Audi: A început producția de mașini electrice la noua uzină din China

de Alexandru Monenciu
Luni, 30.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile anunță că a demarat producția de mașini electrice la noua sa uzină din China. Aici vor fi produse modele bazate pe arhitectura PPE, pentru piața locală.

Audi FAW NEV Company, un joint-venture creat de Audi și FAW, a început construcția uzinei din Changchun (China) la mijlocul anului 2022. Aici vor lucra 3.000 de angajați, iar producția anuală va depăși 150.000 de unități.

Fabrica a fost construită la cele mai moderne standarde: în zona de caroserii există nu mai puțin de 800 de roboți, sistemul de transport este complet autonom, iar depozitul este complet automatizat și are o înălțime de 24 de metri.

Întregul amplasament este gândit să fie net din punct de vedere al emisiilor de carbon, astfel că energia utilizată este complet "verde". Au fost instalate panouri solare pe o suprafață de 320.000 de metri pătrați, iar pe teritoriul fabricii există deja 10 stupuri care găzduiesc circa 500.000 de albine.

Audi anunță acum startul producției la noua sa uzină din China. Aici vor fi produse modele electrice, construite pe arhitectura PPE, dezvoltate special pentru piața chineză.

Primul care va intra pe linia de asamblare este Q6L e-tron și, implicit, Q6L Sportback e-tron.

Va urma o versiune a noului Audi A6 e-tron, gândită pentru piața asiatică.

via Audi

Comentarii (8)

  • Acum cand toti trec pe hidrogen.. rip audi!
    0 4
  • George Simion
    cu ce fac naveta germanii acum? cu tdi ajungi in china..la job.
    1 5
  • Sorin Prelipceanu
    Cred că aceste albine aduc plus valoare acestui joint-venture chinezo-german. Așteptăm cu interes varianta cu porumbei.....
    2 2
  • Elektrikkk
    Sunt maşini foarte bune, un fel de A8L electric. range foarte bun, viteză de încărcare foarte bună, maşinile arată foarte bine.

    Au siglă şi nume chinezesc şi cred că este o strategie să vindă aşa în China.


    Păcat că nu exportă în Europa !
    2 2
  • Pai nu vroiau europenii sa scape de dominatia chineza?
    Acum ce fac? Joint venture cu chinezii?
    Bun asa, germanii continua sa faca gargara, dar in realitate sunt supusii chinezilor.
    2 3
  • inexorabil
    Conform…axiomei (şi care mi s-ar fi părut normal să figureze drept motto al oricărei…publicaţii auto) instituite de un utilizator AM, cu mulţi în urmă: “Maşini bune, maşini proaste – doar un eufemism (nota mea: de care ţin cont doar…pasionaţii – “retrograzii” / “rigizii” /“extremiştii” auto, adică puriştii, incluşi). Tot ce contează este să vinzi”…Astfel că, în locul tradiţionalei economii de piaţă, s-a întronat piaţa de economie (de investiţii şi de principii, deci de materiale şi de calitate :D). O piaţă care, fie din orgoliu, fie din…laşitate, se complace în frustrare. Sperând (cu deplină şi constantă naivitate) în vremuri “mai bune” (dar cine ar putea opri bolovanul care se tot prăvăleşte?). Ironia sorţii fiind: cât timp frustraţii se înarmează cu speranţă, profitorii (pe seama lor) îşi burduşesc…conturile. Cu alte cuvinte: dacă proştii n-ar fi existat, bogaţii…nici atât.

    Şi acum: o sinteză (efectuată după criterii personale – subliniez!) despre…Audi (apropo: a globaliza nu trebuie neapărat să însemne şi a denatura şi nici a perverti).
    Ordinea valorică (redată în mod crescător) a Platformelor (oficialmente asociate cu VAG, dar cu semnătură conceptuală Audi) : B, C şi D. Corespunzătoare eurosegmentelor D, E şi F (F alias prietenul – din vis – lui Volvo).
    Ce generaţii întruchipează paroxismul [nu doar al calităţii totale (estetica inclusă), ci şi al dezvoltării (obiectivul social indispensabil al utilităţii inclus!) ] : B7, C6 şi D3. Cel mai dezolant (pentru mine, cel puţin: chiar şocant) regres (din toate punctele de vedere) : D5 (ba încă nu mă sfiesc să susţin că, în materie de “limuzine” cel puţin şi, clar, sub influenţa cum altfel decât inevitabil-nefastă a NewAge-ului…tot mai suveran, potenţialul de creativitate al lui Audi s-a prăbuşit…ireversibil oare?).
    Iar atuul care mă determină să rămân, în pofida tuturor vicisitudinilor (de altfel, un fan adevărat oricum trebuie să cunoască/recunoască şi greşelile/slăbiciunile comise/afişate de marca favorită, altfel este nu fan, ci…fanatic), dar şi în pofida….trendurilor (mai ales pe acestea mandea le percep ca…indigeste), fidel (başca pe viaţă) companiei auto din Ingolstadt – cel mai bun (tot în ordine crescătoare) sistem 4x4 full-time: xDrive, 4Matic, quattro. Punctum!
    1 3
  • Inoperabil
    Offf...iar a apărut ăsta...
    2 2
  • inexorabil
    M-hm! Să apară (în spaţiul public) numai cine este pe placul muşchiului vostru central (recte: “integraţi”, “aliniaţi”, “yesman”-i…cu alte cuvinte: toată fauna de conformişti – voi având, printre altele, misiunea de a încătuşa: controversa, polemica, îndoiala…adică adevăratul, unicul DIALOG posibil şi unicul care a adus vreodată…progres), respectiv numai cine măguleşte retina voastră “exigentă” – dar criteriile voastre de selecţie ţin cont nu de factorul competenţei şi cu atât mai puţin de factorul eticii; nuuu, nişte exclusivişti juraţi ca voi nu pot îmbrăţişa decât principiul frankfurtian, ăăă, pardon, “euroatlantic”, carevasăzică “occidental”. Pe care eu, scito-getul, nu-l văd bun nici ca hârtie igienică.

    Sintetizând, rămâne (oare?) aşa cum i-aţi decretat Şoşoacei, după ce i-aţi plasat un pumn “legal”, “democratic”, în burtă: “Numai noi hotărâm cine are dreptul să vorbească”…Voi, adică “Marele Arhitect al Universului”, presupun!

    Oricum, te asigur a N-a X-a oară: ori ignoră-mă, ori atacă-mă exact “pe text” – apropo: de fapt, ce dreaq învăţaţi la/în bugetivora voastră de A.N.I.M.V. ? Ah, da, zi-mi că mă înşel: toate tertipurile contracarării verbale [totodată: (MSM-)control mintal al prostimii planetare] a “duşmanilor” [ai voştri personali tocmai fiindcă “îndrăznesc” a fi adversarii (nu duşmanii!!!) “preaînalţilor” voştri şi ai lu’ planetă, aceştia din urmă cică în veci de veci “omniscienţi”, “omnicompetenţi”, “omnigrijulii” şi – ei cum nu! – “omniinfailibili” ; nota bene: nici măcar Creatorul, alias singura fiinţă care poartă enumeratele mai sus…atribute, nu cere să fie venerat astfel; în definitiv, una este a iubi şi alta a…idolatriza], recte: argumentul circular, ad hominem, “epitetiada”, sofistica, diversiunea…Pe care nu doar că le deprindeţi, dar în care vă…specializaţi.
    Batjocura (nu doar ironia) sorţii este că, volens nolens, noi (în general: ţintele – deci victimele – acestor tertipuri) vă plătim…specializarea. Dar tocmai voi, “intelligence”-ul naţiei/speciei, să nu vă fi încredinţat (deja) că…scito-geţii tocmai la batjocură sunt cel mai puţin…toleranţi?! Şi nu că “explodează mămăliga” (cândva), dar vă aşază capetele pătrate-vidate direct pe butuc, fără să se uite unde lovesc (păi ce-ar fi de văzut???).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru