La începutul acestei luni, Audi a publicat un clip video cu RS Q8. Un prototip al SUV-ului de performanță pregătit de constructorul german "și-a făcut de cap" pe circuitul de la Nurburgring și a reușit să parcurgă un tur complet în 7 minute și 42.2 secunde. Astfel, RS Q8 a devenit cel mai rapid SUV de serie de pe Iadul Verde.
Acum, oficialii Audi au adus noul RS Q8 pe scena Salonului Auto de la Los Angeles. Modelul producătorului german integrează atât elemente noi de caroserie, dar și o motorizare generoasă.
Audi RS Q8: date esențiale
● Audi a pregătit pentru RS Q8 un pachet special de caroserie menit să ofere o imagine ceva mai agresivă. Carcasele oglinzilor și grila sunt vopsite în negru, în timp ce mici modificări apar în dreptul spoilerelor. Standard, SUV-ul de performanță va fi echipat cu jante de 22 de inch, însă clienții vor putea alege și jante de 23 de inch. Tot standard, Audi oferă farurile full LED, însă pe lista de opționale apare și varianta RS HD Matrix LED. De asemenea, Audi va oferi și pachetele de exeterior Vorsprung sau Carbon Black.
● La interior, clienții lui RS Q8 se vor bucura de sistemul Audi Virtual Cockpit, de un Head-up Display (disponibil exclusiv cu pachetul Vorsprung) și de scaune RS Sport îmbrăcate în piele.
Spre deosebire de restul versiunilor, Audi RS Q8 va fi echipat cu sistemul Audi Drive Select care integrează acum două butoane specifice modului de rulare RS. La toate acestea se adaugă și volanul sport îmbrăcat în piele perforată.● Audi RS Q8 va fi echipat cu motorul V8 de 4.0 litri, unitate pe care o întâlnim și pe Porsche Cayenne, Bentley Bentayga sau Lamborghini Urus. În cazul lui RS Q8, motorul oferă 600 de cai putere și 800 Nm între 2.200 și 4.500 rpm.
● Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu opt trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. În mod normal, sistemul de tracțiune integrală transmite cuplul către punți în raport de 40:60, însă în situații excepționale valoarea acestuia poate ajunge până la 70% pe puntea față sau 85% pe puntea spate.
● Astfel, Audi RS Q8 are nevoie de 3.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h sau 13.7 secunde pentru repriza 0-200 km/h. SUV-ul de performanță promite o viteză de top limitată electronic la 250 km/h.
● Pentru o eficiență sporită, Audi a echipat noul RS Q8 atât cu un sistem mild-hybrid la 48V, cât și cu un sistem cylinder on demand care poate opri patru cilindri la viteze de croazieră sau în sarcină mică.
● Comportamentul dinamic al noului Audi RS Q8 este asigurat și de suspensia pneumatică sport, dar și de sistemul de direcție integrală.
Acesta din urmă controlează și direcția roților de pe puntea spate în funcție de viteza de rulare. Spre exemplu, la viteze mari, roțile spate virează în aceeași direcție cu cea a roților față cu până la 1.5 grade. În plus, SUV-ul de performanță a fost echipat cu un sistem de bare stabilizatoare active.● Audi propune șapte moduri de rulare pentru noul RS Q8: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Allroad, Offroad și RS. În funcție de modul ales și viteza de rulare, garda la sol a SUV-ului german variază cu până la 90 de mm.
● Sistemul de frânare va oferi discuri cu diametrul de 420 de mm pentru roțile față, respectiv 370 de mm pentru cele de pe puntea spate. Etrierele vor fi vopsite în negru, însă opțional, clienții pot alege unele roșii.
● Conform oficialilor Audi, comenzile pentru noul RS Q8 vor fi deschise în primul trimestrul al anului viitor.
Concluzie: un Lambo Urus pentru săraci (vorba vine...)
Yeeeee V8 MadMax aka ce feeling bun de condus.... dar peste cadavre.... Yeeeee
Fiindcă emite destul CO2 cât să crescă 100 de copaci !!! :-)
Acu ceva mai serios, e o aberaţie din start noţiunea "SUV de performanţă", dar noxele emise de benzinare d-astea recente sînt practic zero (şi, subliniez, NU bioxidul de carbon contează -- care nu-i noxă, ba nici măcar "gaz de seră" comparativ cu alte chestii-trestii ca metanul.)
...ŞI oricum, are rost s-o luăm iar de la capăt cu analiza comparativă cap-coadă a "amprentei de carbon" reale ICE-BEV ?!
Rostul lor e epatarea din partea proprietarilor, in primul rand.
Apoi, o astfel de masina, in maini nepotrivite ar putea fi considerata arma, nu gumesc, la gabaritul si puterea ei, poate face prapad daca se pierde controlul. Nu as permite vanzarea catre oricine ar avea si banul sa o cumpere.
Rolul acestor mașini este că îți ofertă flexibilitate.
Le poți folosi atât pe macadam pe la țară sau chiar soft off-road, atât pe zăpadă mare, cât și pe piste, sau pt senzatii tari pe autobahn, și în același timp, pe drumurile publice normale îți oferă posibilitatea de a efectua depășiri mai rapide.
Nu cred asa ceva deoarece aceste masini sunt mai degraba exercitiu de productie, imagine marca, un steag de genul "si noi putem oricand."
Cu jante de 22 offroad, mda, numai cine nu a fost pe astfel de terenuri poate afirma ca poti merge cu ea pe acolo. Pe bune.
Depasiri mai rapide, inseamna toate sansele sa te urci pe oricine si orice, intradevar foarte rapid.
Frumoasa masina si capodopera tehnica...totusi.