Esential
500 | CP este puterea motorului disel V12 TDI |
1000 | Nm este cuplu maxim al conceptului Audi R8 V12 TDI, realizabil la 1.750 rot/min. |
500 | CP este puterea motorului disel V12 TDI |
1000 | Nm este cuplu maxim al conceptului Audi R8 V12 TDI, realizabil la 1.750 rot/min. |
Audi a prezentat in deschiderea Salonului Auto de la Detroit noul concept R8 V12 TDI. Prototipul nascut la Ingolstadt a venit la sarbatoarea auto nord-americana cu dotari exceptionale.
Vorbim despre un motor diesel cu o capacitate de 6.0 litri, de 500 CP si 1000 Nm cuplu maxim. La un asemenea pachet nu puteau lipsi performantele deosebite: 4,2 secunde acceleratie de la 0 la 100 km/h, 9 litri consumul mediu la 100 km si 300 km/h viteza maxima.
Nu e nevoie sa mai spunem ca Audi a cautat sa realizeze cu acest concept un supercar diesel de inalta performanta. Audi R8 V12 TDI nu vine cu modificari doar la partea mecanica ci si cu imbunatiri la designul exterior. Astfel, R8 TDI prezinta in partea frontala prize de aer gigant si o grila la fel de impunatoare. Pentru imbunatirea aerodinamicii au fost amplasate prize de aer laterale, iar spoilerul din aluminiu ajuta la conducerea coerenta a maselor de aer intre difuzoarele fata si spate.
Revenind la capitolul performante, trebuie sa spunem ca prototipul Audi atinge momentul maxim la 1.750 rot/min, ceea ce face ca forta de accelerare sa fie imensa. Dar marea realizare a inginerilor Audi este realizarea unui supercar diesel de mare performanta care sa aiba si caracteristicile unei masini ecologice. Consumul relativ redus si dotarea cu Euro 6, norma valabila din 2014, sunt argumente clare in aceasta directie.
Ramane sa vedem daca versiunea de serie a acestui concept va pastra aceste performante tehnice uluitoare si daca va avea aceeasi infatisare agresiva cu a lui Audi R8 V12 TDI.
Sursa: Audi
Daca tu ti-ai luat masina cu 2000 euro "ca costa putin" si e audi a6 atunci normal ca iti papa si ulei si motorina si rezulta ca esti foarte prost si nu stii ce sa faci cu banii.
Am un A6 2.5TDi 180cp 4x4 hidramat/automata cu vreti sa-i ziceti si imi arata consumul ca fiind undeva la 10 in afara si cam 15 in orash ceea ce e fals.Imi ia 11-12 in oras si 6,5-7 in afara asa ca daca ciobanul ala nu stie sa-si faca consumul singur sa vada ce si cum nu va luati dupa el.Am facut Focsani-Torino cu 2 rezervoare + 1/4 si 20 de ore de mers incontinuu.=> 6,7 consumul pentru 2300 km.
Referitor la R8 sunt sigur ca va consuma 9% + ca va putea fi chipat si la acelasi consum vom vedea undeva la 1300 nm si ~600 cp.