a eliminat A3 Sportback e-tron din gama de modele ca urmare a faptului că acesta nu respecta noile teste de emisii WLTP. Modelul va reveni în ofertă la lansarea noii generații.

Audi A3 Sportback e-tron a devenit în 2014 primul model plug-in hybrid oferit de constructorul de la Ingolstadt, însă acesta a fost eliminat recent din ofertă.

Producătorul german a confirmat că modelul nu mai este disponibil pentru achiziție din cauza faptului că nu respectă noul standard de emisii WLTP, însă acesta va reveni în ofertă după lansarea noii generații, în următoarele 18 luni.

"Vom introduce noi motoare pe parcursul schimbărilor de generații sau a update-urilor pentru modele actuale. Nu este economic să le introducem acum în ciclul de producție", a explicat un purtător de cuvânt al Audi.

În urma acestei decizii, Audi nu mai are niciun model PHEV în oferta actuală. De altfel, o analiză realizată la scurt timp după intrarea în vigoare a standardului WLTP în luna septembrie arată că nouă dintre cele mai vândute 10 modele plug-in hybrid în Europa au fost scoase temporar de la vânzare pentru că nu respectau noile cerințe.

Unele dintre aceste modele nu vor reveni la vânzare decât după lansarea noilor generații, întrucât pentru constructori nu este rentabil din punct de vedere economic să investească bani pentru îmbunătățirea unor motoare care vor fi înlocuite la lansarea actualizărilor în gamă.

Via Autocar

Comentarii (10)

  • ACE - Craiova
    Oricum autonomia modelului PHEV facelift 2016 era de numai 50 km in ciclul NEDC (cca. 30 km in ciclul WLTP)
    Acest model era destul de scump si .....nu prea bine vandut...
    7 5
  • Antoniu
    Pe mine ma uimesc pe zi ce trece nemtii cat de ramasi in urma sunt cu tehnologiile moderne. S-au concentrat prea mult pe diesel si au uitat sa arunce un ochi si la schimbarile din piata.
    5 2
  • "hybrid care nu respectă noile standarde de poluare"

    s-ar zice abia le respecta si pe alea vechi....in ce au bagat miliardele alea? in R&D sau in marketing?
    8 7
  • Of-of, măi-măi... observ o confuzie totală nu doar în relatările AM, ci-n toată presa auto de pe planeta asta aiurită - pe care aș vrea s-o poată opri careva, ca să cobor. :-)))

    Omologarea WLTP NU-i deci vreo nouă normă anti-poluare (fie ea cu sub-sub-standarde gen Euro-6dTEMP), care să necesite adaptări /reproiectări majore ale motoarelor cu combustie internă. Nici măcar vreun filtru de particule-n plus nu cere, fiindcă măsoară exclusiv emisia de CO2 în condiții de rulare reale.

    ...De unde însă întîrzierile mai tuturor producătorilor? - Simplu:

    1. Centrele de evaluare/omologare a CONSUMULUI fiecărui model cu TOATE versiunile lui (că asta reprezintă de fapt emisia de CO2) au fost... și încă mai sînt supra-solicitate de numărul enorm al cererilor.

    2. Estimările inițiale ale diferențelor valorilor WLTP / NEDC (de cca. 8%) se dovedesc prea mici, realitatea indicînd +10-12%. D-aici deciziile unor producători europeni de-a tăia irevocabil unele modele/variante din gamă, care le-ar faulta major targetul de emisii medii impus de UE (BMW M3 e doar un exemplu.)
    QED: de ce coreo-japii n-au probleme d-astea?

    3. Pe de altă parte, la unele (puține) modele/versiuni f. profitabile (v. Porsche, Bentley, Audi etc.) se încearcă și o reducere efectivă a emisiilor de CO2 - implicit a consumului mediu.
    Nu însă prin reproiectarea motoarelor, care ar costa sute de milioane, ci prin diverse remapping-uri ale motormanagementului - evident cu consecințe *castratoare* asupra răspunsului la accelerare etc.
    11 9
  • PS strict ontopic: A3 e-Tron este (sau a fost) o mașină f. fiabilă - nu i s-a ars nici măcar un bec într-un test de 100.000 km - și s-a vîndut bine-n Vest. Clar că-n raport cu cifrele nișei respective.

    Unii comentatori mai răutăcioși sugerează totuși despre renunțările de către VAG la unele modele post-WLTP c-ar fi decizii luate după ce n-au reușit să mișmășească pentru ele oareșce softuri *pricepute*. ;-)
    8 10
  • @Kiro
    din ce zici tu eu inteleg asa:
    1.Reglementarile UE referitoare la emisiile medii pe producator nu s-au schimbat.
    2.Diferenta intre NEDC si WLTP este variabila.
    3.Asiaticii nu au probleme cu omologarea modelelor odata cu trecerea la WLTP.

    Din punctele 1, 2 si 3 reiese ca unii europeni (mai blonzi de felul lor) preparau motoarele special sa treaca de NEDC si nu-i interesa consumul real.
    O impresie personala (care necesita unpic de studiu pentru a fi data ca fapt) spune ca asiaticele care aveau consumul mai mare in fisa (decat suratele europene), erau de fapt doar mai apropiate de realitate, lucru confirmat de noul standard WLTP.

    Eu sunt un comentator rautacios (mai ales la adresa hotului prins), dar managementul motorului se face de catre un soft, deci incercarea de a reduce consumul emisiile motorului fara schimbari hardware se face din soft. Ilegal devine doar daca softul respectiv incearca sa faca diferenta intre testarea pe banc si functionarea de zi cu zi.
    2 3
  • @Green_Alex: Deducții corecte.
    Evident că unii *eco-talibani* obiectează susținând că și CO2 e un poluant și implicit WLTP ar fi o nouă normă anti-poluare, cele 10-12 procente de creștere a consumului mediu echivalînd și cu aceeași creștere pe suta de km a NOx, particule ori monoxid de carbon.

    Trecînd peste faptul că și pădurile ar fi poluante-n cazul ăsta (noaptea), cele 8-10-12 procente de creștere a consumului ȘI poluanților de la NEDC la WLTP sînt la majoritatea modelelor *acoperite* din vremurile NEDC + Euro-6-TEMP.
    ...Fiindcă marja de siguranță luată de constructori era de obicei mai mare de 20% (conform ADAC de ex., care testează emisiile *la sînge*.)

    În fine, discuția și mai generalizatoare pe tema încălzirii globale+ efectului de seră e mult mai complicată -- și încă netranșată decisiv de niciuna din taberele pro/contra.
    3 6
  • PS (deși nimeni n-o să mai citească probabil completarea): Faptul că Prius IV PHEV a trecut normele WLTP (cu 28 g CO2/km față de 22 înainte) mă face să cred că hibrizii plug-in VAG aveau ceva *pe conștiință* :-) la testele anterioare pe banc NEDC.

    Fiindcă și Golful GTE a fost tăiat din liste. OK, și el și actualul A3 mai au sub un an de viață, așa că-i posibil ca și costurile mari de adaptare la teste cu rulare reală -- și, achtung!, nu cu bateria mereu încărcată ;-) -- să fi dus la decizia nemților.
    2 4
  • completand, ai revenit pe ...carosabil
    1 2
  • Oameni buni, lasati prostiile cu Diesel, Otto si alte corcituri.
    La orizont se vede clar ca lacrima un singur lucru: EV-ul este calea!
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru