Dacă regele neîncoronat al hibrizilor în lumea auto este Toyota Prius, model care a adunat deja patru generații și reprezintă unul dintre simbolurile zonei eco a industriei, rivalii de la Honda au încercat să se ridice la același nivel cu Insight, un hibrid construit pentru a se lupta de la egal la egal cu Prius. Succesul lui Honda Insight a fost însă modest și constructorul japonez a renunțat la acest model în 2014, iar toate indiciile arătau că modelul hibrid va rămâne o poveste la timpul trecut.
Și totuși, Honda a anunțat astăzi în mod oficial faptul că a doua parte a anului 2018 ne va aduce o nouă generație Insight. Prefigurat de un prototip pe care Honda îl prezintă în premieră mondială în 15 ianuarie la Salonul Auto de la Detroit, noul Insight demonstrează - cel puțin pe hârtie - că Honda a învățat din greșelile trecutului și că va propune un hibrid care se ridică la pretențiile anului 2018 atât la nivel tehnologic, cât și la capitolul design.
Honda Insight Prototype: date esențiale
● Va fi a treia generație Insight după cele lansate în 1999 și 2010.
În Europa a fost disponibilă doar a doua generație, dar rezultatele sale în vânzări au fost modeste.● Conform celor de la Honda, Insight va fi poziționat în gama mărcii japoneze deasupra lui Civic, fiind o alternativă ecologică hibridă a compactei.
● Honda Insight va fi un hibrid clasic (fără încărcare la priză) care va înmagazina într-o baterie Litiu-Ion de dimensiuni reduse așezată sub scaunele spate energia captată la frânare.
● Ansamblul de propulsie: un motor pe benzină de 1.5 litri în ciclu Atkinson și un motor electric ale cărui cifre nu sunt cunoscute astăzi. Nu se știe puterea maximă a sistemului hibrid, dar consumul mediu mixt al lui Insight va fi de 4.7 litri/100 km conform ciclului de testare din SUA (EPA). În Europa (ciclu de testare NEDC), cifrele de consum ar trebui să fie mai mici.
● În cea mai mare parte a timpului, Honda Insight va utiliza motorul pe benzină ca generator care produce energie electrică înmagazinată în baterii și utilizată de motorul electric.
● Rivali direcți care oferă același sistem de propulsie: Toyota Prius, Hyundai Ioniq, Kia Niro.
● La nivel de design, Insight se prezintă ca un notchback compact (alură de sedan, deschidere cu hayon) care poate găzdui cinci pasageri.
● Insight va oferi o suită de sisteme de asistență a șoferului (Frânare automată de urgență, Avertizare la părăsirea benzii și a carosabilului, Cruise Control adaptiv activ implicit la viteze mici și Cititor de indicatoare) și integrare Apple CarPlay și Android Auto.
● Honda Insight va face parte din planul de electrificare a gamei mărcii japoneze.
Conform acestuia, două treimi dintre mașinile vândute de Honda la nivel global în 2030 vor fi electrificate în grade diferite (hibrizi, hibrizi plug-in, electrice cu baterii sau electrice cu pile de combustie pe hidrogen).
Ziceti ca are o baterie mica sub scaunul din spate in care inmagazineaza energia recuperata la franare. si mai ziceti ca generatorul actionat de motor produce energie pe care o inmagazineaza in baterii.
e fiecare cu bateria mamei lui? e bine sa evitati amanuntele pe care nu le stapaniti.