Audi a oprit producția de la Ingolstadt din cauza grevei din Ungaria: angajații maghiari au refuzat mai multe propuneri salariale

de Paul Cosma
Marti, 29.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a închis fabrica sa din Ingolstadt până miercuri, din cauza grevei angajaților din Ungaria. Muncitorii maghiari cer măriri salariale de peste 20% și au refuzat toate ofertele Audi de până acum.

Audi are probleme la uzina pe care o deține în localitatea Gyor din Ungaria. La doi ani de la ultima grevă, angajații solicită din nou măriri de salariu și au intrat în grevă.

În consecință, Audi a fost nevoit să întrerupă producția la Ingolstadt (Germania) din cauza lipsei de componente ce trebuiau să vină de la Gyor, potrivit unui anunț al companiei.

Sindicatul Audi Hungaria Independent Unio ceruse conducerii o creștere "imediată" a salariilor cu 18% și consideră că angajații ar trebui să câștige cu 40% mai mult decât în prezent pentru a avea un trai “decent".

Reprezentanții Audi Ungaria au oferit inițial o majorare salarială de 10% cu efect imediat și de încă 10% în ianuarie 2020, oferta fiind respinsă de sindicat.

Potrivit sindicaliștilor, peste 4.000 de oameni au protestat luni la fabrica Audi din Gyor. Până la 9.000 de angajați sunt așteptați la proteste în ziua de joi, când vor avea loc noi negocieri salariale.

Angajații maghiari vor să primească aceleași salarii ca angajații Audi de la uzinele din Vestul Europei. În sprijinul afirmațiilor, sindicaliștii susțin că un angajat Audi din Belgia câștiga de 3.6 ori mai mult decât unul din Ungaria, în timp ce discrepanțele sunt mai mici comparativ cu alte state central-europene: 28% comparativ cu Slovacia și 39% comparativ cu Polonia.

Via Automotive News

Comentarii (6)

  • Mmm.. Titanicu' se scufunda
    18 1
  • someone
    nu se scufunda, ca in panonia nu este apa decat balaton-ul
    6 1
  • Dar nu a zis nimeni ca se scufunda in apa, mai degraba in motorina si benzina
    17 1
  • hazard
    ce sperante pe voi :)) Nu mai plangeti, grupul VW o duce bine.
    1 8
  • Adevarul e pe la mijloc. La cat costa un Q3 ar putea sa le dea o marire de salariu. Pe de alta parte, niciodata nu vor avea salarii egale cei din est cu cei din vest. Patronul gandeste numai prin logica profitului, daca scade, se va reorienta. Undeva mai la est sunt destule tari mai sarace decat Ungaria si unde s-ar putea gasi forta de munca mult mai ieftina. Valabil si pentru RO.
    5 1
  • Rudolf D.
    @Gigi
    Logica profitului ar spune sa plece toate liniile de asamblare din Germania.
    care tari?
    Moldova? Donbas? Osetia de sud? Nagorno-Karabah? sau Kargastan.
    Sau la o adica se pot converti si liniile de asamblare din tankogradul Celeabinsk.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru