Peugeot RCZ a fost timp de câţiva ani cel mai puternic model al constructorului francez, care a renunţat însă ulterior la producţia acestuia.
Oficialii francezi afirmă că, în loc să dezvolte un înlocuitor pentru RCZ, preferă să lanseze versiuni de performanţă pentru 308 şi 208.
"Suntem foarte implicaţi în competiţii sportive precum Raliul Dakar şi nu vrem să pierdem acest spaţiu. Nu cred că vom dezvolta un înlocuitor pentru RCZ. Pe fiecare nivel al gamei noastre de modele, cum ar fi 308 şi 208, vom avea ceva impresionant din punct de vedere al performanţei. Prin urmare, lucrăm la un nou RCZ sau ne bazăm pe faptul că următorul 308 va fi o bestie?", se întreabă retoric Jean-Philippe Imparato, CEO-ul Peugeot.
Constructorul din Hexagon nu a oferit detalii suplimentare, însă anul trecut a lansat conceptul Peugeot 308 R Hybrid, care corespunde bine descrierii lui Imparato şi necesităţii de a respecta normele de emisii din 2020.Conceptul respectiv este echipat cu un motor convenţional de 1.6 litri turbo cu doar 4 cilindri, însă este asistat de alte două motoare electrice, cu 115 cai putere fiecare, poziţionate pe câte o axă a compactei şi oferind astfel beneficiile unei tracţiuni integrale.
Rezultatul acestei alăturări este unul impresionant pentru un model din acest segment: 500 de cai putere şi un cuplu motor total de 730 de Nm.În cazul în care conceptul va fi într-adevăr lansat în versiune de producţie, Peugeot 308 R Hybrid ar deveni un rival important inclusiv pentru Ford Focus RS.
Via Autocar
Cred ca va avea o masa si un pret pe masura, ca bateriile "e grele si scumpe"