Audi a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul concept AI:ME. Prototipul electric va fi expus în cadrul Salonului Auto de la Shanghai, eveniment care își deshide porțile în 16 aprilie.
Audi AI:ME are la bază platforma MEB a grupului Volkswagen și anunță un viitor hatchback de clasă compactă. Prototipul electric măsoară 4.3 metri lungime și are o lățime de 1.9 metri, iar ampatamentul ajunge la 2.77 de metri.
Audi AI:ME poate fi descris drept o versiune premium a conceptelor Volkswagen ID și Seat el-Born. Prototipul constructorului din Ingolstadt mizează pe un singur motor electric capabil să dezvolte 170 de cai putere.
Audi spune că noul prototip a fost dezvoltat special pentru utilizarea în mediul urban, dar și pentru a oferi mai mult spațiu pentru pasageri comparativ cu actualele modele din clasa compactă. Motorul electric este alimentat de la un acumulator cu o capacitate de 65 kWh, însă producătorul german nu anunță și autonomia maximă oferită de baterii.
Audi AI:ME integrează și un sistem de conducere autonomă de nivel 4.
Deși tehnologia nu necesită intervenția șoferului, funcțiile acesteia sunt limitate doar la anumite zone din orașe și de pe autostrăzi.La nivel exterior, Audi AI:ME mizează pe linii agresive: grila Singleframe, jantele cu diametrul de 23 de inch, parbrizul extrem de înclinat și aripa spate. Pentru interior, Audi a mizat pe accesorii fabricate din lemn de nuc, pe scaune acoperite cu materiale textile și pe o serie de elemente în care au fost integrate plante. Toate acestea au fost gândite pentru ca atmosfera de la interior să fie una cât mai apropiată de cea a unui lounge.
si de ce nu mai putina putere si mai multa autonomie/baterie?
Mai reușit ce-i drept decât vărul mai sărăcuț VW ID -- tot e-van și ăla, VAG identic din p.d.v. al platformei dar și al stilului general cu profil trapezoidal.
Mai exact, ID-ul VW e mult mai lis / neted decît AI:ME-ul, care maschează designul gen supozitor :-) prin suprastructuri / reliefuri binișor gândite.
(Îs cam departe totuși de *benchmark-ul sublimului*, stimabile @costel...:-))
La fel de sugestivă-n sugerarea accentelor *eco* e și iedera (?) încolăcită-n pergolele habitaclului -- cu rădăcini în electrolitul bateriilor cred, că altfel nexam verdeață-n e-viitorul luminos.
Viitor fără motoare cu explozie -- doar cu prețul pe kWh explodat. :-)
Ce mă miră e că Audi n-a anunțat - ca VW - că va costa 18-20.000 €.
Caz SF, în care A1 s-ar ieftini de la +30K la sub 10K. :-)
Vrem EV in show-room, nu in.. viitor.
Sa pui cafeluta acolo?