Audi a prezentat noul Q8: SUV-ul coupe are direcție integrală, un interior preluat de pe limuzina A8 și motorizări cu sistem micro-hibrid

de Cornel Șocariciu
Marti, 05.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi Q8 a fost prezentat oficial. SUV-ul coupe are un design inspirat de conceptul Q8 Sport, un interior preluat de pe sedanul A8 și motorizări cu sistem micro-hibrid. Sistemul quattro și direcția integrală fac parte din oferta constructorului german.

Audi a pregătit un eveniment special în China, ocazie cu care a prezentat noul Q8. Primele imagini cu noul SUV-ul german au fost deja publicate de un website din Portugalia, însă acum avem și informații complete despre Q8. 

Din punct de vedere estetic, noul Audi Q8 preia elementele de design de pe conceptul Q8 Sport, prototip pe care l-am admirat în urmă cu un an în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Zona frontală este dominată de grila Singleframe cu elemente cromate poziționate vertical, de prizele de aer mari și de blocurile optice cu LED. În partea din spate, Audi Q8 integrează un eleron amplasat pe hayon, un spoiler agresiv, două terminații pentru sistemul de evacuare și o bandă LED care unește stopurile.

Audi Q8: date esențiale

Versiunea de serie Audi Q8
Audi Q8 Sport Concept

● Noul Audi Q8 măsoară 4.99 metri lungime, are o lățime de 2 metri, iar înălțimea măsoară 1.71 metri. Conform oficialilor germani, ampatamentul măsoară aproape 3 metri. Comparativ cu Q7, noul SUV pregătit de Audi este mai lat, mai mic și mai scund. Totodată, nemții spun spațiul oferit pasagerilor are cele mai bune valori comparativ cu rivalii din segment (BMW X6 și Mercedes-Benz GLE-Coupe). 

● Audi spune că volumul portbagajului atunci când scaunele din spate sunt rabatate ajunge la 1.755 de litri. Nemții nu comunică o altă valoare pentru volumul portbagajului, însă zvonurile inițiale spuneau că noul Q8 poate "înghiți" până la 605 litri cu bancheta din spate în poziție normală. 

● Noul Audi Q8 va fi disponibil cu sistemul de tracțiune integrală quattro și, opțional, cu sistemul de direcție integrală.

Suspensia pneumatică cu controlul amortizoarelor va fi și ea disponibilă opțional pe noul Q8. Aceasta poate fi reglată atât manual, cât și automat, în funcție de modul de conducere selectat. 

Interiorul lui Audi Q8
Interiorul lui Audi A8

● Cei care au urcat în noul A8 sau au văzut fotografiile cu interiorul limuzinei Audi vor observa o mulțime de elemente asemănătoare și pe SUV-ul Q8. Instrumentarul de bord anunțat de Audi pentru noul Q8 se numește, normal, Virtual Cockpit și integrează un ecran de 12.3 inch. 

● Alături de acest ecran, Audi a pregătit o consolă centrală futuristă. În partea superioară, nemții oferă un ecran de 10.1 inch, în timp ce controlul climatizării se realizează prin intermediul unui display tactil de 8.6 inch. Pentru ca totul să fie cât mai familiar, Audi a pregătit un sistem care emite sunetul unui click de mouse în momentul în care ocupanții activează diverse funcții, în timp ce suprafața atinsă produce o vibrație scurtă. Pentru melomani, nemții au pregăti sistemul audio de top Bang & Olufsen Advanced. 

● În materie de tehnologii de siguranță, Audi Q8 promite un arsenal generos: 17 senzori, cinci camere video și un scaner laser. SUV-ul coupe dezvoltat de nemți oferă cruise control assist, tehnologie care completează clasicul cruise control adaptiv. istemul Efficiency Assist a fost gândit pentru a promova condusul economic, iar pachetul City Assist avertizează șoferul (vizual și auditiv) cu privire la mașinile care se deplasează perpendicular pe direcția de mers și care prezintă un potențial pericol.

● Noul Audi Q8 va fi disponibil începând cu luna iulie.

Pentru moment, nemții vor comercializa doar versiunea Q8 50 TDI. Aceasta are un motor V6 de 3.0 litri diesel care oferă 286 de cai putere și 600 Nm. Unitatea este cuplată la o cutie automată cu opt trepte, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.3 secunde. Viteza maximă se oprește la 232 km/h. 

● Începând cu anul viitor, Audi va introduce pe Q8 și versiunile 55 TFSI și 45 TDI. Varianta Q8 55 TFSI va avea un motor pe benzină de 3.0 litri care produce 340 de cai putere, în timp ce versiunea Q8 45 TDI promite un motor diesel, tot de 3.0 litri, dar cu 231 de cai putere. Conform oficialilor germani, motorizările cu șase cilindri vor integra un sistem micro-hibrid la 48V.  Mulțumită acestuia, funcția de "coasting" funcționează între 55 km/h și 160 km/h, iar sistemul start-stop este capabil să intervină și să oprească/pornească motorul până la viteze de maximum 22 km/h.

Via | Audi

Comentarii (15)

  • Corocsenie Adrian
    Vis pe roti ! Pe asta chiar l-au reusit. Acum cred ca stai sa te gandesti mult sa alegi Q8 sau Cayenne....parca Q8 e mai fain.
    31 14
  • Antoniu
    Zici ca e o masina umflata cu pompa. Nu credeam sa spun asta, dar masina asta castiga de departe locul intai pentru cea mai urata masina premium.
    15 40
  • Cineva
    @Antoniu
    Parerea ta. Care de altfel nu conteaza. Masina arata demential iar tu ramai la Logan :) !
    19 27
  • @Cineva

    Și ce are Loganul? E cumva o rușine să ai Logan? Mentalitate de român.
    39 10
  • @Cineva
    Eu aș vrea să rămân la un Logan real (pe care nici așa nu mi-o permit de nouă) și să te las pe tine să admiri pixelii de pe ecran (oricât de "demențial" ar arăta ei).
    18 9
  • Arata bine, dar nu in culoarea asta cacanie.
    8 5
  • Sper sa o vedem curand la treaba / teste tot aici la AM. Nu sunt direct interesat caci probabil nu o sa mi-o permit vreodata dar consider ca acest model va fi unul de o mare importanta in zona Suv-uri premium. Deocamdata eu unul nu as putea decat sa emit ceva impresii despre design din aceste poze, nici acelea prea concludente fiindca dimensiunile exterioare ale acestui model ar putea sa schimbe total "perspectiva" atunci cand o sa o vad in realitate. Eu zic ca nu ai cum sa spui ca arata rau acest model chiar daca e tot ce-i posibil sa nu fie "genul tau" de auto , sa nu te reprezinte. Are o doza consistenta de sportivitate si aici parca imi aduce putin spre "fratele" URUS dar si ,zic eu , o tusa ...sau ceva din design-ul Nord American ? Nu as putea sa o compar acum cu un model anume din SUA dar parca ar da bine si pe piata de acolo , parca e din acel peisaj. Ma rog, parerea mea, dar eu cred ca va fi un real succes si dincolo de Ocean , cel putin TFSI-ul. Una peste alta nu arata rau deloc la exterior (chiar daca e cam incarcata cu multe linii / nervuri ) iar la interior liniile elegante si sportive se imbina foarte bine iar calitatea probabil va fi ireprosabila ca intotdeauna. Doar o observatie aici: cam prea jos display-ul principal ca si la A6 dealtfel.
    13 0
  • a deschis Rover-ul moda cu 2 computere de bord una sub alta si se pare ca Audi le-o ia pe urme...dupa A8 acum si Q8-ul are acelasi design...incet incet masinile incep sa arate a nave spatiale...ceea ce nu e nici bine nici rau, e doar o constatare.
    6 3
  • Andrei
    Interior modern, aproape frumos. Exteriorul e groaznic.
    3 11
  • mircea badea
    la ce foloseste o astfel de masina? pt taranul-sef al urbei?
    6 12
  • si eu care voiam sa spun ca una dintre cele mai interesante masini de pe piata...nu s-au indepartat de concept (ceea ce e mare lucru in industrie) nici la exterior si nici la interior (unde numai ergonomia a impus unele modificari)

    9,5 din 10...imi place
    11 1
  • Io zic că stilu-i reușit - părere subiectivă, clar, dar dacă îl vor copia și p-ăsta chinezii înseamnă c-am nimerit-o. :-)
    11 0
  • Deci a aprut si Urus-ul pt ,,saraci''.
    8 0
  • Parca se intampla prea multe acolo in grila aia frontala. Umflata,dupaia ceva linii cromate,2 radare etc. Parca ar fi Bane din Batman,daca ar fi sa o asociez cu un personaj. In rest, aceleasi vesnice SUV-uri mai mari sau mai mici care au invadat piata auto globala. Desigur,tehnic nimic nu va fi de reprosat, insa personal, nu voi putea intelege vreodata de ce un om cu resurse, ar alege o asemenea struto-camila( aici intra si X6 si GLE coupe si derivatele).Consider ca exista variante mult mai frumoase si mai elegante de a te transporta din punctul A in punctul B, ca offroad sigur nu va face nimeni cu Q8,ca sa se justifice garda la sol
    2 1
  • Mie imi place cum arata. D.p.m.d.v. seamana un pic cu Urus, dar mi se pare mai frumoasa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru