Le-am ținut noi pumnii alor noștri, dar nu a fost suficient. Dacia Sandero nu a intrat în marea finală pentru titlul de „Mașina Anului 2021 în Europa”. Tocmai ce au fost anunțați cei 7 finaliști și hatchback-ul de la Mioveni nu se numără printre ei.
În total, au fost nominalizate 29 de mașini, iar juriul constituit din aproape 60 de jurnaliști a trimis în finală următoarele modele: Citroen C4, Cupra Formentor, Fiat 500, Land Rover Defender, Skoda Octavia, Toyota Yaris și Volkswagen ID.3. Câștigătorul va fi anunțat în data de 1 martie.
De obicei, acest moment solemn avea loc în prima zi a Salonului Auto de la Geneva, însă anul acesta evenimentul a fost anulat. Pentru a se putea califica, toate mașinile trebuiau să fie disponibile spre comercializare în cel puțin cinci țări din Uniunea Europeană până la finalul anului 2020.
Printre mașinile care nu s-au calificat se numără Audi A3, BMW Seria 2 Gran Coupe, BMW Seria 4, Dacia Sandero, Ford Explorer și Ford Kuga, Honda e și Honda Jazz, Hyundai i10, Hyundai i20, Hyundai Tucson, Kia Sorento, Mazda MX-30, Mercedes-Benz GLA, GLB, GLS and S-Class, Peugeot 2008, Polestar 2, Seat Leon, Toyota Mirai și Volkswagen Golf.
Titlul Mașina Anului în Europa a fost acordat pentru prima dată în anul 1964.
Primul câștigător a fost modelul Rover 2000. Anul trecut, titlul i-a revenit modelului Peugeot 208.
Cred ca ar trebuii apreciata tehnologia, inovatia, in fond e un castig simbolic.
Din acest motiv ID3 este categoric castigatorul daca judecam din aceasta perspectiva. Investitiile in aceasta platforma sunt superioare tutor celorlalte...si e prima oara cand sustin cutia pe roti numita VW.
Pompa de căldură (nu este ea cu octo-valvă dar e ok), designul şi ergonomia interioară, raportul ampatament versus lungime maşină ceea ce aduce habitaclu la nivel superior, conducerea foarte facilă şi confortabilă, etc
Să vedeţi Tesla, în care poţi să dormi o noapte la - 26 *C
https://youtu.be/VPudpniOmxY
https://youtu.be/capOgUHPz9Q
ID3
C4
500
FORMENTOR
DEFENDER
OCTAVIA
YARIS
Ok?
Dar cu iq mic....
Minusurile masinii electrice sunt altele desteptule. Le stii si tu.
comentariile pe aici n-ar mai fi amuzante fara tine edica. Tine-o tot asa.
Ca idee, nu se premiaza o masina asa zis buna dar care nu aduce in ultimul an ceva substantial imbunatatit.
Varianta electrica la C4 este denumit e-C4, nu s-a precizat, fără varianta electrica restul este doar o mașină corecta, iar la Defender l-au făcut si hibrid, mare brânza, ca sa diminueze malusul.
Acum la Octavia si Yaris ce au ceva atât de îmbunătățit fata de alte modele?
Si atunci Toyota Mirai cum mai este?
Fiat 5000 electric, corect ar fi sa se bata electrice cu electrice si așa mai departe....
De mult, mie nu mie clar după ce principii aleg. Daca ai observat, de mult Mașina Anului nu este cea mai vândută mașină!
Nu se premiaza cele care fac performanta in vanzari, ca nu sunt nici date, fiind nou lansate si nu se premiaza nici marci premium pt multitudinea de sisteme sofisticate daca ele nu- s nou introduse.
Mi se pare o premiere relativ corecta si interesanta punand in evidenta inovatia, noul.
Sincer începând din 2004, eu nu am mai înțeles logica lor.
Ideea de a demonstra că poţi dormi întro maşină electrică la -26 *C este pentru simplul motiv de a închide gura soborului de babe plângăcioase iubitoare de diesel, care tot afirmă minciuni că maşina electrică nu e bună, nu e performantă, nu e verde.... când de fapt adevărul este foarte clar,
maşina electrică este extrem de performantă, de fiabilă, de confortabilă, de durabilă şi care rezistă în condiţii mult mai dure decât cele termice, atât deşert (vezi Tesla taxi care trec mereu prin deşertul American spre Las Vegas) cât şi la cercul polar (Norvegia).
Nu are nicio legătură că nu ar avea bani de hotel, o tâmpenie colosală, de parcă despre asta era vorba. Wow!!
Hai, vreţi challange spuneţi ceva util şi real challenging - mă adresez strict celor cu hotelul.
PS când spun maşini electrice mă refer la cele serioase (Tesla, Audi, Mercedes, Porsche) nu porcăriile care sunt produse la mişto de unii producători auto care nici nu cred în ele.
- are încă bateria răcită cu aer, nu cu apă
- încă foloseau în Europa în 2018 portul CHAdeMO, acum au type 2
A doua generaţie este frumoasă, are e-Pedal, dar prima generaţie urâtă tare.
Dealtfel toate maşinile electrice care erau făcute doar ca să scape cu flota de noxe şi erau făcute urâte precum Cenuşăreasa - să fie cumpărate de entuziaşti dar să nu fie frumoase exterior, invidiate de restul, pentru că producătorii nu le-au plăcut electricele niciodată - la termice profitul era foarte mare.
Cupra ar trebui sa castige sau skoda octavia. restul nu stiu ce cauta pe acolo...sandero era mai bun
Din afara pare ca toti producatorii, inclusiv Tesla au ajuns la un anumit nivel unde s- au lovit de limitarea tehnogica existenta in prezent pe partea de baterii. Toti asambleaza ca un lego si se lauda cu viitoare descoperiri in zone in care sunt implicati doar tangential.
Aveți așteptări foarte mari :)))
O căruță ieftină :)))
După ce atâția ani in care i-ai băgat pe gat mașini cu motoare mai mari, mai puternice, făcându-l si ultimul om daca nu este in stare sa-si cumpere, bagi acum in fata CO2-ul? Nu este corect, iar ce care au făcut asta trebuie sa plătească!
@Johnny
Nu exista o bariera tehnologica a bateriei electrice, exista doar o bariera psihologica a clientului, normala si corecta (preț, autonomie,....), pentru ca ii va schimba total stilul de viață
Nu compara bateria de smartphone cu cea de mașina sunt tehnologii total diferite.
Nu am cifre exacte acum, dar nu vor pierde mai mult de 10% din capacitate in 10 ani de utilizare
Prețul unei baterii in 2025 va fi in jur de 80$ kwatt/h in 2030 nu va depășii 50$ (in 2010 era 1250$ kwatt/h).
Vitezele de încărcare acum sunt:
1. Grupul VW 26 minute/234km autonomie sau 1min de încărcare 9km
2. Tesla 47 min/367km autonomie sau 1min de încărcare 8km
3. Mercedes 38min/247km sau 1min de încărcare 6,5km
Viteza de încărcare rapida depinde de capacitatea bateriei, deci in 2030 care este orizontul corect pentru oamenii de rând ca noi, autonomia nu va depășii cu mult 400km. Se lucrează intens la viteza de încărcare. Deși voi fi încă o data înjurat îți garantez 5min/200km care înseamnă 60% din baterie. O sa spui ca este puțin, OK 200km in Romania acum ii faci in 3h30 pe drum naționali si 1h45 pe autostrada si nu întrevăd mari schimbări in 2030 (nu vor termina Pitești-Sibiu, Iași -Târgui Mureș).
Sigur viteza pe autostrada nu va depășii 110km si vor fi un pic mai multe pauze, dar nu este o drama insuportabila
Tehnologie de încărcare mai rapida exista deja la cei care stochează energia electrica, problema cea mare acum este ca, constructorii mari sa se pună la masa si sa hotărască standardizarea parametrilor si sistemului de încărcare ( sunt obligați, altfel dau faliment) si cine o va face (sunt sute de miliarde in joc)
Nu-mi doresc mașină electrica, anul acesta îmi cumpăr ultima termica (din păcate), următoarea sigur va electrica
Mai pune si situatia in care ai 10 la coada inaintea ta pe autostrada la o statie de incarcare si pot sa te inteleg de ce nu- ti iei electrica deocamdata.
Cine isi propune sa aiba 2 masini in vurte, le poate lua in calcul, sau sa nu ai drumuri in afara orasului...
In București pot sa stai lejer 30min ca sa-ti pui combustibil, nu vorbesc de orele din trafic, deci suntem căliți.
Chestia ca ești timișorean,... nu asigura si reușita (ne uitam un pic in urma si analizam vechiul primar)
Scuze tuturor de off topic si ca o dam in politica, dar va asigur ca in TM a existat un improvement de la o administratie la alta si nu s- a ales intre 2 rele cum o facem de regula.
Cel care a plecat a avut rezultate bunicele si sperantele sunt f mari pt urmatorul