În aceste condiții, e normal ca producătorii să se lupte acerb pentru aprecierea clienților de pe continent. Iar ediția anuală a „European Car of the Year” este una din posibilitățile de a demonstra popularitatea și calitatea mașinilor aflate pe piață.
În vara acestui an au fost alese cele 33 de mașini participante la competiție, iar luna decembrie ne-a adus deja și numele celor șapte finaliști. Bătălia finală se va da în lunile următoare, până la începutul lui martie. Juriul „Mașina Anului în Europa” va profita și în acest an de prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva pentru a anunța câștigătorului titlului.
În cadrul salonului elvețian vom vedea Mașina Anului 2015 în Europa, o distincție pe care producătorul o va folosi mai apoi pentru a se promova pe Bătrânul Continent, așa cum a făcut-o și câștigătorul de anul trecut, Peugeot 308, dar și cei din anii anteriori.
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Pare evident că lupta se va da între două modele care își dispută intens clienții din segmentul mediu, Passat și Mondeo, însă și noul Nissan Qashqai a făcut deja o impresie foarte bună presei de specialitate și publicului.
FINALIȘTII Mașina Anului 2015 în Europa |
Volkswagen Passat |
Nissan Qashqai |
Ford Mondeo |
Citroen C4 Cactus |
Mercedes-Benz Clasa C |
BMW Seria 2 Active Tourer |
Renault Twingo |
Câștigătorul ediției 2015 va fi desemnat de un juriu format din 58 de jurnaliști, reprezentând 22 de țări europene. Reprezentarea pe naţiuni în juriu este realizată în funcţie de importanţa pieţei auto și a producției de automobile la nivel european. Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania au fiecare câte şase membri, adică numărul maxim. Membrii juriului sunt aleşi în funcţie de competenţele personale, nu în funcţie de publicaţia pe care o reprezintă.
Vă reamintim că de-a lungul ultimilor ani modelele Dacia au fost și ele nominalizate în lista candidaților pentru Mașina Anului în Europa. Cea mai bună performanță datează însă din 2011, atunci când Duster ajungea în finală, dar pierdea la Geneva în fața unui model electric, extrem de contestat pe atunci: Nissan Leaf.
ANALIZĂ: Cum s-a votat la Car of the Year - între Nissan Leaf şi Dacia Duster
2. Cactus...cred
3. Passat...nu m-ar mira
2. De ce se voteaza masini din viitor, de pe urma carora nu avem feedback ? Culoare? Stralucire la soare ? Volum ocupat in parcare ? Roti fosforescente ? Stiu ca toata lumea face asa...dar nu mi se pare normal
Asa se alege masina anului de cand se acorda titlul asta. E un pic nedrept, dar asta e. Nu-mi explic asta decat prin faptul ca se premiaza modelele nou lansate.
De asemenea nu stiu ce ai vaut tu dar intre 1992 si 2010 -brandul asta nu a mai castigat nimica. In cazul in care nu ati inteles - detesc acest brand.
Nu ar fi atat de imbecili incat sa scoata masina anului rebuturi vechi de'ale americanilor.
In zilele noastre asa se aleg masinile, parca ar fi alese numai de femei care habar nu au despre masini si o iau pe cea care e mai frumoasa.
Dar nu vad nici un "Angel Eyes" in lista finalistilor, sa vezi acum problema la juriu.
Mercedes si BMW nu au ce cauta pe aici, ar trebui aleasa o masina de volum, nu una premium pe care nu toata lumea si-o permite, deci batalia cred ca se va da intre primele 3 si cel mai probabil va fi Mondeo sau poate Passat daca nu s-a saturat lumea de TDI si DSG cu probleme. Si noul Mondeo are ceva de Aston Martin care da bine la cei care aleg cu ochii si nu cu capul.
Citroen C4 Cactus e o caricatura de masina si nu stiu cum de a ajuns in finala. O fi fost beat juriul.
Si inca un amanunt care nu trebuie uitat: Golf a iesit masina anului in Germania datorita inmultirii rezultatelor cu 10 "fara a schimba insa ierarhia", deci daca vor germanii, iese Passatul anul asta in Europa si neamtul plateste :)
Qashqai mi se pare practica, sigura (4x4 performant, 5stele la noile standarde), arata bine, impozanta, aduce gadget-uri si tehnologie premium pe o masina de volum, deci preturi rezonabile, interior bine gandit, de calitate, se conduce bine, foarte silentioasa, rafinata. Eu zic ca merita!
La nivel European cred ca C4 Cactus sau noul Mondeo / Passat . Unul dintre ele ... altele nu au sanse raport pret / calitate / ergonomie / tehnologie
Nu conteaza cum si cine castiga masina anului in Romania, Corsa este super ok fata de Mitsubishi Colt alegerea din 2004.