La finalul anului trecut, Audi a publicat primele imagini și detalii referitoare la R8 facelift. Modelul sport dezvoltat de producătorul din Ingolstadt propune modificări estetice minore, îmbunătățiri la nivelul suspensiei și ceva mai multă putere.
Acum, Audi anunță versiunea R8 V10 RWD. Modelul calcă pe urmele lăsate de varianta R8 RWS (Rear Wheel Series) produsă în doar 999 de exemplare.
Audi spune că noua versiune va fi echipată cu un splitter nou, cu elemente de protecție diferite pentru prizele de aer și cu un difuzor restilizat. Filtrul de aer este acum "ascuns" sub o carcasă din plastic sau fibră de carbon. Standard, pragurile laterale și difuzorul spate vor fi vopsite în negru.
Audi propune pachetul Carbon Styling pentru versiunea Spyder, în timp ce nuanța Kemora Gray poate fi comandată pe ambele versiuni de caroserie (Coupe și Spyder). Totodată, constructorul german menționează că logo-ul companiei poate fi comandat în negru mat.
Pentru interior, nemții au pregătit scaune sport îmbrăcate în piele și Alcantara, și logo-ul RWD amplasat pe planșa de bord în dreptul pasagerului din dreapta.
Sub capota lui Audi R8 V10 RWD se află motorul V10 aspirat natural de 5.2 litri capabil să ofere 540 de cai putere la 6.500 rpm și 540 Nm.
Spre deosebire de varianta echipată cu sistemul de tracțiune integrală quattro, unitata oferă cu până la 80 CP mai puțin (620 CP pe versiunea R8 V10 Performance quattro).Resursele vor fi transmisie către puntea spate cu ajutorul unei cutii de viteze S Tronic cu șapte trepte. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.7 secunde în cazul versiunii coupe, respectiv 3.8 secunde pentru varianta Spyder. Viteza maximă anunțătă de nemți în cazul coupe-ului este de 320 km/h (318 km/h pentru versiunea Spyder).
Debutul comercial va avea loc în prima parte a anului viitor, iar prețul de pornire pentru varianta R8 V10 RWD Coupe pentru piața din Germania este de 144.000 de euro. Versiunea cu plafon retractabil pleacă de la 157.000 de euro.
Singurul meu regret ar fi că, din diverse motive, nu voi putea testa, în această viață, toate motoarele reușite, indiferent de combustibil și de cilindree. Ca de exemplu acest V10. Măcar că mă consolez cu "imunitatea" mea totală și inoperabilă față de psihoza în devenire (și în masă) a "mobilității urbane", dar gustul amar de pe limba inimii nu poate fi alungat prea ușor...