Audi a lansat în cadrul Vienna Motor Symposium o nouă generație a propulsorului său 2.0 TFSI, folosit pe aproape toate modelele din gamă. Primul model care va folosi noua generaţie a unităţii 2.0 TFSI este următorul A4, programat să debuteze comercial în 2016. În varianta de 190 CP şi 320 Nm, dezvelită la Viena, viitorul Audi A4 2.0 TFSI va anunţa un consum mixt de sub cinci litri la sută. Acesta ar urma să devină cel mai eficient motor pe benzină din segment la acest nivel de putere.
Noul propulsor are o cilindree de 1.984 centimetri cubi şi livrează cuplul maxim între 1.450 rpm şi 4.400 rpm. Datorită numeroaselor modificări operate, unitatea este mai uşoară decât predecesorul său şi totalizează doar 140 kilograme. Nemţii au schimbat profilurile axelor cu came, traseele de răcire şi au redus frecările interne pentru a optimiza pe cât posibil procesul de combustie. Datorită noii configuraţii, unitatea atinge mai repede temperatura optimă şi poluează mai puţin cât timp se încălzeşte.
Galeria de evacuare integrată în chiuloasă permite un timp de răspuns mai bun al turbosuflantei, asigurând performanţe dinamice superioare predecesorului său. Stefan Knirsch, șeful departamentului de dezvoltare motoare în cadrul Audi, a declarat: "După ce în 2007 am prezentat agregatul cu patru cilindri TFSI, echipat cu injecție directă și turbocompresor, acum ne pregătim să ducem mai departe acea poveste de succes cu noul motor expus la Viena" În cadrul aceluiași eveniment, Audi va detalia și componentele sistemului hibrid instalat pe SUV-ul său proaspăt lansat: Audi Q7 e-tron.Via wcf
Comentarii (7)