Ediţia din acest an a concursului Car of The Year 2013 şi-a anunţat finaliştii. De data aceasta, vorbim de opt finalişti în loc de şapte, o noutate pentru prestigiosul premiu. Finaliştii COTY 2013 sunt Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Klasse, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf şi Volvo V40.
Câştigătorul acestui concurs va fi anunţat pe 4 martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Juriul ediţiei 2013 al COTY constă în 58 de membri, care reprezintă 22 de ţări din Europa. Reprezentarea pe naţiuni în juriu este realizată în funcţie de importanţa pieţei auto la nivel European şi de importanţa sa în producţia de automobile. Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania au fiecare câte şase membri, iar celelalte ţări au mai puţini membri. Membrii juriului sunt aleşi în funcţie de competenţele personale, nu în funcţie de publicaţia pe care o reprezintă.
Ediţia 2012 a Car of The Year a fost câştigată de Opel Ampera/Chevrolet Volt, care s-a luptat cu Volkswagen Up! Şi Ford Focus. La vremea respectivă, juriul a fost impresionat de tehnologia hibridă care echipează modelul respectiv, o premieră pentru un automobil de producţie, care oferă o autonomie generoasă şi emisii reduse de CO2. La ediţia 2011 a COTY, Dacia Duster a reuşit să intre în finală, dar a ocupat locul al şaptelea în urma voturilor juriului format din jurnalişti de pe tot cuprinsul continentului.
În cadrul ediţiei 2013, Dacia s-a clasat printre nominalizaţi alături de Lodgy, dar monovolumul produs în Maroc nu a fost ales printre finalişti.Via COTY
Stiu stiu ca au luat spaga cei din juriu....
In realitate sunt niste masini prea scumpe pentru ceea ce ofera si marea majoritate sunt submotorizate.
Golf este o masina foarte buna ce face vanzari sigure, cu toate acestea se pare ca multi vor un design ceva mai indraznet. Din pacate, as putea spune, pentru ca Golf este o masina care merita, facuta sa fie printre primele, daca nu chiar prima in clasa. Cum bine spune Decebal, este o masina echilibrata, vom vedea daca juriul va decide pentru modelul VW.
Clio cred ca are sanse, directia sa este foarte precisa, designul reprezinta o evolutie, iar noile motorizari sunt in tendintele actuale. Contrar ideilor unora despre marca franceza, Clio 3 sta bine la fiabilitate, dupa cum am aflat direct de la posesori. Posibil si Clio 4 sa se comporte bine pe viitor in acest sens.
La fel si B-Max, are tinuta de drum foarte buna, preluata de la Fiesta, motorizarea de un litru este premiata, plus sistemul practic de deschidere a usilor spate, cred ca recomanda modelul Ford.
Posibil ca Renault Clio sau B-Max sa lupte pentru titlu. M-as bucura ca juriul sa aprecieze calitatile modelului Ford, avand in vedere si ca acesta este produs la Craiova.
Volvo, Subaru si Mercedes sunt masini care se adreseaza unei categorii mai restranse de cumparatori, greu de spus ce pondere vor avea in lupta pentru titlu. De i30 nu am zis nimic, pentru ca il vad pe ultima pozitie a clasamentului.
Pai daca ar fi sa ne luam dupa ce-si permite lumea, atunci clar premiul ar merge la Toyota Corolla (care nici macar nu e in lista), pentru ca in fiecare an inregistreaza cele mai multe unitati vandute, deci e clar ca e cea mai cumparata masina.
Daca ar fi sa aleg eu o masina din cele mentionate in lista, atunci as alege cu siguranta (pentru siguranta si confort) Volvo V40. Insa concursurile astea si premiile ma cam lasa rece de la o vreme atat timp cat sunt alte interese la mijloc si cele mai multe dintre ele sunt aranjate. Deci oricare ar fi rezultatul, pentru mine a castigat deja V40.
Acum vreo 25 de ani cand nu stiam ce e aia masina credeam ca in lume doar germanii produc masini, Intre timp am condus destule ca sa-mi dau seama ca daca vreau masina buna iau un Lexus sau Volvo si daca vreau sa ma dau smecher si sa am o caruta cu multi cai putere imi iau un Audi sau BMW. In ROmanica inca lasa de dorit cultura si se circula destul de mult cu caruta, chiar daca are 2 cai putere sau 300-400. Si acum se vor supara tare cei imbracati in trening si care asculta manele la volan, dar nu-i problema.
De asemenea cred ca ar fi trebuit nominalizate Renault Zoe si Mazda 6.
De restul care n-au intrat -porsche boxster, noul range rover sau bmw seria 3, ma doare fix in cot.
CLIO a mai castigat cu alte 2 generatii "Car of the year", iar in 2011 Nissan Leaf a iesit victorios. Asta apropo de "masinile asiatice si frantuzesti"
Si ca sa vezi profilul conducatorului de masini germane te invit sa citesti unul din multele articole pe tema "unde duce incultura la volan":
http://www.click.ro/news/national/Raul_Marocico-masina-moarte-prieteni_0_1525647489.html
Cam astia sunt in marea majoritate cei care sunt super eroi, ca tine de altfel. 20 de ani si fara minte conducand super masini germane care se infig in pomi si nenorocesc vieti.
Pun pariu ca cei de la BMW au trimis o echipa sa investigheze accidentul, ca sa nu se mai intample inca altul asemanator :) Dobitocia e mare in ROmania si in plina dezvoltare. Peste 80% din soferii de masini germane din ROmania cred ca nu au vazut chestionar in viata lor si si-au platit permisul ca sa ajunga cu super masinile germane super sigure prin pomi.