În anii ’30, Auto Union se bătea cu Mercedes-Benz în cursele de Grand Prix. Cele două mărci, finanțate direct de către Germania nazistă a lui Adolf Hitler, au dominat categoric lumea sporturilor cu motor din 1934 până la izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial. Tot în urmă cu 90 de ani, Auto Union a dezvoltat un monopost cu motor amplasat central și care a avut parte de succes, în special în mâinile legendarului pilot Bernd Rosemeyer.
Unul dintre monoposturile Auto Union trebuia să aibă și o versiune derivată, destinată producției de serie. Această mașină se numea Auto Union Type 52 Schnellsportwagen, însă nu a fost niciodată produsă până în prezent. Acum, Audi, urmașul din prezent al lui Auto Union, a reînviat această mașină și a fost dezvăluită aproape 90 de ani mai târziu.
Modelul reînviat putea fi chiar primul supercar de serie din istorie, cu mult timp înainte de Mercedes-Benz 300 SL și de Lamborghini Miura. Asta pentru că Auto Union Type 52 are un motor amplasat central, cu 16 cilindri, supraalimentat și de 6.0 litri. Planurile originale menționează faptul că, inițial, acest model trebuia să aibă un motor de 4.4 litri și 200 de cai putere. În schimb, noul motor mai mare dezvoltă 520 de cai putere.
Alături de motorul enorm și extrem de puternic pentru standardele de acum 90 de ani, modelul Type 52 primește și o caroserie cu formă aerodinamică și cu o parte din spate care amintește de modelele Tatra din acea perioadă. Caroseria este vopsită într-o nuanță de argintiu care aduce imită aluminiul nevopsit, așa cum era cazul la monoposturile din acea perioadă.
Mașina a fost recreată de către compania producătoare de mașini de curse istorice, Crosthwaite & Gardner, folosind schițele și planurile originale din 1934. Proiectul de a aduce această mașină la viață a început încă din prima parte a lui 2023 și a durat un an și jumătate.
Pentru ca motorul să încapă în mașină, Audi a trebuit să lungească șasiul și caroseria lui Type 52 față de planurile originale. Așa se face că modelul exotic și unicat are o lungime de 5390 de milimetri, o lățime de 1780 de milimetri și o înălțime de 1660 de milimetri. Conform planurilor originale, Auto Union Type 52 trebuia să aibă un ampatament lung de 3000 de milimetri. Însă, datorită motorului mai mare, acesta a fost lungit cu 15 milimetri.
De asemenea, planurile originale menționează că mașina trebuia să cântărească 1300 de kilograme. Tot datorită motorului, mașina are acum 150 de kilograme în plus.
Revenind la motor, acesta este cuplat la o cutie manuală și este alimentat cu un combustibil special, care conține 50% metanol, 40% benzină fără plumb și 10% toluen. Conform planurilor originale, Type 52 trebuia să aibă o viteză maximă de puțin peste 200 de km/h.
Interiorul lui Auto Union Type 52 are o configurație cu 3 scaune, cu cel al șoferului amplasat central și celelalte două lângă acesta, la fel ca la McLaren F1. Aici putem vedea bordul cu o fațetă din lemn, precum și instrumente analogice foarte mari pentru turometru și vitezometru.
Auto Union Type 52 este un exemplar unicat. Prezentarea publică a avut loc în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood.
via Audi
1. Motorul de 520CP si 6Litri nu era prevazut in versiunea originala. L-au pus, asa, de la ei.
2. Conform planurilor din '34, trebuia sa aiba 4,4L si 200CP.
3. Singurul lucru pe care l-au respectat a fost numarul de cilindrii: 16.
Audi-ul din articol se incadreaza si acum la supercaruri mai ales cu cei 16 cilindri.