alonul Auto de la New York a debutat în forţă, cu o listă lungă de premiere. Printre cele mai importante şi pentru publicul din Europa s-a numărat noul Audi A3 Sedan, cea de-a treia declinare de caroserie a modelului compact din Ingolstadt.
Bazată pe platforma şi arhitectura lui A3, varianta sedan măsoară 4.46 metri lungime, 1.80 metri lăţime (cu 11 mm mai lată decât A3 Sportback) şi 1.42 metri înălţime (cu 9 mm mai jos decât A3 Sportback). Ampatamentul măsoară şi el 2.64 metri, garantând suficient spaţiu pentru 5 pasageri.
Sedan cu linie de coupe
Aşa cum anticipam, designul general încearcă să combine clasicitatea unui model în trei volume cu linia fluidă a unui coupe, reuşind astfel să se poziţioneze şi ca un potenţial rival estetic al lui Mercedes CLA.
Interiorul nu se desparte de liniile clasice şi simple adoptate de A3 Sportback. În centrul bordului tronează, cum era şi normal, un ecran de 7 inch de înaltă rezoluţie, care serveşte drept interfaţă vizuală pentru sistemul multimedia Audi MMI, echipat cu o memorie de 64 Gb, unitate DVD, numeroase elemente de conectare auxiliară şi recunoaştere vocală.Motorizări pe benzină
Pentru piaţa din Europa, noul Audi A3 sedan va fi disponibil alături de trei motorizări. Prima este TFSI-ul de 1.4 litri, cu sistem de dezactivare al cilindrilor. Unitatea oferă 140 de cai putere şi 250 de Nm, suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.4 secunde şi o viteză maximă de 217 km/h. Consumul rămâne şi el scăzut, atingând în ciclu mediu o valoare ideală de 4.7 litri/100/km. Emisiile se opresc la numai 109 g/km.
Cea de-a doua motorizare va fi TFSI-ul de 180 de cai putere şi 320 de Nm. Cu o economie de carburant de 5.6 litri şi emisii de 129 g/km, motorul poate garanta totodată şi un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.3 secunde, cu o viteză maximă de 235 km/h.
O singură motorizare diesel
Cea mai economică opţiune din gama noului A3 sedan va fi însă, fără îndoială, TDI-ul de 2.0 litri şi 150 de cai putere, gata să livreze 320 de Nm, dar şi un consum mediu de numai 4.1 litri/100 km, cu emisii de 107 g/km. Chiar şi aşa, dieselul oferă performanţe bune, cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.7 secunde şi o viteză maximă de 220 km/h.
Alături de cele trei motorizări, Audi va alătura fie o transmisie manuală, fie una automată S-tronic cu şapte viteze.
trei volume, cea echipată cu motorul 1.4 TFSI, pleacă de la 25.000 de euro pe piaţa din Germania.
Deşi a fost dezvăluit la Salonul de la New York, noul Audi A3 Sedan are şi preţuri pentru piaţa din Europa. Mai exact, versiunea de bază a modelului în
economia asta este la 100km???? :))))))))
Despre pretul de pornire: eu apreciez ca este foarte bun pt ceea ce se ofera.
Si pretul pare ok la prima vedere, e cu 5 mii mai ieftin decat CLA, iar un golf cu acelasi motor e doar cu vreo 2 mii mai ieftin decat A3 sedan.
se vede ca Audi urmeaza filozofia marcii VW.......
Dupa aproape 20 de ani de cand urmaresc industria auto, nu am mai intalnit la nicio marca atata lipsa de imaginatie in designul modelelor. Toate arata intre ele foarte asemanator...bine ca au gabaritul diferit, ca altfel nu le-ai putea diferentia pe strada.
Ma asteptam la mai mult de la o marca PREMIUM. Pacat, ca tehnologie au, dar designerii sunt lenesi.