O dată la șase luni, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) publică o listă cu tarife de referință pentru asigurările RCA. Raportul aferent lunii martie tocmai a fost prezentat și arată o creștere ușoară a primelor de asigurare pentru majoritatea categoriilor de șoferi.
Cea mai mică sumă pentru asigurarea RCA o vor plăti în 2021 șoferii cu mașini sub 1.200 de centimetri cubi și cu vârste cuprinse între 41 și 50 de ani. Valorea primei este de 693 de lei.
Șoferii sub 30 de ani cu mașini de peste 2.500 cmc se găsesc la partea opusă cu o asigurare RCA în valoare de 3.032 de lei.
Tarifele de referință publicate de ASF pentru persoane fizice au rolul de indicatori pentru asiguratori și asigurați. Acestea nu reprezintă tarife la care sunt încheiate polițele RCA în piață.
via ASF (Raport PDF)
Nu este discriminare, este vorba despre calculul unui risc in functie in functie de anumite variabile ( varsta, cc, istoric etc). La asigurarile medicale sau de viata, cei peste 50 platesc de 2-3 ori mai mult ca cei de 18 ani. Dar daca ai 20 de ani si conduci un motor de 500cc in competitii, asigurarea este de zeci de ori mai mare decat pentru unul de 50 de ani care are analizele la zi.
un lucru e clar, daca esti responsabil, iti iei RCA fara sa te mai uiti daca a crescut sau a scazut. Numai un BOU s-ar scarpina in coor sa vada daca "merita" sau nu. E acelasi BOU care nu isi regleaza farurile, merge pe faza lunga si cu luminile de ceata cand nu e cazul. In general e BOUL care se plange vesnic ca "nu isi permite".
PS. Am speranta ca cei de pe AM, indiferent ca suntem prieteni sau mai putin prieteni ne platim darile si...asta e :(
"dai un examen,iei pe bune un permis,inseamna ca esti apt si gata" - daca tu crezi ca toate persoanele care detin un permis de conducere auto au aceeasi capacitate de a conduce o masina esti prima persoana de care am auzit care isi poate calcula IQ-ul numarand degetele de la o mana. A avea permis inseamna ca ai un nivel minim necesar pentru a conduce, iar statisticile de mai sus fac diferentierea intre cei care depasesc acest nivel.
"fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele sale" - aici nu ai inteles ce inseamna asigurare RCA - asiguratorul preia mare parte din raspundere. Daca vrei ca fiecare sa raspunda pentru faptele sale atunci nu ar trebui sa mai existe asigurare auto si cei care provoaca accidente sa plateasca toate daunele. Desi in 9 ani de cand conduc singura dauna pe care am provocat-o probabil ca nu a fost reparata (o mica zgarietura si indoitura pe usa unei dube), iar reparatia ar fi costat cat plateam RCA pe un an, NU vreau se elimine RCA-ul.
Vezi ca ai ramas dator si cu statisticile de care vorbeai. "Cine e mai periculos ...?" nu inseamna nimic.
Pentru cei cu volan pe drepta m-am gandit la o solutie - rovigneta obligatorie pe tot teritoriul Romaniei atata timp cat masina este in tara, dar valoare sa fie de 20-30 ori mai mare, indiferent de tara unde este inmatriculata. Ar fi o valoare suficient de mica incat cei care isi doresc masini mai speciale care nu s-au produt cu volan pe stanga sa si le permita (Nissan Skyline GT-R, de exemplu), dar suficient de mare incat sa nu mai merite inmatricularea in masa a masinilor aduse din Anglia.
Cat despre ASF, ca multe alte organisme de stat (degeaba) mi se pare ca nu face niste calcule din avion. Oare o masina de 1998cmc si 90cp este mai periculoasa decat una 1390 si 160cp?
Despre hibrid si electric nimic?
nu ne-ar ajunge spatiul sa enumeram "caracteristicile" ce ii identifica
Bine, unde mai pui la socoteală că sunt și o grămadă de Schumacheri care vor ei să zboare cu 200 pe șosea, e altă treabă. Tocmai de aceea se taxează diferențiat pe grupe de cilindree, pentru că nu poți produce aceleași pagube cu un Tico de 0.8 față de un bmw seria 7 cu 4395 cmc. Tocmai de aceea se taxeaza pe grupe de varstă pentru că statisticile spun că unul de 18-20 de ani este mai predispus să producă accidente și nu are nici istoric, decat unul care are 50 de ani.
Asta este realitatea, statistică clară 100%. Reale nu estimări.
Îmi pare rău că ei nici bani nu au, dar sincer mulţi folosesc maşina pusă pe părinte.... aşa că....
Problema este alta, preţurile vor urca mereu pentru că salariile minime, medii, inflaţia, preţuri piese vor creşte mereu
Statisticile pot fi eronate si poti scoate din ele orice concluzie in functie de interpretarea datelor. La fel de bine se puteau uita la culorile masinilor implicate in accidente si "statistic" sa reiasa ca masinile gri (sau orice alta culoare) fac mai multe accidente, deci sa aiba cel mai mare RCA.
Poate ca e o coincidenta ca tinerii fac accidente si e altul motivul, de fapt. Poate pentru ca tinerii au cea mai putina experienta in a conduce. Poate ca sansele de accident ale unuia de 40 de ani care isi ia permisul atunci cu unul de 20 sunt aceleasi. Sau poate ca altele sunt motivele. Situatia familiala, sanatatea mintala etc. E pur si simplu stupid sa te arunci la cea mai la indemana concluzie si sa crezi in ea. Cert e ca nu ar trebui ca nimeni sa aiba de suferit din cauza unei statistici, ci fiecare sa raspunda pentru propriile actiuni.
Da, fiecare răspunde pentru propriile acțiuni, dar numai după ce ai un istoric. Abia atunci poți primi bonus sau poți fi penalizat cu malus. Pană atunci cum crezi ca s-ar putea departaja un șofer model de un șofer cu probleme? Orice asigurator, fie că vinde asigurări generale, fie de viață, lucrează cu grupe de risc. O perioadă, posibil și acum dar nu știu sigur, se lua în calcul inclusiv zona în care locuiește asiguratul. Pentru că una este circulația în București, să zicem, și altceva este într-o localitate cu 300 de case. Ne convine, sau nu, criteriile de stabilire a primei nu sunt aleatorii, sunt stabilite științific și nu am inventat noi apa caldă. Sunt reguli care funcționează de aproape două sute de ani!
statistic s-a constatat ca masinile albe sunt mai putin predispuse la accidente. Tot statistic s-a constatat ca masinile din triada germana sunt mai des implicate in accidente.
La fel cum, @no-name-ul de la 10:35, statistic vei constata mai multi Loganisti ca intorc pe linie dubla continua decat BMW-uri de 5000cm pentru ca, DOOOOHHH!!!, sunt mai multe loganuri
Statistica are erori (inevitabil) dar cam toata lumea asta se bazeaza pe statistica.
Si n-are nicio treaba cu asigurarea de viata. La asigurarea de viata e clar. Cand imbatranesti, esti mai aproape de moarte, indiferent de cum/cine esti tu. Pe cand accidentele pe care le provoci tin fix de comportamentul tau individual, nu de o categorie de varsta.
Te rog dovedește tu că aceste criterii sunt stabilite aleatoriu. Dacă știi tu bine, vino și dovedește. Vorbeam de grupe de risc, iar bonus/malus ăla de care zici tu că este o prostie, vine și individualizează pentru fiecare în parte după ce ai un istoric.
Dar, mă rog, pierd timpul de pomană...
Deci, exact ce spuneam, n-ai priceput absolut nimic din ce am spus, ba mai mult interpretezi total aiurea și pe langă subiect.
@ds bonus malus e o prostie in varianta actuala pentru ca diferentele sunt mici intre bonus maxim si malus maxim. Conceptul in sine e unul foarte bun.
Când nu ai.
It's nothing personal
Aşa sunt noţiunile de asigurare colectivă, pe grupe de risc apoi coroborat cu riscul personal (ai bonus malus)
Dacă te prefaci că ştii deja totul, înseamnă că ignori comentariile celor care bine ţi-au scris
Şi acesta nu e un dialog, vrei tu un monolog al tău
Ok?