- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Modele noi
Ultimele stiri din Modele noi
-
Kia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. (22.11)
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Audi A1 porneşte de la 16.500 de euro în România
Plus ca, daca chiar vreau un supermini la moda si cu care sa ma distrez la maxim, mai bine iau un Mini Cooper.
Nu poti compara Audi A1 cu Fiat 500, sunt in clase diferite. Plus ca si Fiat 500 ii foarte scump pentru clasa sa si nu merita sa dai atatia bani pe un Fiat in care stai ca in cotet, sa fim seriosi totusi.
Dobitocii dracu cu preturile lor nesimtite
Mai corect ar fi dobitoc cineva care da banii pe ceva care nu face .
In cazul de fata acest A1 ca si Mini Cooper nu prea se adreseaza pietei din Romania unde cu banii astia iti iei un Duster si un Sandero pentru cei interesati .
Smart cand s-a lansat avea cam acelasi pret si asta nu l-a impiedicat sa fie vandut binsior .
Deci ? Cand ti se pare ceva nesimtit de scump inseamna ca nu iti este destinat , nu esti in targetul acelui produs etc ...
audi a1= masina cadou pentru amanta
punct.
Am vazut femei in s65amg cl63 amg ferrari 599 si multe alte masini "barbatesti" si barbati in mini , fiat500, EOS, e.t.c intelegi ideea.
Mie unu chiar nu mi ar fi rusine in asa masina !
- un JAZZ
- un civic 3 usi / 5 usi / sedan / hybrid
- accord 2.0 sedan
- insight
off............... foarte SCUMPA SIGLA cu 4 cerculete !
@vortex66 te agiti aiurea. Un Ford Fiesta (vad ca la avatar ai unul) costa in varianta Ghia (dotari similare cu ce vine Audi ) si motor 1.25 de 82cp (din nou similar) costa 13.700E cu TVA inclus. Discutam despre o diferenta de 2800E in conditiile in care cumperi o masina superioara calitativ - premium, mai performanta si cu o imagine de marca mai buna. Deci? Si Nokia si Alcatel sunt producatori de telefoane mobile; de ce scoti mai multi bani din buzunar pt un Nokia?
P.S.: Si nu uitati ca discutam despre o masina noua. Pt cine o vrea mai ieftina sa astepte cativa ani ca sa o ia din Germania :D
Nu ii cea mai vanduta masina in Europa anul acesta degeaba, si nici n-o trebuit sa dau 22000 euro pe ea :)
in golf ai tot ce vrei spatiu confort fiafilitate si altele.......
2.Daca ati observat o chestie interesanta.......concernul VW imparte intre membrii lui mai multe platforme, Audi este mereu cu un pas inainte la design si confort interior, iar VW se vrea a fi la cel mai bun randament pret-calitate-performanta, adica cu un pas in urma Audi la design si calitate interior.
Totusi, domnii mei smecheri nemtzotei de la grupul Porsche, voi cam sunteti nesatui si la masini si la preturi. Mai concret, daca vreau sa ma imbrac popular, ma duc la un Carrefour si caut pe alese. Dar daca vreau sa fiu brici, imbracat de firma, nu merge sa am costum complet Gucci, dar in picioare am sosete no name si pantofi "de lac de la minimarketul de cartier". Nu merge tata. Pentru ce mama dracu va dau eu 17000 euro??? Pt o masina care imparte aceeasi platforma cu un banal VW Polo???..........nu mersi. Vreau exclusivitate baietii. Putin imi pasa mie de globalizare si de tentativa voastra de reducere a costurilor "inter brands"
Ce mama dracu......platesc bani grei.....vreau sa am lux si exclusivitate. Nu-mi plac ciorile vopsite pe post de papagali pe garduri. Sa le pastrati voi in muzeul vostru VW. Fara suparare.
Plus ca la noi multi vor prefera sa dea banii acestia pe un A3, A4 sau A6 second, daca se vrea neaparat un Audi. Ca sa nu mai spun de oferta bogata din clasa compacta care se situeaza in pretul unui A1.
Personal cred ca Mini ramane cel mai distractiv de condus, chiar daca multi si-ar dori de la acest model un aspect nou. MiTo pare cel mai aspectuos ( parerea mea ) asa ca A1 nu prea are un loc clar la noi, deocamdata. Pe scurt, A1 mi se pare prea mic, prea scump si prea cu stopuri care nu merg pe un supermini, stopuri care seamana cam mult cu cele de pe Q5. Poate A1 va deveni la noi o masina de fite, pentru anumite personaje care vor neaparat sa fie vazute intr-un Audi sau care sunt obisnuite sa primeasca diferite ''atentii''. Chiar nu vad locul unui astfel de model pe piata noastra, in conditiile economice actuale si la pretul cerut.
O masina premium nu este neaparat practica. Pretul justificat este in alta parte. Gandeste-te ca, de exemplu, inca din versiunea de baza are motor TFSI, adica unele dintre cele mai bune (si scumpe) motoare supraalimenate de pe piata (la cilindreea lui).
Deci cel putin in opinia mea, masina asta are un pret justificat.
@Marius: hai sa-ti spun in mare unde e diferenta intre un VW si un Audi. In primul rand e vorba de calitate si cand spun calitate ma refer de la calitatea materialelor (inclusiv plasticul de sub bord, mocheta, capitonaj... adica zone pe care nu le vezi sau le dai prea putina importnata), pana la cum e conceputa (construita) masina. A4 de ex. are tabla mai groasa decat Passat. Inclusiv materiarelele din care sunt concepute piesele sunt diferite, chit ca TDI scrie si pe VW si pe Audi. Cum se face atunci ca masinile Audi au mai putine probleme tehnice decat VW, daca au aceasi tehnica?!
Iar in cazul asta:
"Ce mama dracu......platesc bani grei.....vreau sa am lux si exclusivitate."
Iti recomand un Morgan. ;)
Mai baiatule, stim ca nu exista lucru ieftin si bun. In capitalism exista o vorba "iti ofer o anumita calitate la un anumit pret". Si mai exista o vorba a dracului de interesanta "prost e cel care da, nu cel care cere".
Asadar, eu nu stau sa fac apologia teoriei batului de chibrit, daca Audi A1 are sau nu un pret ok. Nu-i vait eu pe astia. Totusi, 17000 euro este o suma mare de bani. Ori in anul de gratie 2010, cand banul este la mare pret iar carburantii costa cat un vin bun la un restaurant...........sa vii cu o "gaoace de fitze cool" imi pare curata nebunie. Totusi, vedeti voi de ce occidentalul este om pragmatic?........este criza - isi cumpara Dacia (pt shoping sau naveta); nu stramba din nas; nu face nazuri; nu da banul aiurea.
In schimb, bagabontul de ruman comenteaza pe bloguri si este complet rupt de realitate.
Sa fie fff clar si sa va intre foarte bine in cap - odata cu sfarsitul epocii carburantilor fosili, cele mai favorizate firme vor fi cele care ofera masini ieftine, "verzi", si cu un bun randament si consum. Totul are o logica. Nimni nu-ti ofera ceva bun, intamplator si pe degeaba. Ideea este ca trebuie sa castige si cel care produce, dar si cel care cumpara. Ori Audi sfideaza acest principiu. Mai vorbim noi la sfarsitul acestui an, odata cu a doua criza mondiala.
Masina asta nu este adresata unora ca tine. Fii sigur ca cei de la marketingul lui Audi nu au fost fraieri cand s-au hotarat sa trebuie ca Audi sa fabrice asa ceva. Si fi si mai sigur ca nu s-au gandit la cei din Romania, unde puterea de cumparare a unei masini premium e foarte diferita fata de tarile din vest. Cand conduci o masina gen Logan (adica incapatoare si nu foarte scumpa) e normal sa spui ca masina asta e o prostie.
Lasa faza cu combustibilii folisi, e un subiect foarte complex. Mai inati sa renunte americanii la motoarele V8 de 4-5-6 cmc si apoi mai vorbim de economie.
Cine are bani si nu se gandeste la "cantitatea" cumparata isi va permite sa achizitioneze un A1.
Pentru cei care debitau alte prostii mai sus, de genul ca isi iau o masina mai mare, va anunt ca sunteti complexati. Se zice ca masina e o prelungirea a propriei "personalitati.
Cine nu isi permite, sta pe forum si debiteaza prostii ca ale tale si a celor de mai sus. Sunt acri strugurii, nu-i asa?
Din moment ce Mercedes colaboreaza cu Renault pt schimb de platforme si de motoare......imi dau eu seama care diferenta intre o masina premium si una pentru mase.
Mai baieti, voi confundati termenul de "premium".
Sa va dau un exemplu de bagabonteala din prezent. Exista 3 tipuri de produse: de masa, premium, superexclusiviste.
1.Cele de masa - de atatia bani - atata peste.
2.Cele superexclusiviste - nu mai conteaza banul, sunt opere de arta de serie limitata.
3.Problema e la chestiile premium, pt ca, desi ar trebui sa fie ceva intermediar, sunt de fapt versiuni upgrade-atate ale chestiilor de masa, vandute la preturi mari. Mai concret, nu au neaparat acel ceva, incat sa nu te lase sa mai dormi noaptea, si sa iti doresti neaparat acea masina. Ia sa desfacem un Audi A1 si un VW Polo cu aceeasi motorizare, pana la ultimul surub sau piulita, sa vedem ce mare branza si lux avem la Audi A1, incat sa merite un astfel de pret. Vedeti-va de treaba copilasi.......ce e bun cu adevarat, este rar, scump, si nu este pt toata lumea.
Servus!
@Andi - alta tuta care abereaza
Ion Tiriac spunea odata o vorba interesanta, si asta nu intelegem noi in Romanica, anume......este adevarat ca la Paris de exemplu, poti manca bine cu 250 euro la un restaurant, dar la fel poti manca bine si cu 25 euro.......diferenta fiind de rafinament culinar.
Ei bine, intre un VW si un Audi de ex, se vrea a fi o diferenta de "rafinament auto si prestanta". OK, nimic de zis. Dar da-mi dom'le o masina la un pret corect. Adica scuzati-ma, regulam aceeasi tarfa la urma urmei, dar cerem preturi preferentiale...pentru putin machiaj in plus :P
Sunt curios de ce ti-ai cumparat de exemplu, televizor Samsung sau Sony sau telefon Nokia sau SE (nu zic ca marcile astea le ai, dar sunt catalogate ca fiind cele mai bune) si nu ti-ai luat televizor Eboda sau telefon Alcatel, ca oricum sunt mai ieftine si fac acelasi lucru?!
In plus e si vorba de siguranta. Crezi tu ca o masina gen Logan sau Sandero este mai sigura, sau la fel de sigura, precum un A1? Fac referire la Dacia pentru ca ai vorbit de masini mai ieftine unde nu conteaza marca.
Caz concret - televizor Toshiba CRT (cu tub), are la baza sasiu Beko, care este doar al turcilor.
Caz concret - telefoane Apple sau Nokia, cu afisaj LCD luat direct de la Sharp sau LG; microprocesor de la Motorola
Caz concret - televizor Panasonic LCD, care are la baza sasiu Toshiba, Sharp sau LG (efectiv ei nu-si mai bat capul si cumpara o anumita tehnologie, o mai rafineaza putin, apoi o vand sub brand prorpiu
Caz concret - Volvo V40 diesel, brand premium, cu motor de origine Renault usor imbunatatit
Caz concret - VW vs Audi - motor si cutie aproape identice, tren rulare identic, usor modificate la design si calitatea tablei, interioare diferite insa.......pentru care se cere o diferenta de cel putin 5000 euro
Caz concret - Sandero vs Renault Clio 3 - motare 1.2 (75CP) identice; cutie identica, caroserie varza ca design si calitate la amandoua, interior complet diferit si mai bun la Clio dar in definitiv o masina slabuta........si se cere o gramada de bani diferenta de pret
Caz concret - rulmenti fabricati in Romania de japonezi.......rebuturile se vand ieftin, calitatea mijlocie se vinde sub alt brand al lor mai vechi in Orient, iar rulmentii de top merg spre Anglia sau catre Japonia la firma mama Toyota.
Sa mai continui?........:P
PS: Unii traiesc intr-o tara de mana a doua spre a treia (Romanica), cu infrastructura de ev mediu tarziu, si-mi vorbesc mie de "scule auto premium care-si merita toti banii". Stati dracu in banca voastra.
Daca totusi nu reusesti sa intelegi nici atunci, cred ca la complexul tau ti-ar sta bine un Jaguar E Type ;)
Pret DDP 22.149 €
Putere maxima CP (rpm) 122 (5000)
Cuplu maxim Nm (rpm) 200 (1500)
Viteza maxima km/h 203
Acceleratie 0-100 km/h s 8.9
Mini Cooper S 1.6L 184CP
Pret DDP 23.681 €
Putere maxima CP (rpm) 184 (5500)
Cuplu maxim Nm (rpm) 240 (1600)
Viteza maxima km/h 228
Acceleratie 0-100 km/h s 7
Si 2 interioare
A1 Navi version -
http://www.seriouswheels.com/pics-2010/a/2010-Audi-A1-Dashboard-1280x960.jpg
New Mini Cooper S navi version 2010 -
http://l.yimg.com/dv/izp/mini_cooper_convertible_john_cooper_works_2010_dashboard_dashboard.jpg
Sa fim seriosi, interiorul premium la A1 este o gluma proasta.
da e un audi, insa e o cutie de "cribite". fiti seriosi
nici macar atractiva nu e
@gtrazvan mai citeste odata:
- Audi A1 1.4 cu motorul de 122cp si cutie Stronic = 22.149€
- Mini Cooper 1.6 cu motorul de 122cp si cutie Steptronic (plus pachetul Salt care este cel mai ieftin si contine optiuni de bun simt cum ar fi aerul conditionat manual, CB, covorase textile) = 22.456€
@Marius toate masinile au 4 roti si te duc din pct A in pct-ul B. Toate au materiale mai proaste sau mai bune. Diferenta dintre o masina premium si una non-premium este data tocmai de modul cum sunt lucrate: antifonare mai buna, tehnologie mai noua, materiale de mai buna calitate (parti mecanice, plastic interior, tabla etc), finisaje mai curate si multe multe altele. Sunt detalii care puse la un loc fac o mare diferenta (cine a condus o masina premium stie). Personal as cumpara o masina premium doar daca as avea foarte multi bani si nu as avea ce face cu ei pt ca sunt de parere ca nu merita sa dau pe un A4, Seria 3, C classe cu 50% mai mult decat pe o Laguna, deoarece pt mine confortul oferit de francezi este suficient. Asta nu inseamna ca sunt limitat in gandire si nu vad avantajele reale ale unei masini premium sau ca nu mi-ar place una in detrimentul oricarei alta. Cat despre exclusivitatea despre care tu vorbesti, aia o ai doar la Bentley, RR, Bugatti, Ferrari & Co.
Intrebarea corecta este: Merita? Pentru 3.9m de masina cu 2 usi, cu spatiu clar insuficient pentru cap oferit pasagerilor din spate, fara prea multe dotari sau performante de invidiat eu zic ca nu merita. La aceeasi bani iti poti lua ceva cu adevarat sportiv sau ceva spatios sau ceva confortabil si chiar ceva mai economic sau mai sigur.
Evident, daca vrei prestigiul unei marci, atunci probabil merita si nu se gasesc multe masini premium pentru aceeasi suma de bani. Daca stiti un Mercedes, Jaguar, Lexus etc. la sub 20.000 euro sa ma anuntati si pe mine.
mai vreti A1??????
Eu nu stiu ce diferenta mare de finisaje ar putea fi intre acest Audi A1 si un Ford Fiesta. Daca ii asa bun, si finisajele sunt cu asa mult peste Fiesta, ar trebui sa vedem strazile pline de A1 pe anu viitor, la fel cum sunt si Fiesta pe strazi.
Cum o mai spus cineva aici. Acest A1 va fi un fail total, la fel ca si A2. Pentru ca nimeni n-o sa fie tacanit la cap sa dea atatia bani pe o masina in clasa supermini, ori isi vor lua una cu mult mai ieftina, ori la pretul acela isi vor lua ceva mai mare gen Golf.
Singurii cumparatori ai acestui A1 or fi cei care vor sa fie exclusivisti sau cei fara cap care n-au mai explorat alte variante(desi greu de gandit ca exista asemenea persoane).
Sau ar mai fi o varianta, ca la Mini, devine un trend, o moda, si automat, unii platesc mult pentru a fi la curent cu moda, dar ma indoiesc.
Cat despre ce ai spus acolo, despre exemplele de masini care le-ai dat (Volvo vs Renault sau Renault vs. Dacia cu "ceva" imbunatatiri) si diferenta de pret enroma, din nou te inseli. Nu uita ca primul S40 a fost facut in colaborare cu Mitsubishi (ei au avut Carisma), deci S40 nu are nici o treaba cu Renault. Singurele lucruri care au fost preluate de la Renault au fost cateva cutii de viteza si motoare care au fost modicate in uzinele Volvo (si Mitsu) din Belgia, acolo unde cele 2 masini au fost cnstruite. In rest vorbim de cu totul alte masini. Gandeste-te numai ca in '96, cand a aparut S40, a fost una dintre cele mai sigure masini din lume. In '97 cand EuroNCAP a testat masina asta, a luat 4 stele(repet: o masina care a fost proiectata prin '93-'94,in conditiile in care Megane 1 a luat 4 stele tot in '97 si a fost proiectat cand Volvo era foarte aproape de Renault, iar pana atunci Renaukt nu era prea cunoscut in domeniul sigurantei-cam mare coincidenta, nu crezi?).
Daca tu crezi ca diferenta de calitate generala a masinii si mai ales siguranta pe care o are Clio fata de un Logan nu merita diferenta de 3-4000 de euro, fara suparare, dar recomnadarea mea e sa iti pastrezi parerile pentru tine.
@Coco: sa-ti spun drept la 20000 de euro mi-as lua un Mini Cooper S de vreo 2 -3 ani si nu se compara cu Corsa. In primul rand o masina nu e formata numai din motor si cutie de viteze. Si spre deosebire de Corsa OPC, Cooper S a fost proiectat de BMW. E o mare diferenta.
Acum doua saptamani am condus un Mini Cooper S Cabrio si este incredibil ce zenzatii iti poate da o masina atat de mica. Daca ies cu bine din criza, sincer mi-as schimba Broasca cu asa ceva. Pus si simplu mi-a intrat la suflet masinuta. Nu intru in detalii ca deja sunt rau de tot off topic :)))
parerea me apersonala : A1 este o masina inutila. ( punct , fara alte comentarii )
motivul pentru care audi a facut masina asta este destul de clar pentru toata lumea -- aducerea emisiilor la nivel de gama sub limitele impuse de US, de americani , etc.
@ lumea de mai sus - nu va mai "infocati" asa pentru o masina pe care nici in cele mai urate vise nu o sa o cumparati pentru ca nu-i sanatos la organism :)
@discutia despre Premium vs. Mainstream
... ma copii.. masinile alea d'asta costa cat costa... ca sa fie premium. Pe langa pret mai vine si o calitate mai buna, dar si o "problema", dupa cum urmeaza :
Parerea mea este ca multi constructori Premium au inceput sa faca niste treburi urate, si anume folosirea de sasiuri si solutii tehnice de la masini ieftine - pana si Jaguar a folosit platforma de mondeo... no comment .. .
Pe piata trebuie sa incepem sa distingem 2 categorii Premium - acele masini cu adevarat Premium si masinile derivate din modele de volum. Linia de demarcatie este destul de vaga , A4 si Passat sunt punctul de "trecere" dintre categorii. La fel exista si pe la Inifinity, Lexus - in general la grupurile care au in portofoliu marci Premium si marci de volum. Cei care nu au marci de volum in portofoliu - Mercedes, BMW ( si altii probabil ) au inceput deja sa caute colaboratori pentru a imparti cu ei costurile pentru dezvoltarea de masini din clasele mici.
In momentul asta cred ca masini cu adevarat Premium, masini gandite de la zero ca fiind premium sunt destul de putine, si in nici un caz nu sunt in categoria masinilor de clasa mica - poate seria 1, A classe etc. ( cele cateva care si-au demonstrat "inutilitatea" bugetara si care acum forteaza mana producatorilor catre asocieri cu marci de volum pentru "eficientizare" ).
Masinutele astea mici din clasa Premium eu nu le vad decat ca pe 'cadoul perfect" pentru ala micu' de face 18 ani, sau pt vre-o nevasta/amanta ( depinde care merita mai mult :P). In nici un caz nu cred ca un om sanatos la cap, care face bani cu adevarat, si isi permite o masina Premium, va cumpara ceva mai jos de Seria3, A4 sau C Classe.
( spun ca motoarele pe benzina nu-s de la renault , de diesel habar n'am :P )
ai zis:
"Audi A1 1.4 cu motorul de 122cp si cutie Stronic = 22.149€
- Mini Cooper 1.6 cu motorul de 122cp si cutie Steptronic (plus pachetul Salt care este cel mai ieftin si contine optiuni de bun simt cum ar fi aerul conditionat manual, CB, covorase textile
) = 22.456€ "
Pachetul nu e salt e Pachet Pepper 1.800 € si duce costul total la 21350 €
si
- Audi A1 1.4 cu motorul de 122cp si cutie Stronic = 22.149€
nu are nici un fel de aer conditionat standard de bun simt, este optiune
867 € Instalatie de climatizare reglabila manual
1.205 € Instalatie de climatizare automata
Cat despre desing interior la Mini este unic, la A1 este u Vag clasic cu un bord banal si anost ajutat de un volansi 4 guri de ventilatie foarte frumoase, care nici macar nu mi se pare mai premium sau mai frumos decat cel de polo.
A1 navi piele interior-
http://www.seriouswheels.com/pics-2010/a/2010-Audi-A1-Dashboard-1280x960.jpg
Polo GTI interior
http://www.ausmotive.com/images/VW-Mk6-Golf-GTI-17.jpg
Nu este interiorul de A1 vreo frumusete, dar ala din MIni (personal) imi provoaca greata (vazut live nu in poze). Defapt Mini nu-mi place deloc si imi pare ca o masina cu o estetic schizofrenica.
P.S.: @vortex iti dai seama ca A1 nu va avea niciodata volumele de vanzari ale lui Fiesta si stii foarte bine de ce. Oricum ai o masina foarte misto, iar verdele ala la exterior (desi ala de pe Mazda 2 e mai contrastant) e demential.
Pentru multi romanii 20.000 euro inseamna 1 noapte la cazino sau 2 zile la mare la Mamaia asa ca oricand cineva cu un buget suficient de mare poate sa isi ia un A1 pentru plimbari in Bucuresti din 2 motive:
1. oamenii de rand,, fraierii,, nu au banii de asa ceva
2. Bucurestiul e plin de Mini, fiat 500, Clio, Polo asa ca o sa fiu mai cu mot , mai unicat.
PS: La 10 mil euro in banca nu iti iei A 1 ca e prea ieftin pentru valoarea ta.
@marius (in special) - moshule, tot respectul.
eu unul am pus ochii pe A1 de vreo luna. mi-am imginat ca, avand in vedere realitatile pietei, competitia directa si strategia de preturi a lui audi, o vor opri la 20,000 EUR. iar ce as fi primit de 20,000 trebuia sa-mi rupa gura.
mi-a trecut. indiferent daca e audi si pretul se justifica, e nesimtit de scumpa. si nu ma faceti sofer de logan, ca nu se aplica.
ma reorientez repede. o sa ma indrept catre un civic hatch s-type, care full-full nu ajunge la plafonul asta. si care imi rupe gura.
Daca as avea 10 mil Euro in banca imi luam pentru Bucuresti un A1 sau un Smart - tu fiind din Timisoara nu sti cu ce se mananca circulatia din Bucuresti si cum e cu locurile de parcare.
Asta nu inseamna ca la banii aia nu imi luam si o alta masina sau alte masini.
Sincer acuma, stiu cum e si in Bucuresti si in Timisoara, ca am fost in ambele orase, intr-adevar Bucurestiul este sufocant, dar nici Timisoara nu-i prea departe. Acuma nah, nu pot sa spun ce masina ti-ar fi potrivita pentru ca nu stiu daca o folosesti in oras sau afara.
Urca intr-un Ka, 107 sau un VW Fox si apoi intr-un Mini sau un astfel de A1. Vei vedea de ce astea din urma sunt mai scumpe.
Pe de alta parte e normal sa gandim asa, daca ne gandim la puterea de cumparare a romanului si faptul ca incearca sa pretuiasca cu grija fiecare ban. Cand un roman are 16-17000 de euro nu se gandeste sa-si cumpere A1, ci vrea ceva cat mai mare, cat mai incapator, cat mai practic, cat mai util etc. Deci nicidecum nu se uita la A1. A1 nu a fost gandit pentru astfel de pretentii. Pentru asa ceva VAG are alternativa Skoda Octavia sau VW Golf 6.
Unckle, motoarele pe benzina eu stiu ca au fost concepute de Mitsu si Volvo (motoarele noi), iar restul au fost folosite de fiecare(ce a avut). Diesel-ul de 90CP si cel de 110 (sau ceva de genul asta, nu mai stiu exact), e de origine Renault :)
Cei care se considera de portelan, sa aleaga acest model premium, ca sa se simta mai bine, iar ceilalti (probabil mai mult de 3 sferturi din cumparatori) vor opta pentru Polo, Fiesta si alte modele. Unii sunt interesati sa auda motorul si nu tin atat de mult la antifonare si premium, mai ales ca modelele pe care le-am enumerat sunt bune si au castigat pe merit premii anul acesta. Deci de unde atatea pretentii pe unii?!?
A1 va fi prea scump pentru piata noastra si prea mic, nu este nimic absurd in asta, unii sunt practici, vor sa aiba mai mult spatiu si vor ceva performante. De exemplu Polo 1.2 tsi de 105 cp sau 1.4 tsi de 122 cp au performante mai bune si se situeaza ca pret sub A1 cel premium de 85 cp care costa mult (chestie de imagine, de brand), plus ca intretinerea unui Polo este mai convenabila si valoarea la revanzare nu scade asa mult tocmai si din acest motiv. De asemenea, unii poate prefera Fiesta 1.6 de 120 cp, cum spunea cineva mai sus.
Luati-va care vreti marci premium care se devalorizeaza cu 50% destul de rapid, iar marea majoritate a cumparatorilor vor cumpara masini ''obisnuite''. Desi multi cred ca aveti de fapt masini second care nici macar nu au primit prea multe premii la viata lor, dar va place sa visati la premium, intr-o tara care se confrunta cu atatea probleme ...
Cat despre trepadusii rupti de realitate care cheltuiesc intr-o seara suma asta pe distractii, aceia nu sunt cumparatori, sunt doar consumatori ... ;)
Iar Mini mi se pare tot imbatabil, cu tinuta lui de drum, cu genele BMW si cu aerul lui retro cu tot :)
Nu o spun din alt motiv decat din acela de a sublinia utilitatea banilor munciti de tine, din greu. Daca iti pretuiesti munca, vei cauta sa obtii maximul pentru suma de care dispui, in concordanta cu dorintele si placerile tale. Da, mie imi place FIAT, asta e, fiecare cu pasrica lui :) Dar, totusi, e o masina din clasa compacta. Iar despre fiabilitate, tooooti cei care nu mai pusesera mana in viata lor pe un FIAT, dar stiau din carti "ca sunt proaste domne, italinesti, ce sa le faci", in momentul in care au condus-o, nu am auzit decat OOOH, AAAHHH, VAAAI, ce frumoasa e, ce bine merge, ce motor, etc.
Sigur, fiecare e liber sa aleaga! Eu, daca aveam bani mai multi, imi luam Alfa MITo de 155 de cai, la 18000. Si veneau altii si-mi spuneau ca puteam sa-mi iau AUDI sau VW :P De gustibus :P
@Vortex66: Mersi! Si eu am vrut Fiesta cea noua, dar se terminase oferta aia de care ai beneficiat tu. Tot ce mai aveau erau motoarele alea de 1.4/1.2, dotari medii, undeva la 13000. Plus ca finisajele, doamne, eterna problema la Ford, din pacate :( Sigur, pe Titanium e alta mancare de peste :P
Ramane de stabilit sportivitatea si calitatea manufacturii sau a filtrarii NVH; probabil ambele sunt la acelasi nivel inalt .
Mini are un competitor serios si AUDI nu putea sa se inscrie in competitia din clasa asta in alta parte decat la varf.
Ramane de vazut cat de mare e in segment influenta retro / chic / fashion sau cat de pragmatici sunt clientii.
-putini sunt cei care inteleg ce inseamna o masina premium,
-si mai putini sunt cei care inteleg de ce este (mult) mai scumpa decat una de masa si de ce ar merita investitia
-romanul vrea cat mai multa masina (caroserie) la un pret cat mai mic (si uite de ce Loganul e atat de iubit)
-unii se dau mari cunoscatori si zic ca masinuta asta fac parte din clasa supermini (wtf?!)-as vrea sa-i intreb in ce clasa ar fi atunci Smart Fortwo sau Tata Nano?
Nimeni nu e perfect, nici chiar tu care care critici niste aspecte si apoi iti schimbi parerea si le lauzi. Asa ca o denumire nu e mare lucru, poate altii prezinta mai multe date corecte decat tine, in comentariile postate.
Discutia asta cu A1 este o cramponare prea mare de modelele premium, desi si alte masini sunt bune si foarte bune. Cifrele de vanzari ( care, in cazul lui A1 la noi, nu cred ca vor fi cine stie ce ) isi vor spune cuvantul.
Era o expresie ca romanul vrea ''mai multa masina'' la 16.500 de euro, care vrea sa insemne ca pentru cei pasionati de automobil dar cu venituri nu prea mari ( cazul a peste 3 sferturi din cumparatorii romani, probabil ... ) este buna masina fiabila, cu costuri de intretinere mici, nu o fita premium. Oamenii vor si ceva confort, spatiu ceva mai mare si o masina decenta de condus.
Cei mai multi nu tin atat la premium, poate in vest, cum bine spunea @C-G-C mai sus, A1 va fi a doua masina. Romanul nu doreste marci premium, in criza economica actuala, care marci desi sunt ceva mai elaborate, au corespondent masini bune mai convenabile ca pret. Iar romanii, marea parte a lor, nu sunt incantati ca banul pe care l-au strans pentru o masina, sa-l dea pe un model premium care se devalorizeaza cu 50% in 3-4 ani.
Asa ca fiecare sa-si vada de second-ul lui si sa fie realist, daca se poate ... cei care tooot insistati cu un model premium. Poate Mini e singurul care merita, dintre toate ...
Nu conduc vreun model Dacia, dar ma bucur foarte mult pentru succesul lor si le doresc cat mai multe vanzari si progrese, sa scoata 3 noi modele, asa cum am auzit. Dar nici nu voi spune ce masina conduc ( decat daca @automarket creeaza in viitor o rubrica pentru asa ceva ), asa cum vad ca fac altii pe aici, eu caut mai curand sa vorbesc la subiect si sa fac doar asocieri necesare.
Cum e necesar si pentru unii sa vada de fapt adevarata orientare a pietei, nu numai miscarile de marketing. Iar orientarea actuala nu este spre modele premium.
Numai bine.
- unii stiu ce inseamna un model premium, dar nu ii intereseaza acest lucru, sunt mai practici si adaptati conditiilor economice actuale. A1 nu cred ca va face mari vanzari la noi.
- iti dai cu parerea despre Corsa, ca ar fi cea mai buna in clasa ei, desi jurnalisti si oameni cu experienta mai mare decat tine au plasat in 2009 Corsa pe locul 10 din 11 automobile testate. Dupa facelift 2010 nu cred ca a schimbat grav clasamentul, tot Polo, Fiesta, Fabia si altele fiind in fruntea plutonului.
- te laudai cum umileai pe viraje cu o Fabia proprietari de masini mai puternice. Eu am cunoscut campioni de raliu ... nici unul nu se lauda ca umilea pe altii. Daca tu, care nu ai experienta lor, iti permiti sa fii laudaros, asta spune multe despre tine ...
- cauta sa vorbesti la subiect, nu despre masina pe care o conduci sau ce visezi sa-ti cumperi dupa criza
- nu am de impartit nimic cu nimeni dintre cei care comenteaza pe aici, decat pasiunea pentru automobile, despre care caut sa scriu obiectiv, fara orgolii si ambitii. Sunt parerile mele si atrag atentia doar cui este necesar si care vad ca insista intr-o anumita atitudine. Bine cel putin ca ti-ai schimbat parerea despre motoarele tsi de la VW ...
Sper sa iti fie de folos aceste randuri.
O zi buna celor care privesc subiectul automobil din pasiune si nu fac din el o disputa personala.
Cat despre ultimul comentariu, ma simt nevoit sa-ti raspund la fiecare "problema" in parte:
-asa cum am scris si in primul coment de aici, premium nu inseamna ieftin. Iar daca unii stiu asta (asa cum crezi tu), insa nu ii intereseaza, parerea mea e nici nu ar trebui sa ii intereseze vreo stire despre o masina premium, daca astfel de masini nu ii interereaza. Daca nu am bani sa mi-o permit nu cred ca e normal sa zici ca e o masina praf, ca e foarte scumpa, ca e mica etc., dar sa omit punctele forte ale masinii, precum calitatea mai buna.
- nu am spus despre Corsa ca e cea mai buna din clasa ei (pune aici linkul unde am spus asta), ci am spus ca este o masina care isi merita banii, avand un raport pret/calitate/dotari printre cele mai bune din clasa. Iar aprecierea mea se mai datoreaza a doua motive:1. in trecut am avut de-a face cu Corsa si am fost multumit 2. Daca intrebi posesorii de Corsa daca sunt multumiti de masinile lor iti vor spune altfel de ce zic jurnalistii. Eu cred ca asta conteaza mai mult, vorbind din postura unui simplu consumator al unui produs. Sa spun drept citesc reviste auto de mai bine de 10 ani si am ajuns la concluzia ca este o diferenta enorma intre parerea jurnalistilor si cea a posesorilor (Cosmin care are un Fiat iti poate confirma asta) Daca imi permiti un off topic, cand iti cumperi un televizor sau un telefon, cumperi o revista de specialitate si vezi ce au zis jurnalistii sau intri pe un forum, intrebi cunoscutii, prietenii care au acel produs daca sunt sau nu multumiti si apoi iti cumperi sau nu? Eu sa spun sincer apelez la a doua varianta.
-sigur ma confunzi. Si in cazul asta te rog sa imi arati linkul unde am scris asta despre Fabia
-Faptul ca am scris off topic a fost pentru a face mai bine inteles ce am vrut sa spun, iar Polo=A1 (celebrul VW=Audi) cred ca avea nevoie de putina "luminare" (ti se pare ok comparatia asta?) Mie nu mi se pare ok deloc.
-Da, mi-am schimbat parerea despre TSI, recunosc ca initial ma cam indoiam de aceste motoare (si in acelasi timp cred ca sunt singurul de aici care recunoaste cand greseste).
Poate vei considera ca mesajul meu este un atac la ce ai scris mai sus despre mine. Sincer mi-ar parea rau sa crezi asta. Nu am zis ca sunt perfect, ma consider o persoana careia ii plac masinile si imi spun punctul de vedere. Atata tot. Ca unii considera ca gresesc, atata timp cat ma contrazic intr-un mod civilizat, fara jigniri si cu argumente chiar nu ma deranjeaza. Din contra.
Numai bine!
- iti recomand sa citesti ce comentariu ai avut la articolul ''OFICIAL: Noul Audi A1'' din 10.02. 2010. Spuneai: ''De vandut, sigur se va vinde, ... '' , ceea ce nu mi se pare chiar asa, sa asteptam mai intai cifrele de vanzari si sa treaca ceva timp de la lansare. Spuneam atunci cate ceva despre A1 si cand ma refer acum ca nu intereseaza un astfel de model premium, ma refer la faptul ca in general cumparatorii romani nu sunt interesati de un astfel de model in conditiile economice actuale.
- cat despre Corsa, in comentariul tau la articolul ''Opel Corsa facelift, primele fotografii si informatii'', din 10.02.2010, spuneai: ''Personal cred ca este una dintre cele mai bune masini de clasa mica la ora actuala''. Nu este vorba neaparat de fiabilitate, ci si de comportamentul unei masini, vizibilitate, raspunsul motorului ( care la Corsa pe benzina, lasa de dorit ), finisaje interioare si alte aspecte. Corsa nu este una dintre cele mai bune masini de clasa mica la ora actuala, nu este macar nici in primele trei clasate, nu este vorba numai de parerile jurnalistilor care au supus modelul la teste variate, este vorba de realitate. Poate dupa facelift sa se schimbe un pic lucrurile. Dar, fiecare cu parerea lui, cine a testat destule modele din clasa mica stie cum stau lucrurile in ceea ce priveste primele clasate.
- spui deseori ca nu te intereseaza pareri ale altora, le numesti povesti, dar unii am aflat despre anumite modele si de la oameni de incredere, proprietari ai anumitor marci. Vad ca acum aprobi si folosesti si tu acest mijloc util de informare ...
- cat despre comentariul de cum lasai in urma masini mai puternice, parca iarna pe viraje si parca era vorba de o Fabia, nu l-am gasit inca. Sunt zeci si sute de pagini unde poate exista acel comentariu, nu era un articol despre Fabia. Cand mai am ceva timp caut si nu este exclus sa si gasesc despre ce era vorba.
Fiecare avem puncte de vedere, fiecare cum considera. Numai ca e bine sa nu uitam, cand facem anumite afirmatii, ca pana la urma timpul poate sa dea cel mai bun raspuns, in ceea ce priveste un model sau altul. Cum spunea cineva de la @automarket, uneori este bine sa fi mai rezervat.
-Da, asa am spus despre A1 si cu siguranta nu m-am referit la piata din Romania. Si cand am spus ca se va vinde bine, fii sigur ca m-am referit la tarile din Vest, acolo unde puterea de cumparare este alta
-Da, am zis de Corsa ca este printre cele mai bune masini de clasa mica, cel putin in opinia mea si am zis in comentariul anterior de ce cred asta.
-diferentele dintre VW si Audi care consider ca sunt destul de mari ca sa poti face diferenta intre una si cealalta le-am vazut si dupa ce am discutat si cu membrii forumului grupului VAG, care au de mult timp marcile astea si cred ca stiu ce vorbesc (in speranta ca nu fac reclama, iti recomand sa iti arunci o privire aici: http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=41153 ). Iar parerile celor care nu ma intereseaza sunt cele care nu spun nimic concret (de exemplu, "marca x e mai tare ca marca y pentru ca ce face marca x, marca y niciodata nu va face-nu au concurenta, frate!)
-pe bune ca asta cu Fabia chiar nu stiu de unde ai scos-o. Uite aici singurul lucru care l-am scris despre Fabia pe automarket.ro: http://www.automarket.ro/raspunsuri/intrebare/ce-parere-aveti-de-skoda-fabia-cu-motor-de-12-litri-559.html
Daca gasesti tu altceva, sa-mi zici, eu nu-mi amintesc sa fi scris asa ceva despre Fabia si ca am dat "fum" la masini puternice (in primul rand pentru ca nu sunt vitezoman, iar singura Fabia pe care am condus-o a fost cea cu motor de 1.2 65 CP si nici pe zapada nu am fost cu ea).