Audi este în centrul celui mai nou scandal legat de normele de poluare, iar ramificaţiile acestuia s-ar putea extinde până la autorităţile germane.
Nemulţumită că unele state europene nu au penalizat în niciun fel Grupul Volkswagen pentru scandalul Dieselgate, Comisia Europeană a decis să efectueze pe cont propriu o serie de teste, iar unul dintre primele modele pe listă a fost Audi A3 facelift, lansat în luna aprilie a acestui an.
Testele au avut loc la centrul de cercetare JRC al Comisiei Europene în luna august şi au evidenţiat că un Audi A3 cu motor TDI de 2.0 litri a emis 163 mg de NOx pe kilometru, dublu față de limita legală de 80 mg pe kilometru. Pe de altă parte, emisiile au fost de 140 mg NOx pe kilometru atunci când testele au avut loc la o temperatură a motorului de 10 grade Celsius şi au coborât sub limita de 80 mg NOx pe kilometri când motorul era rece.
Astfel de variaţii de emisii în funcţie de temperatura motorului nu sunt normale şi ar putea indica utilizarea unor dispozitive pentru trucarea testelor.
Rezultatele au fost dezvăluite de agenţia de presă Reuters, iar Comisia Europeană s-a rezumat să anunţe că acestea au un caracter preliminar.
"Dacă rezultatele testelor vor ridica suspiciuni, cum ar fi instalarea unor dispozitive ilegale, acestea vor fi transmite autorităţilor relevante", spun oficialii Comisiei Europene. Presa germană merge însă şi mai departe cu speculaţiile. Publicaţia Suddeutsche Zeitung (SZ) consideră că rezultatele testelor realizate de Comisia Europeană sugerează că Audi A3 facelift putea primi omologare din partea Autorităţii de Transport din Germania (KBA) doar dacă aceasta din urmă a omis efectuarea unor teste cruciale cu scopul de a manipula testele.Oficialii KBA nu au comentat informaţiile, în timp ce Audi susţine că respectă toate normele legale în vigoare.
"Nu avem informaţii despre aceste teste. Prin urmare, nu putem comenta. Totuşi, trebuie menţionat că diferite măsurători ale altor instituţii de testare au demonstrat că motorul TDI de 2.0 litri de pe A3 respectă limitele legale ale standardului Euro 6", precizează Audi într-un comunicat de presă.Cu numai o lună în urmă, KBA a anunţat o investigaţie separată pentru a afla dacă Audi a instalat dispozitive care să identifice dacă maşina este supusă testelor de consum sau de emisii, iar ulterior analiza a fost extinsă şi în cazul celor de la Porsche.
Via Automotive News, Autocar
Decât?!