Ministerul Transporturilor a anunțat în această săptămână startul oficial al lucrărilor la cea mai așteptată autostradă din România, care va face legătura între Sibiu și Pitești.
Autoritățile au semnat oficial ordinul de începere al lucrărilor pentru lotul 1 din cadrul secțiunii Sibiu - Boița, care are o lungime totală de 13 kilometri.
Pentru început, se lucrează la excavația pentru fundația unui podeț dintr-un total de 21 de podețe realizate pentru a permite trecerea animalelor mici dintr-o parte în alta a autostrăzii.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, susține că este esențială continuarea lucrărilor de infrastructură în perioada pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, mai ales în contextul în care activitatea economică generală a scăzut foarte mult.
"Putem spune cu certitudine că au început lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești. Menținerea șantierelor deschise și accelerarea proiectelor majore de infrastructură sunt primordiale în această perioadă", a declarat Bode.
Potrivit contractului încheiat cu constructorul Porr Construct SRL, lucrările la tronsonul de 13 kilometri ar trebui finalizate în 3 ani, adică în primăvara anului 2023.
Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime totală de 122 de kilometri, iar traseul a fost împărțit în 5 loturi: Sibiu - Boița, Boița - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeș și Curtea de Argeș - Pitești.
Autostrada Sibiu - Pitești este esențială pentru constructorul român Dacia, care va putea exporta mult mai ușor mașinile produse la Mioveni prin infrastructura rutieră.
Si economic consider ca aceasta este cea mai importanta autostrada a tarii care trebuie facuta urgent.
Sibiu - Boita este portiunea CEA MAI SCURTA si CEA MAI USOARA din traseul viitoarei autostrazi Sibiu - Pitesti...
Dumnezeu cu mila, cand o fi gata si restul....
Nu mai faci studii SPF, apoi SF, apoi se schimba cerintele tehnice, rata inflatiei, trebuie avize si aprobari noi, etc - trebuie reactualizate n-spee mii de maldare de hartii, cu studii, liste de lucrari si devize, actualizarea valorii investitiei, samd....
Dar ce te faci ca CNADR are 6.000 si ceva de angajati?!
Cum isi pot justifica ei activitatea cu doar 50-60 km / an?!
Mai bine ca acum (sic?!): multe hartii = putini km de autostrazi!!!!!
13 km in 3 ani ? Asta inseamna cam 4 kilometri pe an !
Doar in Romania se poate asa ceva !!!