După ce a dezvăluit primul său SUV de performanţă în cursul zilei de ieri, Audi continuă astăzi seria premierelor pentru Salonul Auto de la Geneva cu primul său compact hibrid alimentat la priză.
Noul Audi A3 e-tron marchează un moment istoric pentru constructorul german, care plusează la capitolul inovaţie cu un ansamblu de propulsie ce ar putea să-şi câştige numeroşi adepţi pe Bătrânul Continent.
La standul producătorului cu ”patru inele” unul dintre staruri va fi şi prima materializare a titulaturii e-tron, dedicată modelelor electrice şi hibride. Pentru a merita acest indicativ, A3 e-tron beneficiază de un tren de propulsie hibrid compus dintr-un motor pe benzină de 1.4 litri TFSI şi unul electric.
cai putere pentru un hibrid plug-in
204Unitatea convenţională cu patru cilindri dezvoltă 150 de cai putere şi este ajutată de un motor electric capabil de 75 kW, adică echivalentul a 100 de cai. Unitatea cu zero emisii este poziţionată în cutia automată e-S-tronic, proaspăt dezvoltată, cu şase rapoarte în dotare.
Puterea combinată a sistemului hibrid ajunge la 204 cai putere, în vreme ce cuplul motor se opreşte la 350 Nm. Acesta din urmă se resimte diferenţiat: momentul motor oferit de unitatea electrică se resimte între 0 şi 2000 de rotaţii, iar cel al unităţii convenţionale între 1750 şi 4000 de rotaţii.
Consum de 1.5 litri/100 km
Cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h realizată în 7.6 secunde şi o viteză maximă ce se opreşte la 222 km/h, A3 e-tron nu face compromisuri la capitolul performanţă şi îşi păstrează statutul de model premium.
Adevăratele performanţe apar însă când ne uităm în fişa de eficienţă a maşinii. Potrivit calculelor făcute de organismele europene de măsurători, Audi A3 e-tron poate consuma doar 1.5 litri/100 de km, în vreme ce emisiile se opresc la 35 g/km. Asta pentru că modul electric pur poate asigura o autonomie de 50 de kilometri şi o viteză maximă de 130 km/h.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Aceeasi gluma rasuflata din capitolul E-tron...
Sunt jenanti baietii de la Audi!
Dupa ce de 10 ani ne tot aburesc cu supercar-ul lor de 16.000 Nm R8 E-Tron care mai ieri au anuntat ca o lasa moarta si ca nu va vedea lumina zilei, acum iarasi ne "uimesc" cu acest extraordinar Golf, pardon A3 e-tron...
Pe bune acum, mai crede cineva?
Cred ca nici redactia dar ce sa faci, dc vine de la VAG, trebuie sa scri numai de bine...
Astept noul A3 sedan care va fi o compacta formidabila.
Orice om de bun simt, daca face o comparatie cu taiota prius, o sa-si dea seama ca Audi este in fata la orice capitol vor ei. Design, autonomie in mod electric, media la consum, eleganta, lux, prestanta, orice.
Ce e asa de speriat la autonomia de 50 km? Vorbim de un automobil hibrid, nu full electric. taiota prius se "mandreste" in 2013 cu 18 km in modul electric. Asta nu vi se pare anormal? Si va bateti cu pumnul in piept cu tehnologia orezului. :)
Omule,trezeste-te din visele tale umede, masina asta nu exista!!!