Atenţie cum îţi tunezi maşina! Pragurile, spoilerele şi geamurile fumurii scad valoarea de revânzare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Modul în care îţi tunezi maşina poate accelera devalorizarea acesteia. Aceasta este concluzia la care au ajuns specialiştii British Car Auctions (BCA), unul dintre cele mai cunoscute portaluri de licitaţii cu vânzare de maşini din Europa. Conform studiului realizat de BCA, un element adăugat maşinii pe care o conduceţi poate creşte sau poate scădea la fel de uşor în funcţie de modul în care alegeţi să îi îmbunătăţiţi aspectul acesteia.
ÎŢI TUNEZI MAŞINA, ÎI SCAZI VALOAREA
"Majoritatea şoferilor trebuie să ştie că îmbunătăţirile aduse maşinilor, în special celor noi, ar putea avea efecte nu doar asupra garanţiei oferite de constructor, ci şi asupra valorii maşinii. Modificând o maşină standard se reduce simţitor plaja de potenţiali cumpărători ai maşinii respective", notează specialiştii BCA.
Conform acestora, un set de jante din aliaj poate să adauge 300 de euro valorii unei maşini dacă acestea sunt montate în armonie cu aceasta sau poate să scadă preţul maşinii cu aceeaşi valoare: "Moda se schimbă foarte repede, în timp ce majoritatea şoferilor preferă liniile mai sobre impuse de producător maşinii originale."
CASELE MARI DE TUNING POT FI EXCEPŢIA
Evident, există şi excepţii notabile care trebuie luate în considerare, cele mai importante fiind legate de casele cunoscute de tuning.
"Bodykit-urile aftermarket profesioniste, cum sunt cele ale tunerilor mari - AMG, Alpina, Project Kahn şi aşa mai departe - au şanse mai mari să aducă plus valoare maşinii. Dar, în general, dacă un element nu e montat din fabrică, este puţin probabil ca acesta să îmbunătăţească valoarea maşinii şi poate chiar să deprecieze mai rapid preţul de revânzare al acesteia. Dacă vreţi să menţineţi valoarea maşinii dumneavoastră, alegeţi cu foarte mare grijă modul în care vă tunaţi maşina", spun cei de la BCA.MINUS 600 DE EURO PENTRU SPOILERE
Studiul britanicilor arată că cele mai mari deprecieri ale unei maşini sunt aduse de adăugarea unor noi spoilere, eleroane, aripi evazate, praguri sau fuste peste cele originale ale maşinii. "Aceste elemente pot devaloriza o maşină cu 500 de lire sterline (n.r. echivalent al 600 de euro), în timp ce geamurile fumurii pot să scadă şi ele valoarea cu câteva sute de lire". Motivul invocat de cei de la BCA? "Toate acestea arată că maşina a fost deţinută de un pilot închipuit care nu a avut grijă de ea aşa cum trebuie."
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tuning
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (14.12)
-
Compania britanică TWR a prezentat un restomod bazat pe vechiul Jaguar XJ-S. Noul model primește un motor V12 de 650 de cai putere, iar producția este limitată la doar 88 de exemplare. (22.11)
-
Germanii de la Brabus au dezvăluit două modele tunate noi, bazate pe Porsche 911 Turbo S Cabriolet și Range Rover. Noile mașini primesc o vopsea care este garantată să fure privirile. (17.11)
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
" cand mai inveti masinile" ai sa vezi ca-i Sandero
poti sa fii "pilot inchipuit", aia nu inseamna ca nu poti avea grija de masina, sa-i schimbi uleiul chiar mai repede si sa verifici starea masinii chiar pt binele tau.
un studiu facut de englezi pt englezi
PS:Da, am folie pe masina.
On topic : Faza cu tuningul "tiganesc"..este o moda la noi,dar o janta frumoasa,o folie parerea mea este ca nu strica aspectul masini. Oricum britanici sunt cam ... cu capu intr-o parte. Depinde mult si de gusturile oamenilor atunci cand personalizezi o masina,de aceea stok ar fi cam pe gustul tuturor.