Deși Salonul Auto de la Geneva este în plină desfășurare, Audi a decis să lanseze cea mai puternică versiune diesel a actualului Q7 în afara evenimentului, după ce zilele destinatei presei s-au terminat. Cu o decizie de marketing greu de înțeles, germanii au preferat să aștepte liniștirea apelor din primele zile de presă ale salonului.
Noul Audi SQ7 TDI nu este numai cea mai puternică versiune pe motorină a SUV-ului, ci, totodată, și cel mai puternic motor diesel din lume instalat pe un SUV. Asta pentru că Audi a folosit sub capota lui SQ7 TDI un motor turbodiesel V8 de 4.0 litri, echipat, în premieră mondială pentru o mașină de serie, cu un compresor electric (EPC).
Dieselul oferă 435 de cai putere și un cuplu impresionant, de 900 Nm, livrat extrem de devreme: adică de la 1000 rpm. Cu asemenea resurse, SQ7 TDI ajunge de la 0 la 100 de km/h în doar 4.8 secunde și poate atinge o viteză maximă de 250 de km/h. Chiar și așa, eficiența va fi specifică unei unități V6. Consumul mediu anunțat va fi de 7.4 litri/100 de km, iar emisiile vor fi de 194 g/km.
Noul compresor electric este folosit pentru a ajuta motorul cu opt cilindri la pornire și la rotații reduse, încercând astfel să elimine clasicul turbo lag. Sistemul EPC are un motoraș electric și o roată de compresie care se învârte cu până la 70.000 rpm. Acesta are o putere de 7 kW și este alimentat de o baterie litiu-ion, amplasată în portbagaj.
Audi a recalibrat și transmisia automată cu opt trepte pentru a oferi o schimbare mai rapidă și mai eficientă a treptelor. Ea este asociată unei tracțiuni integrale quattro, care vine cu diferențial central autoblocant.
Interacțiunea cu asfaltul se face prin intermediul unor jante de 20 și 22 de inch, cu anvelope de 285/45.Noul Audi SQ7 TDI va fi disponibil în Europa din această primăvară, prețurile urmând să înceapă de la 89.000 de euro în Germania, pe piața mamă.
intrebare: acel compresor electric se alatura la una sau doua turbine clasice?
nu ai inteles mare lucru din comentariul meu, ideea nu era de cine scoate mai multi cai din 2 litri ci ca nu este primul motor care foloseste compresor electric.
si ca veni vorba de motoare de 2 litri, mercedes are pe A45 AMG 381 de cai, so what? nu despre asta vorbim, vorbim de compresoare electrice, si probabil ca daca acel merc ar avea si el un compresor electric ar scoate mai mult de 400 de cai din 2 litri, poate chiar 450
asa ca motorashu ala de pe mitzupishi nu are nimic special in el insusi. daca pui destule turbine ca numar sau ca dimensiune, poti sa scoti si 1000 de cai din 2 litri.
asa cum zici acum, is de acord ;-)