Finalişti WCOTY: premiul cel mare este disputat de Audi, BMW şi Mazda
La categoria "World Luxury Car", Mercedes-Benz S-Klasse a surclasat modelele Bentley Flying Spur şi Range Rover Sport. În cadrul "World Performance Car", lupta pentru titlul cel mare s-a dat între Chevrolet Corvette Stingray, Ferrari 458 Speciale şi Porsche 911 GT3, al treilea model din listă fiind nominalizat drept câştigător. Pentru distincţia "World Green Car" s-au luptat Audi A3 Sportback g-tron, BMW i3 şi Volkswagen XL1, titlu fiind câştigat de modelul din Munchen. Tot acesta a câştigat şi "World Car Design of the Year", în faţa lui Mazda3 şi Mercedes-Benz C-Klasse.
Cei de la Audi au câştigat şi prima ediţie a "World Car of the Year", derulată în 2004, cu modelul A6 de la vremea respectivă. Premiile "World Car of the Year" sunt acordate de un comitet independent, care nu este afiliat niciunei entităţi comerciale, întreaga organizaţie fiind non-profit.
Totul a început în 2003, având rolul de a reflecta condiţiile pieţei auto globale şi de a recunoaşte şi premia excelenţa în industria auto. Ediţia 2014 a distincţiilor "World Car of the Year" a avut un juriu format din 69 de jurnalişti, care au reprezentat 22 de ţări. Fiecare membru al juriului a fost ales în baza experienţei sale, influenţei şi credibilităţii sale.CANDIDAŢII WORLD CAR OF THE YEAR 2014 | ||
World Car of the Year | World Luxury Car | World Performance Car |
Audi A3 |
Bentley Flying Spur | Alfa Romeo 4C |
BMW Seria 4 | BMW X5 | Audi RS6 Avant |
BMW i3 | Cadillac ELR | BMW M6 Gran Coupe |
Cadillac CTS | Cadillac Escalade | Chevrolet Corvette Stingray |
Citroen C4 Picasso | Maserati Ghibli | Ferrari 458 Speciale |
Ford Mondeo/Fusion | Maserati Quattroporte | Ford Fiesta ST |
Infiniti Q50 | Mercedes-Benz S-Klasse | Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster |
Jeep Cherokee | Porsche Macan | Mercedes-Benz A45 AMG/CLA 45 AMG |
Lexus IS | Range Rover Sport | Porsche 911 GT3 |
Mazda3 | Rolls-Royce Wraith | Porsche 911 Turbo |
Peugeot 308 | Volkswagen Golf GTI | |
Skoda Octavia | ||
World Car Design | World Green Car | |
BMW i3 | Audi A3 Sportback e-tron | |
Cadillac CTS | BMW i3 | |
Citroen C4 Picasso | Honda Accord | |
Mazda3 | Mitsubishi Outlander PHEV | |
Lexus IS | Volkswagen XL1 | |
Mercedes-Benz C-Klasse | ||
Volkswagen XL1 |
Via WCOTY
A se remarca faptul ca toate premiile au ajuns in Germania, doua la VAG.
Felicitari si celorlalti, pentru ca nu este usor sa te califici la acest concurs. Iar faptul ca reusesti acest lucru arata ca totusi masina ta poate fi considerata un exemplu.
uita-te la scandalul VW cand ADAC a măsluit rezultatele lui VW Golf la titlul „Maşina anului în Germania”. s-a prezentat chiar pe automarket.
In alta ordine de idei, masina arata ca un frigider.
te lauzi cu un compromis? lol
Dar depinde si ce intelege capul tau prin compromis, una e sa faci compromisuri la o masina low cost, si alta e sa faci la o compacta premium. Stai linistit, nu ma astept sa intelegi ce vreau sa spun, asa cum nu ai inteles niciodata.
TU nu intelegi mai mult decat vezi; tocmai e mai de kkt sa faci compromisuri la o masina compacta "premium" de pe care iei 50k euro de la clienti care nu vad uratenia masinii si alta e sa faci compromis la o masina low-cost, de la care oricum te astepti sa aiba "bube"
nu ma doare deloc. chiar nu mi-as lua a3, nici la pret de skoda rapid. oricum arata la fel de uart.
In rpimul rand toate masinile au un anumit design care NU este intamplator. Faptul ca tie nu-ti place sau nu il intelegi... mare lucru! Lasa ca le place la restul care conteaza mult mai mult decat tine. Si un A3 e drept ca ajunge si la 50000 de euro, insa porneste de la vreo 20000 si este cu 2-3000 de euro mai ieftin fata de Clasa A sau Seria 1. Asta ar fi un avantaj.
Plus ca toata lumea care a condus si testat aceasta masina, fie ca a fost din Romania, America sau Australia, a fost de acord ca aceasta masina se ridica la nivelul concurentei premium pe care in unele cazuri o si depaseste. Dar ca sa intelegi lucrurile astea iti recomand in primul rand un drive test si apoi sa te uiti si la ce ofera concurenta, la ce bani si sa tragi niste concluzii obiective.
Uite ce spune "gasca" lui Mircea Mester:
http://www.automarket.ro/test-drive/audi-a3-14-tfsi-140-cp-45162.html
Uite ce spun englezii:
http://www.whatcar.com/car-reviews/audi/a3-hatchback/summary/25976-5
Uite ce spun americanii:
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1403_2015_audi_a3_20t_quattro_first_test/
Dar bine, daca tu compar masina asta cu Skoda Rapid... nu cred ca te vei interesat catusi de putin care e treaba cu A3. Faptul ca a castigat acest premiu ar trebui sa te puna putin pe ganduri sa analizezi problema asta. Ca asa poate si un scolar de clasa a IV-a, "pasionat de masini" sa spuna ca A3 este o masina urata si de kkt. De ce? Nu conteaza. Nu citim, nu testam, nu ne interesam ca oricum stim noi.
si poti sa vii cu articole de unde vrei; si jurnalistii sunt subiectivi; asa ca lasa-ma;
da, eu nu contez, dar nici tu fiindca nun cred ca-ti permiti nici tu a3 nou.
in plus nu contam niciunul fiindca mai nou masinile sunt facute de economisti si sunt cumparate ca sa arati ca ai bani.
mie nu-mi place cum arata si gata; nu ma intereseaza daca tie iti place hidosenia asta.
Numai ei stiu calea!
Sa nu mai spunem ca Porsche a tratat problema f superficial si a acordat doar 1 an in plus de garantie la toti posesorii. Asta dupa ce i-a privat de masini ..aproape 1 an :)
F buna remarca; o masina care i-a foc e cea mai buna;
asta da de gandit si asupra hotararii de a alege a3.
In afara de chiar marele castigator restul premiantilor mi se pare ca si-au binemeritat coronitele. Cat despre A3.... vizual numai imi place ca vechea versiune iar partea tehnica....e imbracata la "tol festiv" si scoti banutu' doar pentru un badge supraevaluat. Decat un compromis scump mai bine originalul...
Si eu calc din ce in ce mai rar pe aici. Nu mai am motive, nu mai prezinta interes. Vina este doar a redactiei AM, care pe mine m-a dezamagit, ca s-o spun pe-a dreapta. Pe langa faptul ca articolele sunt pline de termeni preluati din engleza fara nicio jena, ("romgleza" - care pe mine unul ma calca pe nervi de n-am cuvinte....), mult promisele masuri pentru asanarea forumului lipsesc in continuare. Si asta dupa ce in primele zile din an ni se spunea ca totul e pregatit si dupa "marea surpriza" cu cardul automarket ...gata, se rezolva. Au trecut cate luni de atunci? Doar 4 si ceva, nu? Avem asadar in continuare comentarii si atacuri de genul celor de mai sus, balarii, dude, frustrari, invidie, impresii si bashini. Oricine, indiferent de nivelul de cultura sau informatie, poate sa debiteze orice, ca de obicei.
Ok, A3 nu o fi un monument al designului, dar, asa cum a spus si @LauCalin, premiul se acorda in urma unor evaluari generale, care cauta cel mai bun compromis. Da, compromis, dar in sensul pe care l-a spus @Lau. Nu bube care se compenseaza cu lucruri bune, ci un amalgam de lucruri bune cu foarte bune. Nici eu nu cred ca mi-as lua A3, dar nu inseamna ca nu-l apreciez in masura in care merita.
In fine, urez tuturor prietenilor pe care i-am cunoscut aici pe AM un Paste fericit ! Stiu ca majoritatea dintre voi stiti engleza sau germana, asa ca poate vom mai schimba idei si pe alte plaiuri virtuale, straine, dar mai respirabile.
Celor de la Automarket le multumesc ca mi-au oferit spatiul necesar sa ma manifest si ii rog sa nu-mi stearga comentariul.
Si acum sa revenim. Acest design hulit sau apreciat isi are rolul lui. Este un design care fie iti place, fie nu. Pana la urma vorbim de ceva subiectiv pe care fiecare il intelege cum vrea, cum poate si cum crede. Niciodata nu m-a dat pe spate designul lui Audi si consider ca cele mai frumoase masini, dintre marcile nemtesti, sunt la Mercedes.
Audi ca politica este gandit sa fie un COMPROMIS intre BMW si Mercedes, poate chiar si in privinta designului. BMW are in general un design mai masculin as spune, mai dur, uneori poate si usor vulgar. Poate veti rade, insa uneori este gandit si intentionat asa. Pai cum sa aiba si cocalarii cu bani o masina care nu impune respect... uneori fie el si fortat? In timp ce designul unui Mercedes inspira eleganta, rafinament, lux, clasa... care poate fi adaptat la vulgar pana la urma, cum e si cazul lui Audi. Si in opinia mea un Mercedes adevarat trebuie sa fie argintiu, asa cum un Jaguar trebuie sa fie verde iar un Ferrari, rosu. Stiti voi in cazul lui Mercedes cu acele "silver arrows" din istorie. Ei bine, chiar si in privinta designului, Audi incearca sa fie intre "duritatea" lui BMW cu acele linii drepte, aspectul de serios si macho si intre eleganta lui Mercedes cu acele aspecte de design mai "moi", mai "fluide", mai "linistite".
Revenin la compactele premium, cine a avut de-a face cu un Seria 1 nu a putut sa nu remarce senzatia de sportivitate, suspensia rigida, tinuta de drum mai sportiva, unica in clasa compacta premium... defapt senzatia de sportivitate pe care o emana aceasta compacta. Asa cum un Clasa A este gandit mai mult spre o calatorie linistita si foarte confortabila, intr-o atmosfera mai luxoasa. Clasa A eu o vad ca se apropie mai mult de zicala "grabeste-te incet". Iar Clasei A ii lipseste acel sentiment sportiv pe care ti-l ofera Seria 1. Ei bine, Audi A3 vrea sa le impace pe amandoua: sportivitatea si dinamica Seriei 1 cu confortul si senzatia de calitate, si rafinament dat de Clasa A. Evident ca nu ai cum sa le reusesti perfect, insa ai un COMPROMIS intre acestea (aproape) perfect. Audi a reusit foarte bine sa le impace pe toate, nu perfect! Acum s-a facut lumina despre ce fel de compromis vorbesc? Defapt cam asta isi doreste Audi in general. Acum ca nu le reuseste chiat tot timpul asta e alta discutie.
Sper ca s-a inteles la ce anume ma refer. Nu sunt fan Audi, nu am fost niciodata, dintre marcile premium am spus-o si o mai spun ca imi place Volvo . Am testat Audi A3, am si analizat aceasta masina cat si concurenta, va recomand si voua sa faceti la fel si am ajuns la concluzia ca Audi a muncit foarte mult la A3 si cu foarte mare atentie. La 26-27000 de euro iti iei o compacta premium buna, cu motor mai performant si dotari mai bune fata de Seria 1 si Clasa A. Iar calitativ nu se face de ras. Trebuie numai sa stii sa analizezi niste lucruri si altfel le vei vedea.
Sa nu fim rautaciosi si sa recunoastem cand si altii fac si lucruri bune, nu doar macile noastre preferate.
eu nu m-am plans de tehnologie, dimpotriva, apreciez partea tehnica dar aspectul... e mai naspa decat generatia anterioara.
si partea de jos a consolei centrale parca e neterminata, cu spatiul ala gol si bricheta aia care arata ca un dop.
cat despre alfele enumerate de tine nu-mi place niciuna, mai ales 8c.
cat despre design nemuritor... o aberatie de marketing;
sa nu oboseasca, da, dar nu designul, ci creierul obosit al cumparatorului. faptul ca are cineva bani nu inseamna ca e si destept.
cei cu bani si destepti vor alege un design trecator fiindca stiu ca au bani si mai pot sa faca bani si sa-si mai cumpere si alte masini,
pe intelesul tau, acest individ cand a plecat de la Alfa Romeo, a plecat de la o companie care avea o altfel de abordare a designului. Audi nu isi doreste un design sportiv si emotionant in acelasi timp, asa cum este la Alfa. Pentru asta VAG are Seat. Daca insa le iese treaba asta cu Seat, e alta discutie.
Felicitari europenilor!!! Au luat tot ce s-a putut anul asta, pe buna dreptate :)
Poate daca Mazda 3 era cosmarul meu nu recomandam la doua persoane masina asta in loc de Golf si Astra. Ca sa vezi, si-au luat Mazda 3 si sunt foarte multumiti de ele. Si acum pup in teava de esapament pe cei de la Mazda, ha?. :)))
Asta e, traim intr-o tara in care TOATA lumea se pricepe la masini... cu tine in frunte as spune. Tu te pricepi la Mazda... industria auto nu se rezuma doar la ce iti place tie si spre surprinderea ta nu doar marcile tale preferate stiu sa faca masini.
Apropo, oare cata spaga "o fi dat" Audi ca sa castige premiul asta? ;)
2. Sa intelegem ca toata presa auto pupa masinile in teava de esapament cand spun ca este o masina buna, asa cum am spus de 308 si Mazda 3 si automat in capul tau s-a facut din nou ceata. Amice, toate masinile isi au rolul si locul lor pe piata si fiecare se adreseaza unui anumit public. of, of, e greu pentru tine sa intelegi asa ceva.
3. ma confunzi. eu nu am spus de reteaua service a lui peugeot nimic.
4. mai iesi si tu din casa, nu mai ramane setat pe trecut. mai ales pe postarile de pe acest site tot mai slab.
argumente de tip "omul alb" "suntem europeni" nu cred ca isi au rostul intr-o discutie despre masini. Ar fi dureros sa ne categorisim preferintele pe baze rasiste....
mai ciudat este ca aceasta invazie" este cu "acordul" nostru al cumparatorului de creioane, tzoale electronica, etc. Cumva tu iti exprimi nemultumirea prin achizitia de PC made in china, mananci orez made in china si propovaduiesti originara suprematie a "omului alb". Imi vine sa vomit.
Ti-am spus ca ma confunzi si dupa ce ca bati campii garv cand vine vorba de masini, demonstrezi ca bati campii si in alte privinte. Si mai si semnalizezi. Bun, hai ca esti expert in ale masinilor. Stii tu totul si defapt nu intelegi nimic. Poftim inca o data dovada. La dracu'! Oare a cata dovada este asta?
PS: cu celelalte 3 puncte ce ai de gand sa faci? :))