Audi a proiectat un nou capac al rezervorului pentru a preveni alimentarea greşită
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inginerii Audi au dezvoltat un nou capac pentru sistemul de alimentare al modelelor A4, A5 şi Q5 echipate cu motoare TDI. Capacul respectiv este echipat cu un set de contacte care detectează prezenţa unei pompe de alimentare cu motorină, "trădată" de dimensiunile mai mari şi blochează fluxul de carburant în cazul în care nu "simte" pompa de motorină. Acest sistem este creat deoarece inginerii germani vor să evite alimentarea unor modele diesel cu carburantul greşit – în cazul acesta benzină. Primele modele care vor beneficia de noile capace de carburant sunt A5, A5 şi Q5, urmând ca acest sistem să fie introdus în toată gama Audi.
Germanii nu au dezvoltat şi un sistem de prevenire a alimentării unui motor pe benzină cu motorină deoarece consideră că diferenţa dintre cele două pompe de carburant este semnificativă şi nu au înregistrat suficiente plângeri cu această problemă. Alţi producători de automobile s-au întâlnit cu această problemă cauzată strict de neatenţia proprietarilor, iar răspunsul a fost modificarea gurilor de alimentare ale rezervoarelor de carburant.
În cazul maşinilor echipate cu motor pe benzină, acestea s-au îngustat, odată cu pompele pentru acestea, în timp ce modelele echipate cu motoare diesel au primit pompe mai mari.Problema apărea în cazul în care un proprietar de model diesel apărea la o benzinărie şi lua din greşeală o pompă care furnizează benzină. Fiind semnificativ mai subţire decât pompa corespunzătoare, aceasta va intra cu uşurinţă în rezervor, iar blocarea acesteia de la furnizarea de benzină ar fi aproape imposibilă. Tocmai de aceea, sistemul de la Audi implică o serie de electrovalve automate, care nu permit alimentarea dacă contactele amplasate pe marginile fantei de alimentare nu sunt apăsate de marginile unei pompe de motorină. Oficialii constructorului de automobile din Ingolstadt consideră că majoritatea şoferilor care fac această greşeală privind alimentarea greşită cu carburant a unui automobil Audi sunt duşi în eroare din cauza silenţiozităţii si rafinamentului motoarelor diesel folosite, care sunt aproape la fel de silenţioase ca echivalentul lor pe benzină.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
best joke of the year , multumim Audi :)
Noile motoare Common Rail de la Audi chiar sunt "silentioase si rafinate". Cel putin V8-ul TDI de pe A8 este chiar tare din acest punct de vedere (si nu numai).
Deci hai sa renuntam la prejudecatile astea de pustan habarnist. Suntem in secolul 21, intr-o tara cica europeana...
( apropo' , nu cred ca mai sunt la varsta la care se poata spune despre mine ca-s pustan habarnist ;) .. ceea ce iti doresc si tie )
Dupa semnele de punctuatie (mai bine zis dupa lipsa lor) as zice ca afirmi ceva. Presupun insa ca este o intrebare. Daca-i asa, raspunsul este pozitiv. Am mers cu A8-ul cu motor 3.0 TDI. Desi motorul este mai zgomotos decat 4.2 TDI, la interior nu-ti dai seama ce ai sub capota. Te orientezi dupa turometru si daca ai loc de niste demaraje, dupa cuplu.
Cu 4.2 TDI n-am mers dar l-am auzit mergand. Este foarte silentios chiar si ascultat de-afara atat la relanti cat si la demaraj..
Daca vorbim de common rail pe Audi (poate mai putin A3), atat 2.0 cat si 3.0 sunt suficient de silentioase pentru ca unul care nu prea le are cu masinile sa nu stie ca e un Diesel. A4, A5 si Q5 se incadreaza sigur in categoria asta.
N-am zis ca esti pustan habarnist. Orice om poate sa greseasca. Iar greseala ta (daca a fost o greseala) avea acest iz.
De asemenea stiu , si cred ca stie toata lumea, ca afirmatia celor de la Audi este "aproape" stupida.
Oricat de "fan" ai fi nu ai cum sa treci peste o astfel de afirmatie.
Nu ai cum sa zici "da ba, are dreptate ala, motoarele sunt asa de jmekere ca idiotii din spatele volanului nu-s instare sa isi aduca aminte ca au platit 5000E in plus ca sa aiba motor Diesel sub capoata, si daca au bagat motorina de 500 de ori si gresesc a 501-a oara este clar din cauza silentiozitatii si rafinamentului motorului care da sunete de benzinar " ... frate, asa ceva NU SE POATE !!
@subiect : ar fi bine ca toti sa faca asta, pentru ca o astfel de gresala te costa un drum la service ( tractat ) care costa edstul de mult. Un coleg a bagat vre-o 20 de litri de benzina si a incasat o factura de 12 milioane de la Porsche Romania :)
Da-mi voie sa iti "pictez o imagine cronologica" :
1. Oamenii fac greseli - una este bagatul de benzina in rezervor .. in loc de motorina
2. Cei de la Service repara problema cu benzina
3. Se face o statistica si se observa ca numarul acestor accidente nu este chiar nesemnificativ si un sef de acolo spune ca ar trebui facut ceva in aceasta privinta.
4. Inginerii de la Audi primesc sarcina si incep sa-si bata capul cu ea
5. Inginerii de la Audi obtin o solutie agreata de toata lumea.
6. Departamentul de Marketing face anuntul.
acum vine intrebarea : Ce motoare existau pe masinile Audi si VW in timpul in care se intamplau faptele de la punctele 1-4 ?
daca cumva iti dai si tu seama ca "noile" motoare probabil nici nu existau pe vremea cand se strangeau date despre aceste incindente inseamna ca esti baiat destept si iti dai seama ca argumentul adus este irelevant ( ala pentru care vei primi nenumarate voturi pozitive, ca sa te simti bine )
In caz ca mai trebuie sa va traduc inca odata stirea :
"Noi cei de la Audi facem niste SUPER MOTOARE DIESEL si a trebuit sa inventam o scuza pentru a aminti asta inca odata publicului"
e vina fiecarui sofer......
Ca astia de la AUDI mai fac o scamatorie de publicitate pe tema asta, nu e nimic nou.
Si Ford EASY FUEL are un sistem de prevenire a alimentariicu un alt tip de combustibil.
http://green.autoblog.com/2007/11/14/fords-easy-fuel-system-should-stop-a-few-darwin-awards/
Asa ca rugam pustanii chiar si cei de 29 de ani sa-si revina si sa asculte.
Daca a devenit o problema incat sa se foloseasca astfel de "dispozitive" inseamna ca sunt multi cu capul in nori. S-ar putea apela la o solutie mult mai simpla daca s-ar lucra impreuna cu producatorii de pompe. Pompa de benzina sa aiba cap oval, cea de motorina rotund si gata, s-a remediat problema tolomacilor.
Toate cele bune
Scrie şi în maşină, la indicatorul de carburant.
Un procent important din acesti bani s-a datorat folosirii pentru inca aprox 10 ani a motoarelor in 4 cilindri TDI-PD dupa ce VW a adoptat tehnologia common-rail in 1999 la inceput pe motorul V8 3.3 TDI si ulterior pe motoarele V6 TDI .
Motivul pentru care au fost mentinute in productie motoarele TDI-PD a fost costul cu aprox 1200 euro mai mic decat motoarele echivalente common-rail .
Tinand cont ca VW Group vinde anual milioane de motoare diesel in 4 cilindri, vorbim aici de castiguri anuale de miliarde euro .
Handelsblatt estimeaza ca numai din folosirea in perioada 1998-2008 a motoarelor TDI-PD, VW Group a castigat peste 20 miliarde euro !
Ce folos a vazut FIAT ca a utilizat motoarele common-rail din 1997 ?
Are in prezent datorii de 7 miliarde euro .
Sau PSA ?
In martie 2009, daca nu primea ajutorul de 3 miliarde euro de la guvernul francez avea mari probleme .
Concluzionand, VW Group a produs aceste motoare TDI-PD din pragmatism si nu pentru ca nu dispunea de tehnologia respectiva .
Tu poate ca te-oi pricepe sa identifici un diesel dupa rontait dar sunt multi altii care nu stiu. Incearca sa intelegi ca nu toti clientii de Audi TDI sunt din Rumanica.
Afirmatia celor de la Audi nu e nici pe departe stupida. Daca gandesti ca un proprietar oarecum tipic de Haudi (care face foamea ca Gandhi ca sa-si cumpere un A6 TDI), atunci normal ca nu o sa intelegi.
Daca esti proprietar de Audi diesel si mai ai 2 masini (ca sa nu zic mai multe) pe benzina, e normal sa uiti ce fel de zeama tre` sa bagi in ulcior?
Sau daca esti proprietar de Audi TDI si ii dai fiicei de 19 ani Q7-le sa-si faca un week-end in Poiana, crezi ca ti-ar prinde bine un astfel de sistem?
In alta ordine de idei, Audi face motoare Common Rail de vreo 10 ani. Daca punem la socoteala si primul V6 TDI de 2.5 care desi nu era CR, avea un mers foarte frumos, putem sa spunem ca Audi face motoare diesel silentioase de mai bine de 10 ani...
Puteai sa scrii "BRAVOOOOOOOO AUDI" si sa iei 1000 de voturi pozitive. Ai preferat sa scrii un manelism si sa iei doar 16...Tot e bine ca sunt mai multe decat cele negative...
Se cheama Ford Easy Fuel, cum spunea cineva mai devreme, si nu s-a facut atata publicitate.
Asa ca .... Audi, mai uita-te si la altcineva in curte, chiar daca nu este din gama premium....
trebuie sa fii complet afon sa nu stii cu ce merg cele 5 roti si o manetica. in aces caz iti meriti soarta.
cum zicea si nenea de la automarket - scrie pe capac ce mananca masina , nu-i greu sa citesti trebuie doar sa iti dai 5 secunde din viata ta.
si da audi cu motoarele lor fantastice diesel sunt de fapt mai silentioase ca alea pe benzina si maine poimaine o sa puna clientii la benzina diesel (desi nu se poate :D, o sa puna ei intr-o canistra si tot asa) .
MARKETING 90 % restul cva sa zica ca inginerii lor nu se plictisesc
Ca astia de la Pors nu stiu nimic, sau se fac ca ploua.
Altii dau ca de abia in 2012 se termina cu ea, iar "sefu al mare" de la Skoda zice ca o sa fabrice Octavia Tour pana ajunge la pretu berlinei Dacia.
Daca toata lumea si-ar bate joc de mine asa cum si-a batut VW joc de proprii clienti cu motoarele PD, as fi foarte fericit. Pentru ca motoarele astea, in ciuda anumitor minusuri pe care le au fata de motoarele CR (zgomotul si vibratiile) au si cateva avantaje deloc de neglijat (pornirea la sfert, consumul si cuplul la turatii scazute).
Daca vreun basinos din asta care s-a nascut in Bentley se opareste tot cand aude rontaitul motorului diesel PD atunci suntem perfect indreptatiti sa vorbim de distrusi...